موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

نحوه دریافت مجوز صرافی ارز دیجیتال

نحوه دریافت مجوز صرافی ارز دیجیتال

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 23:06

بانک مرکزی در این باره یک پیش نویس از سیاست‌نامه‌ی رسمی خود درباره فعالیت صرافی های ارز رمزی در این حوزه منتشر کرده است،

بند های مهم آن عبارتند از:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که گسترش استفاده از رمزارزها تأثیرات بالقوهای بر سیاستهای پولی و ارزی کشور خواهد داشت و همراه ایجاد فرصتهای جدید، تهدیدهایی را متوجه عموم مردم و سازمانهای استفاده کننده از آن خواهد نمود.

لذا بانک مرکزی ج.ا.ایران به منظور ممانعت از بروز صدمات، حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسهیل کسب و کار در این حوزه، چارچوب اولیه مقررات مرتبط با رمزارزها را که به تصویب شورای پول و اعتبار در مورخ .... رسیده است اعلام مینماید.

بانک مرکزی بنابر وظایف مشخص شده در حوزه پولی و بانکی، برای آن بخش از حوزههایی که میتوانند بر سیاستهای پولی و مالی کشور تاثیرگذار باشد، سیاستهای مربوطه را در این سند تدوین نموده است. این حوزه‌ها شامل و نه محدود به موارد زیر است:

  • عرضه اولیه سکه (ICO)
  • صرافیهای رمزارزی و سامانه‌های مرتبط
  • کیف پول رمزارزی
  • استخراج رمزارز

گرچه این سند به بخش های گوناگونی پرداخته است، اما ما در اینجا تنها به بخش نیازمندی‌هایی که برای صرافی ها تعیین شده است خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است که درحال حاضر کسب مجوز جهت راه اندازی صرافی هیچ ضرورت و اجباری نداشته و در همین لحظه صرافی های بسیاری مشغول فعالیت هستند که بسیار از آنها از درگاه های بانکی غیرمرتبط با وبسایت خود استفاده می‌کنند.

نیازهای همگانی صرافی‌ها

هیچگونه تضمینی از سوی بانک مرکزی در زمینه تایید اصالت رمزارزها وجود ندارد و بانک مرکزی برای مدیریت و ثبات نرخ آنها هیچ گونه مکانیزمی پیاده سازی نمیکند. ریسک همه‌ی خرید و فروش ها و خطر های ناشی از سرمایه‌گذاری در این حوزه سراسر با خود سرمایه‌گذاران خواهد بود.

صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پس از احراز شرایطی که توسط بانک مرکزی اعلام میگردد، مجاز به ارائه خدمات صرافی رمزارزی میباشند. 

بانک مرکزی امکان اعطای مجوزهای جدید صرافی رمزارزی را بررسی نموده و نتایج آن را به آگاهی همگان خواهند رساند

مسئولیت صحت عملکرد پلتفرم صرافیها و تضمین ملاحظات امنیتی آن بر عهده مالکان صرافی خواهد بود و در صورت هرگونه نقض امنیتی پلتفرم، صرافی مذکور موظف به پرداخت خسارت به کاربران میباشند.

فهرست رمزارزهای قابل مبادله در صرافیهای رمزارزی، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و در بازههای سه ماهه به صرافیهای رمزارزی ابلاغ خواهد شد. صرافیهای رمزارزی ملزم به رعایت قوانین مبارزه با پولشویی ، احراز هویت و شناسایی مشتریان(KYC) خواهند بود.

خرید و فروش رمزارز بهصورت فردی تنها در صورت احراز کامل هویت و ردوبدل شدن اطلاعات هویتی و اسناد و اطلاعات مربوط به منشأ منابع مالی یا رمزارز مجاز است.

صرافی‌های رمزارزی موظف هستند تا کلیه اطلاعات مربوط به خریدوفروش، مشتریان و همچنین دلایل و منشأ معاملات را ثبت و در صورت درخواست در اختیار بانک مرکزی قرار دهند. سقف تبدیل ریال به رمزارزها و بالعکس، در صرافیهای مجاز تابع مقررات عمومی قوانین ارزی کشور خواهد بود.

استخراج ارز رمزها

با توجه به رصد انجام شده در حوزه استخراج رمزارزها و تاثیرات فعلی آن در نظام پولی و بانکی کشور، در حال حاضر استخراج رمزارزها در کشور به عنوان یک صنعت در نظر گرفته شده است، لذا مقرراتگذاری در این حوزه از حیطه وظایف و نظارت بانک مرکزی خارج است.

فایل نوشتاری این پیش‌نویس را می‌توانید با فرمت PDF از راه کلیک بر روی این لینک دانلود کنید.

همچنین بخوانید:

  1. استخراج بیت کوین به معنای سریع و ساده چیست
  2. انتشار نسخه‌ی نخست نرم افزار نود بلاک چین تلگرام
  3. چرخش اپل به سوی دنیای ارزرمز ها!

telegram.gif

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 25 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر