میهن ارز دیجیتال
mihanarz.wikibix.ir

بررسی معتبر بودن سایت

نویسنده : سحر | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 13:36

از متداولترین سوالاتی که بارها و بارها از خود من پرسیده شده است، آیا سایت X یا Y معتبر میباشد؟ آیا میتوانم با خیال راحت محصول مورد نظر خود را از این سایت خریداری کنم؟ یا منابع به اشتراک گذاشته شده آنرا با خیال راحت دریافت کنم؟ و یا از سرویس های که ارائه میکند بدون ترس استفاده کنم؟ و …، اگر در ذهن شما هم چنین سوالاتی وجود دارد این مطلب را با دقت دنبال کنید.

چگونه میتوان فهمید یک فروشگاه اینترنتی معتبر میباشد؟

اگر قصد شما خرید محصول از یک فروشگاه اینترنتی میباشد حتما باید قبل از خرید، از معتبر بودن آن فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید چراکه قرار است برای خرید محصول خود هزینه ای را پرداخت کنید و جدا از آن میبایست اطلاعات مهمی همچون آدرس ایمیل و آدرس محل سکونت و شماره تلفن و … (بسته به فیلد های فرم ثبت نام یا خرید) را نیز وارد کنید.

برای اینکه از اعتبار یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید کافیست چند معیار زیر را در نظر بگیرید، سپس میتوانید با خیال راحت از آن فروشگاه محصول خود را خریداری کنید.

داشتن نماد اعتماد الکترونیک:

اولین و مهمترین عنصر در ارزیابی اعتبار هر فروشگاه اینترنتی داشتن نماد اعتماد الکترونیک است. نماد الکترونیک فقط به فروشگاههای حقیقی و یا حقوقی اعطاء میشود که توسط سیستم های دولتی از جمله مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کسب و کار آنها تایید شده باشد.

معمولا فروشگاه های که نماد اعتماد الکترونیک دارند لوگو نماد را در صفحه اصلی قرار میدهند تا همه بتوانند آنرا بررسی کنند. برای بررسی کافیست روی لوگو نماد الکترونیک کلیک کنید تا به صورت Popup باز شود و اطلاعات صاحب امتیاز را به شما نمایش دهد.

روش دیگری که میتوانید با آن نماد الکترونیک یک فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید ورود به سایت https://enamad.ir و کلیک بر روی استعلام است، پس از کلیک بر روی استعلام صفحه ای باز میشود (به صورت Popup) و از شما درخواست آدرس دامنه سایت را میکند.

کافیست آدرس دامنه فروشگاه مورد نظر خویش را در آن وارد کنید تا پس از کلیک بر روی جستجو، اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز آن فروشگاه را برای شما مشخص شود.

داشتن رتبه بالا در Alexa:

دومین عنصر در ارزیابی اعتبار یک فروشگاه اینترنتی داشتن رتبه بالا در وبسایت الکسا میباشد. سایت Alexa یکی از معروفترین وبسایت های اینترنتی در سطح جهان است که رتبه سایت ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان آنها ارزیابی میکند. در Alexa هر چقدر بازدید های یک سایت بیشتر باشد رتبه الکسای آن سایت نیز بیشتر میشود. البته در اینجا منظور از رتبه بالا عدد بیشتر نیست بلکه هر چقدر رتبه الکسای سایت بیشتر باشد عدد الکسای آن سایت کمتر میشود.

مثلا عدد 10 در الکسا رتبه بهتری نسبت به عدد 50 یا عدد 100 محسوب میشود. (هرچه عدد الکسای سایت پایین تر باشد رتبه الکسای سایت بالا تر و بهتر محسوب میشود)

در ایران بالاترین رتبه الکسا را موتور جستجوی گوگل دارد (عدد 1) و بعد از آن سرویس اشتراک ویدیو آپارات رتبه دوم را کسب نموده (عدد 2) و پس از آن هم فروشگاه بزرگ دیجی کالا رتبه سوم را دارا میباشد (عدد 3). فهرست برترین سایت های ایران در الکسا را مشاهده کنید.

نکته: توجه کنید نیاز نیست یک فروشگاه اینترنتی بالاترین رتبه الکسا را داشته باشد تا معتبر محسوب شود، کافیست رتبه فروشگاه مشخص شده باشد و عدد الکسای ایران آن نیز کمتر از ……. باشد، و هرچه عدد الکسای یک سایت کمتر باشد میتوان گفت کاربران بیشتری با آن سایت سر و کار داشته اند در نتیجه هرچه بازدیدکنندگان یک سایت بیشتر باشد تعاملات بیشتری را نیز داشت است و میتوان گفت به نوعی معتبر تر محسوب میشود.

برای بررسی رتبه الکسای هر سایت میتوانید از افزونه Alexa در مرورگر (Alexa Chrome Extension) خود استفاده کنید و یا آدرس دامنه آن سایت را در بخش siteinfo الکسا وارد کنید.

وجود صفحه تماس با ما و اطلاعات مربوط به فروشگاه

سومین معیار در ارزیابی اعتبار یک فروشگاه اینترنتی وجود صفحه تماس با ما و یا درج اطلاعات تماس، شامل آدرس فروشگاه، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و … برای بررسی و برقراری ارتباط با صاحبان فروشگاه میباشد.

داشتن گواهینامه SSL و دسترسی از طریق HTTPS به سایت:

معمولا فروشگاه های اینترنتی معتبر که به فکر امنیت اطلاعات خود و مشتریان شان میباشند حتما از گواهی SSL برای ایجاد یک ارتباط امن بین کاربر و سایت استفاده میکنند. تا امنیت اطلاعات و ارتباطات کاربر با سایت حفظ شود.

ظاهر مناسب فروشگاه اینترنتی

معمولا ظاهر اکثر فروشگاههای اینترنتی معتبر مناسب و زیبا میباشد، البته زیبایی بسیار سلیقه ای است اما مناسب بودن ظاهر فروشگاه و سرعت دسترسی آن از عواملی میباشد که میتواند به نوعی به معتبر بودن آن فروشگاه اشاره کند.

چگونه میتوان به یک سایت اشتراک منابع اعتماد نمود؟

شاید با خود بگویید فقط سایت های فروشگاهی مهم هستند و نیازی به ارزیابی اعتبار سایتهای  اشتراک منابع یا سایت های دانلود نمیباشد، اگر چنین نظری دارید سخت در اشتباه هستید، به نظر من سایت های که منابع مختلفی مثل نرم افزار یا اپلیکیشن و یا حتی آهنگ ها را به اشتراک میگذارند، دقیقا مثل سایت های فروشگاهی مهم هستند و باید قبل از دانلود منابع آنها از سالم بودن و معتبر بودن این سایتها مطمئن شویم.

از مهمترین عواملی که یک سایت اشتراک منابع را معتبر میکند شهرت آن سایت است یعنی هرچه یک سایت مشهور تر باشد نشان از عملکرد مناسب و درست صاحبان آن سایت است. برای بررسی شهرت هر سایت میتوانید از همان رتبه الکسای سایت استفاده کنید.

حتما سعی کنید از سایتهای منابع مورد نیاز خود را دانلود کنید که دارای گواهی SSL میباشند تا امنیت ارتباط بین مرورگر و وب حفظ شود. همچنین از ظاهر مناسب و سرعت خوب هم برخوردار باشند.

اگر سیستم عامل خود را به یک آنتی ویروس قدرتمند مجهز کنید خالی از لطف نیست چراکه اگر بد افزار یا نرم افزارهای آلوده به ویروس را به اشتباه دریافت کنید، میتواند باعث جلوگیری از آلوده شدن سیستم عامل به ویروس شود.

اگر سوال یا انتقادی نسبت به مقاله “چگونه از معتبر بودن یک سایت مطمئن شویم” دارید نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا شنبه 31 شهریور


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم