میهن ارز دیجیتال
mihanarz.wikibix.ir

مجوز ماینر خانگی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 23 اسفند 1400 ساعت 13:12

پس از مدت‌ها انتظار و اظهار نظر مقامات در بخش‌های مختلف، بالاخره معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را ابلاغ کرد و ماینرها برای ادامه فعالیت موظف به دریافت مجوز شدند. در همین راستا سخنگوی صنعت برق شرایط مورد نظر برای انجام ماینینگ در واحد‌های مسکونی را اعلام کرد.

با ورود به تابستان شاهد کمبود شدید برق و افزایش چشم‌گیر مصرف آن بودیم که به گفته مسئولان، بخش بزرگی از منابع برقی کشور توسط ماینرها مصرف می‌شود و کمبود برق را به گردن فعالان این حوزه انداختند.  از طرفی استخراج کنندگان عرض‌های رمز گذاری شده این موضوع را رد کردند و مدعی شدند که در ساعات اوج مصرف برق دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند.

همچنین استخراج کنندگان ارز مجازی از شفاف نبودن قانون در خصوص فعالیت‌های این حوزه گلایه داشتند، زیرا برخی افراد مانند دبیر شورای عالی فضای مجازی استخراج ارز مجازی را قانونی می‌دانند، برخی دیگر آن را غیرقانونی می‌دانند. اما بالاخره در تاریخ سیزدهم مردادماه، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را برای تبادلات اقتصادی و بکارگیری با رویکرد تسهیل فضای کسب و کار ابلاغ کرد؛ اما به اعتقاد فعالین این حوزه، قوانین وضع شده غیر منطقی است و شرایط را برای ماینرها سخت‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به تازگی سخنگوی صنعت برق توضیحاتی را درباره نحوه اجرای آیین‌نامه مذکور ارائه کرده است. مصطفی رجبی مشهدی بر رسمی شناخته شدن فعالیت ماینرها در ایران تاکید کرد و گفت:

طبق آیین‌نامه‌ای که از سوی معاون اول ابلاغ شده است، فردی که می‌خواهد به این حوزه وارد شود، باید پروانه معتبر از وزارت صمت دریافت کند. پروانه‌ای که فرد از وزارت صمت اخذ می‌کند، دو اختیار را به متقاضی می‌دهد. نخست آنکه فرد می‌تواند از شبکه سراسری برق استفاده کند و دوم این‌که فرد اقدام به تاسیس نیروگاه کند. چنانچه متقاضی تصمیم به تاسیس نیروگاه دارد، باید محل آن را مشخص کند، انشعاب گاز بگیرد و گاز با نرخ ۰.۷ نرخ گاز صادراتی خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص متقاضیانی که برا فعالیت خود قصد دارند به شبکه سراسری برق وصل شوند، اعلام کرد که تسهیلاتی برای گرفتن انشعاب، نصب کنتور هوشمند و... فراهم می‌شود و از سوی دیگر مقرراتی وجود دارد که این افراد در ساعات اوج مصرف از برق استفاده نکنند. سخنگوی صنعت برق در خصوص نرخ برق مورد استفاده استخراج ارز مجازی و نحوه دریافت انشعاب از شبکه سراسری برق اعلام کرد:

نرخ آن، متوسط نرخ ریالی صادراتی است که در طی سال متناسب با نیازها تعیین می‌شود. در تابستان که ذخیره برق کم‌تر است، نرخ گران‌تری نسبت به ماه‌های دیگر سال دارد. این‌که به کدام شرکت باید مراجعه کنند، بستگی به میزان مصرف برق آن‌ها دارد. اگر میزان مصرف کم‌تر از هفت مگاوات است باید به شرکت توزیع برق و اگر بیش‌تر از هفت مگاوات است به شرکت‌های برق منطقه‌ای مراجعه کنند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه صحبت‌های خود در خصوص مجازات‌های در نظر گفته شده برای متخلفینی که بدون دریافت مجوز فعالیت می‌کنند خبر داد و گفت:

افرادی که قبل از این مصوبه در این زمینه فعالیت می‌کردند نیز شامل این قوانین می‌شوند؛ در غیر این صورت طبق مصوبه هیئت دولت مجبور به قطع برق و جمع آوری هستیم. افراد باید از استفاده غیرمجاز پرهیز کنند زیرا برابر قانون مجازات تعریف شده برای این موضوع با آن‌ها برخورد می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در پایان صحبت‌های خود به دریافت مجوز برای انجام ماینینگ در خانه و واحد‌های مسکونی تاکید کرد. متقاضی برای مصارف خانگی هم باید درخواست دهد و به این نکته توجه کند که نرخ  برق خانه هم معادل نرخ رمز ارزها خواهد شد و باید گفت افرادی که در این زمینه مصارف خانگی دارند به راحتی قابل شناسایی هستند. مصرف حدود ۸۰ درصد از مشترکینی که در هوای معتدل زندگی می‌کنند، در تابستان کم‌تر از ۳۰۰ کیلووات ساعت است. بنابراین مصرف زیاد در یک خانه قابل شناسایی است.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا شنبه 31 شهریور


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم