موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

دانلود رایگان مقاله در مورد سخت افزار کامپیوتر

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 03 اسفند 1400 ساعت 09:30

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان دانلود رایگان مقاله در مورد سخت افزار کامپیوتر را مطالعه خواهید کرد.

سخت افزار رایانه (به انگلیسی: Computer Hardware) به مجموعه ای از اجزای فیزیکی گفته می شود که یک رایانه را می سازند. سخت افزار رایانه درواقع همان قسمت ها یا اجزای فیزیکی رایانه مانند نمایشگر، موشواره، صفحه کلید، دیسک سخت، واحد سیستم (کارت های گرافیک، کارت های صدا، حافظه اصلی، مادربورد و تراشه های دیگر) و ... هستند که قابل لمس اند.

در مقابل، نرم افزار مجموعه ای از دستورالعامل های قابل خواندن برای ماشین است که به پردازنده مرکزی امر می کند تا اعمال خاصی را انجام دهد. ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار یک سیستم رایانه قابل استفاده را به وجود می آورند.

معماری فون نویمان

الگوی ساخت تمام رایانه های امروزی معماری فون نویمان است. این معماری برای اولین بار در گزارشی به قلم ریاضی دان مجارستانی، جان فون نویمان در سال ۱۹۴۵ توضیح داده شد. معماری فون نویمان روش طراحی یک رایانه دیجیتال را با تقسیم آن به واحد پردازنده مرکزی، حافظه اصلی، حافظه های ذخیره سازی انبوه و ساز و کارهای ورودی/خروجی شرح می دهد. در این تقسیم بندی واحد پردازنده مرکزی شامل واحد محاسبه و منطق، ثبات ها و یک واحد کنترل (شامل ثبات شمارنده برنامه، ثبات دستورالعمل و ...) است. حافظه اصلی نیز برای ذخیره سازی داده ها و دستورالعامل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مفهوم عبارت معماری فون نویمان به تدریج گسترش پیدا کرد و به معنای رایانه های تک حافظه ای درآمد که در آن ها امکان واکشی یک دستورالعمل و یک داده به صورت همزمان وجود ندارد زیرا هر دو از یک گذرگاه مشترک استفاده می کنند. این مسئله که به گلوگاه معماری فون نویمان نیز معروف است، باعث کاهش کارایی اینگونه سیستم ها می شود.

درون یک رایانه: منبع تغذیه در قسمت پایین، خود دارای یک خنک کننده جداگانه است.

رایانه های شخصی، که با عنوان PC نیز شناخته می شوند، یکی از رایج ترین انواع رایانه ها هستند که به دلیل تنوع، همه کاره بودن و قیمت پایین تر بیش از انواع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. لپ تاپ ها نیز در کل همان رایانه های شخصی هستند که معمولاً با سخت افزارهای کم مصرف تر و کوچک تر ساخته می شوند.

جعبه یا کیس

جعبه رایانه (به انگلیسی: Computer Case) یک محفظه پلاستیکی یا فلزی است که بیشتر قطعات سخت افزاری یک رایانه در درون آن قرار می گیرند. نسخه های مربوط به رایانه های رومیزی معمولاً در اندازه هایی ساخته می شوند که بتوان آن ها را در زیر یک میز جا داد؛ با این حال در سال های اخیر طراحی های کوچک تری نیز به وجود آمده و محصولاتی مانند آی مک شرکت اپل تمامی سخت افزارها را در درون یک جعبه قرار می دهند. لپ تاپ ها نیز رایانه هایی هستند که در فرم یک جعبه تاشو ساخته می شوند. در سال های اخیر طراحی این گونه رایانه ها نیز دچار تحول شده است. برای مثال نسخه هایی از لپ تاپ ها به وجود آمده اند نمایشگر آن ها جدا شده و تبدیل به تبلت می شوند.

منبع تغذیه یا پاور

یک واحد منبع تغذیه (به انگلیسی: Power Supply Unit) مسئول تبدیل برق متناوب با ولتاژ بالا به برق مستقیم با ولتاژ پایین و قابل استفاده برای قطعات سخت افزاری رایانه است. لپ تاپ ها می توانند به کمک باتری نیز تا چند ساعت انرژی مورد نیاز رایانه را تأمین کنند.

مادِربورد یا بورد اصلی

مادربورد یا بوردِ اصلی (به انگلیسی: Motherboard) قسمت اصلی سخت افزار یک رایانه است. بورد اصلی یک قطعه مستطیل شکل بزرگ است که مدارهای مجتمع فراوانی دارد. این قطعه تمامی سخت افزارهای دیگر رایانه مانند پردازنده مرکزی، رم، دیسک خوان ها (دیسک سخت، دیسک نوری و ...) و دیگر قطعات متصل شدنی را به هم متصل می کند.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 12 فروردین


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر