موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 01 اسفند 1398 ساعت 21:00

مقدمه

مقاله حاضر از سایت CoinSwitch اخذ و ترجمه شده است و تحلیل­ های ارائه شده در آن فقط پیش ­بینی­ های افراد مختلف صاحب­ نظر در زمینه بیت کوین است.

طرفداران بیت‌کوین تحت تاثیر آخرین اعلامیه بکت (Bakkt) در 23 سپتامبر سال 2019 قرار گرفتند و کمی بعد از انتشار این اعلامیه که حاوی پیش بینی قیمت بیت کوین بود، ارزش بیت‌کوین حدود 10% افزایش پیدا کرد. طرفداران بیت‌کوین فهمیده بودند که بیت‌کوین قرار است پیشرفت بسیار چشم‌گیر‌تری هم داشته باشد. برای اولین بار در تاریخ ارزهای دیجیتال، بکت پلتفرمی ارایه کرد تا خریداران بتوانند نسخه فیزیکی بیت‌کوین را تحویل بگیرند. حتی سرمایه‌گذاران اصلی نیز توانستند با استفاده از دارایی‌های مدیریت شده خود، بیت‌کوین خریداری کنند. در نهایت هم قرار است فرآیند کار با خرده فروشی بیت‌کوین، بسیار ساده‌تر شود.

علاوه بر این، بیت‌کوین تنها عضوی از این شبکه مالی است که به این اندازه در سطح جهانی مطرح شده و با انواع ساز و کار‌ها مطابقت دارد. سازمان‌های مختلف در تمام جهان این واحد پولی را پذیرفته‌اند و حتی بیت‌کوین به تازگی توانست پیش‌بینی‌کنندگان را شوکه کرده و به حجم تولید 62 کوینتیلیون هش­ریت (hashrate) برسد.

در حال حاضر قیمت معامله بیت‌کوین حدود 8200 دلار است و این قیمت در حال افزایش است. ظرفیت بازار بیت‌کوین حدود 141،382،732،720 دلار است و تعداد 17،965،237 بیت‌کوین در بازار وجود دارد. جدول 24 ساعته قیمت بیت‌کوین نشان دهنده این است که بیت‌کوین‌هایی با ارزش حدودی 14 میلیلارد دلار در حال مبادله است. این ارقام در دسترس عموم قرار دارد و شما نیز می‌توانید در هر لحظه، پیش‌بینی ساعتی ارزش بیت‌کوین را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

برای آشنایی با روش­ های تحلیل قیمت رمزارز­ها به مقاله “پیش بینی تغییرات قیمت رمزارز بیت کوین” مراجعه نمایید.

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین معروف‌ترین واحد پولی رمزنگاری شده است که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند. این واحد پولی نوپا در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو ابداع شد که به نظر می‌رسد نامی مستعار باشد. البته این امکان هم وجود دارد که او عضو گروهی بزرگ‌تر از مبتکران ایده‌ بیت‌کوین باشد. این رمزارز بر روی یک شبکه نظیر به نظیر (peet to peer) کار می‌کند و در این شبکه هیچ واسطه‌ای وجود ندارد. این واحد پولی دیجیتال، برای انجام مبادلات نیازی به هیچگونه شخص ثالثی ندارد.

در حال حاضر بیت‌کوین با مبادلات دنیای واقعی تطابق و سازگاری بیشتری پیدا کرده است. حتی مبادلات مهمی مثل خرید خانه یا یک ماشین لامبورگینی گران قیمت نیز با بیت‌کوین انجام می‌شود. تنها زمانی می‌توانید از این واحد پولی دیجیتال لذت ببرید، که تکنولوژی پشت آن را به خوبی درک کنید.

پیش بینی قیمت بیت کوین

به صورت کلی ارزها ممکن است دچار نوسان شوند. اگر چه در حال حاضر بازار بیت‌کوین متحرک و جذاب است، اما با این حال نباید خطر کرد و اگر شخصی به دنبال سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین است باید نظر متخصصان این بازار را در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین بداند تا از خطرات نوسان این ارز در امان بماند. چنانچه علاقمند به مطالعه در مورد روش ارزش گذاری بیت کوین هستید مقاله “پیش بینی ارزش و روند ارزش گذاری بیت کوین در سال های آتی”  را مطالعه نمایید. در زیر مروری بر تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها خواهیم داشت.

اولین پیش بینی: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط تام لی (Tom Lee)

تام لی، رئیس اسبق بخش سهام شرکت سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان و موسس و سرپرست محققان شرکت فونداسترات است. او اعتقاد دارد که هزینه استخراج 1 بیت‌کوین، ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد و همچنین بر این باور است که رشد قیمت بیت‌کوین بیشتر به سرمایه‌گذاران سازمانی و افزایش تعداد کاربران این واحد پولی بستگی دارد. او به تازگی در یک مصاحبه اذعان داشته که رئیس جمهور وقت آمریکا، یعنی دونالد ترامپ، با ارایه لایحه‌ای به مجلس سنا می‌تواند باعث تغییرات بزرگی در قیمت بیت‌کوین شود.

دومین پیش بینی: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط سم داکتر (Sam Doctor)

سم داکتر نیز به تازگی در صفحه توییتر خود در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین صحبت کرده ‌است. او بر این باور است که هزینه استخراج بیت‌کوین در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل پیش بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در اواخر سال 2019 به 36،000 دلار برسد.

سومین پیش بینی: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط فرن استرجنر (Fran Strajnar)

فرن استرجنر، پیش بینی بسیار خوش بینانه‌ای در مورد قیمت بیت‌کوین دارد. او بر این باور است که در ژانویه سال 2020، قیمت بیت‌کوین به 200 هزار دلار خواهد رسید. ادعای دیگر او این است که نرخ تطابق بیت‌کوین به صورت مستقیم باعث افزایش یا کاهش قیمت بیت‌کوین خواهد شد.

چهارمین پیش بینی: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط بابی لی (Bobby Lee)

بابی لی، مدیر عامل اولین صرافی چینی مخصوص بیت‌کوین، اعتقاد داشت که حدود 20 سال طول می‌کشد تا قیمت یک بیت‌کوین به 1 میلیون دلار برسد. باب لی، یکی از موسسان شرکت بی‌تی‌سی‌سی (BBTC) و براردرش چارلی لی، پیش‌بینی بسیار دقیقی ارائه می‌دهند. آنها بر این باور هستند که قیمت بیت‌کوین در ژانویه سال 2019 به کمتر از 2500 دلار خواهد رسید. پس از آن در اواخر سال 2020 به 333،000 دلار می‌رسد و در سال 2023 به کمتر از 41،000 دلار سقوط خواهد کرد. به نظر آن‌ها ظرفیت بازار بیت‌کوین در آینده به 7 تریلیون دلار می‌رسد و از ظرفیت بازار طلا نیز جلو خواهد زد و این رمزارز موجب ایجاد ثبات بازار در چند سال آینده می‌شود.

پنجمین پیش بینی: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط جان مک‌آفی (John McAfee)

جان مک آفی همیشه یک هوادار پر و پا قرص بیت‌کوین بوده و همیشه در این مورد پیش بینی‌‌های خود را اعلام می‌کند. او به تازگی اعلام کرده که به افزایش قیمت بیت‌کوین امیداور است و اعتقاد دارد که در سال 2020، هر بیت‌کوین، یک میلیون دلار خواهد شد. او همچنین معتقد است که سایر واحد‌های پولی دیجیتال مثل آپولو و MTC نیز تا 10 برابر افزایش قیمت خواهند داشت. جالب است بدانید که در آخرین مصاحبه جان مک‌کافی با رسانه‌ها، او اعلام کرد که در 10 سال آینده هیچ واحد پولی دیگر به جز بیت‌کوین وجود نخواهد داشت.

 ششمین پیش بینی: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط آنتونی پمپیلانو (Anthony Pompliano)

چند ماه قبل، آنتونی پمپلیانو، مالک مورگان کریک اعلام کرد که بیت‌کوین به رمزارزی موفق تبدیل نخواهد شد. او بر این باور بود که ارزش بیت‌کوین به کمتر از 3000 دلار سقوط خواهد کرد. اما پس از رشد زیاد بیت‌کوین در سال 2019، او نظر خود را تغییر داد و صراحتاً اعلام کرد که کاهش قیمت بیت‌کوین اصلا منطقی نیست.

هفتمین پیش بینی: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط مکس کیسر (Max Keiser)

مکس کیسر، تاجر اسبق وال استریت و میزبان برنامه RT در 4 آگوست سال 2019 پیش بینی کرد که به نظر او در یک هفته، قیمت هر بیت‌کوین حدود 15،000 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل او در 1 سپتامبر سال 2019، به یکی از هواداران پر و پا قرص بیت‌کوین تبدیل شد و پیش بینی کرد که ارزش آن به حدود 28،000 دلار خواهد رسید.

نظر نهایی در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین

اگر چه گهگاه نوسانات قیمت بیت‌کوین بسیار زیاد می‌شود، اما با توجه به پیش‌بینی‌های ذکر شده، این طور به نظر می‌‎رسد که ارزش بیت‌کوین سیر صعودی خواهد داشت. دلایل مختلفی برای سقوط قیمت بیت‌کوین نیز وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است این پول دیجیتال توسط دولت‌ها غیر قانونی اعلام شود و یا کسی بتواند آن را هک کند. اما به صورت کلی، مزایای آن بیشتر از معایبش است. از این رو هنوز هم بیت‌کوین در صدر جدول ارزشمندترین ارزها قرار دارد و جایگاه خود را در چند سال اخیر حفظ کرده است. این احتمال وجود دارد که قیمت هر بیت‌کوین در اواخر 2019 به 23،500 دلار برسد و احتمالا در اوایل سال 2019، انجمن ملی فروشندگان اوراق بهادار، آینده بیت‌کوین و ارزش آن را تامین می‌کنند.

 پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2019

حجم نقل و انتفالات با بیت‌کوین در آغاز سال 2019 بسیار بالا بوده و شروعی رویایی داشته است. این مسئله باعث تحیر افراد فعال در بازار پول شده است. به همین دلیل تاجران و سرمایه گذاران تلاش می‌کنند تا بیشترین بهره را از این وضعیت ببرند. هرچه حجم مبادلات بیت‌کوین افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، می‌دانیم که گردش مالی بیت‌کوین بسیار محدود است و تنها 21 میلیون بیت‌کوین را می‌توان استخراج کرد.

این در حالی است که هم اکنون تعداد 17 میلیون بیت‌کوین نیز استخراج شده است. این یعنی تنها 4 میلیون بیت‌کوین دیگر را می‌توان استخراج کرد. پس بعد از استخراج این چهار میلیون، ارزش بیت‌کوین نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در حقیقت چندین کشور مختلف مثل آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، علاقه زیادی به استفاده از بیت‌کوین از خود نشان داده‌اند و واحد‌های پولی رمزنگاری شده دیجیتال دیگری را به سیستم اقتصادی خود وارد کرده‌اند که به صورت ایمن و آزادانه قابل استفاده هستند. پس پیش­بینی می­شود در اواخر سال 2019، قیمت بیت‌کوین به 23،499 دلار برسد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020

در سال 2020 پیش بینی می‌شود که نه­ تنها ارزش بیت‌کوین، بلکه ارزش سایر واحد‌های پولی رمزنگاری­شده نیز افزایش پیدا کنند. دولت‌های مختلف و همچنین بانک‌های مرکزی، بیش از پیش از این واحد پولی مجازی استفاده خواهند کرد و نیاز به آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در می سال 2020 احتمال نصف شدن ارزش بیت‌کوین وجود دارد چون قرار است نرخ استخراج آن از 12.5 بیت‌کوین به 6.25 برسد. به همین دلیل می‌توان اتریوم را با سود بالایی به بیت‌کوین تبدیل کرد. ارزش بیت‌کوین در 3 ماه اول سال تا 25 هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد و در 3 ماه سوم سال 2020، ارزش آن احتمالا به 30 هزار دلار می‌رسد. همچنین پیش بینی می‌شود که در پایان سال 2020، ارزش آن به 33788 دلار خواهد رسید.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2025

پیش بینی می‌شود که در سال 2025، قیمت بیت کوین حدودا 385 درصد افزایش یابد. این یعنی در مدت 5 سال سرمایه گذاری، ارزش آن به 50 هزار دلار خواهد رسید. زمانی که در سال 2025 ارزش بیت‌کوین به 50 هزار دلار برسد، بازار تمامی واحد‌های پولی دیجیتال به طور کلی دگرگون خواهد شد. با پیش‌بینی و تحلیل ثبات، بیت‌کوین به تنهایی در جایگاه اول خواهد ایستاد.

بیت‌کوین به تدریج ارزش بیشتری پیدا می‌کند و یک واحد پولی دیجیتال نیز در کنار آن رشد قابل توجهی خواهد داشت. در حال حاضر ابزارهایی برای پیش‌بینی حرفه‌ای قیمت بیت‌کوین وجود دارند که می‌توانند به هواداران این واحد پولی کمک کنند. از طرفی پیش بینی می‌شود که بیت‌کوین جای ارز‌های دارای پشتوانه را بگیرد. در سال 2025 احتمالا اکثر مردم از بیت‌کوین استفاده می­کنند و به همین دلیل احتمال افزایش قدرت بیت‌کوین بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سوالات متداول در مورد رشد قیمت بیت کوین

1- آیا بیت‌کوین رشد می‌کند؟

بر اساس نظر بسیاری از متخصصان، بیت‌کوین رشد خواهد داشت.

2- آیا سرمایه گذاری در بیت‌کوین هوشمندانه است؟

بستگی دارد که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت هستید. بهتر است پیش از هرگونه سرمایه گذاری، کاملا تحقیق کنید.

3- آیا بیت‌کوین به یک میلیون دلار می‌رسد؟

مهم‌ترین هوادار بیت‌کوین، یعنی جان مک‌آفی اعتقاد دارد که در سال 2020، ارزش بیت‌کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید. او در این مورد بسیار اطمینان دارد اما ممکن است خیلی خوش‌بینانه باشد.

4- آیا بیت‌کوین را می‌توان به پول واقعی تبدیل کرد؟

بیت‌کوین را می‌توان به ارز‌های واقعی با پشتوانه فیزیکی مثل یورو و دلار تبدیل کرد. اما یک سیستم تبادل مجازی برای این واحد پولی تدارک دیده شده است. شما می‌توانید آن را در یک سیستم تبادلی قرار دهید و به واحد پولی واقعی تبدیل کنید.

5- ارزش بیت‌کوین در سال 2019 چقدر خواهد بود؟

بر طبق پیش­بینی­ها ارزش بیت‌کوین در اواخر سال 2019 به 23،500 دلار خواهد رسید.

6- کمترین ارزش بیت‌کوین چقدر بوده است؟

در سال 2010، بیت‌کوین به کمترین ارزش خود یعنی کمتر از 1 دلار رسید. در آن زمان 0.125 دلار قیمت داشت و در فوریه سال 2011 با قیمت حدود 1 دلار مبادله می­شد.

7- ارزش بیت‌کوین در سال 2030 چقدر خواهد بود؟

تصور می‌شود که بیت‌کوین در سال 2030 به قیمت 50 هزار دلار برسد. البته شاید هم بتواند تا 75 هزار دلار رشد داشته باشد.

8- آیا می‌توان بیت‌کوین را نقد کرد؟

شما می‌توانید بیت‌کوین را به ارز واقعی تبدیل کرده و آن را مستقیم به حساب خود واریز کنید. البته دستگاه‌های ATM بیت‌کوین نیز برای این کار مفید هستند.

چکیده

نام مقاله

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده نزدیک و نکاتی در مورد آن

توضیحات

بیت کوین یک واحد پول مجازی است که طرفداران زیادی را جذب کرده است، اما برای سرمایه‌گذاری در آن باید در مورد پیش‌ بینی قیمت بیت کوین اطلاع داشته باشیم.

نویسنده

دیجی ریال

منتشر کننده

دیجی ریال

لوگو

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 26 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر