موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

راه اندازی وب سایت شخصی

راه اندازی وب سایت شخصی

نویسنده : سحر | زمان انتشار : 17 دی 1399 ساعت 12:06

یکی از ابتدایی ترین کاربرد های وب سایت، راه اندازی وب سایت های شخصی می باشد که با استفاده از آن می توانید افکار، شخصیت و علاقه مندی های خود را از طریق یک سایت ساده و با هزینه پایین راه اندازی نمایید. در این متن به آموزش راه اندازی وب سایت شخصی با سایت ساز خواهیم پرداخت.

اگر از بین تمامی طراحان وب سایت یک نظرسنجی کنیم، خواهیم دید که تعداد زیادی از آن ها، به عنوان اولین کار خود، وب سایت شخصی خود را طراحی نمودند. طبیعتا آموزش راه اندازی سایت شخصی نقطه خوبی برای شروع خواهد بود، زیرا:

  1. شما مجبور به دریافت اطلاعات از شخص خاصی نیستید
  2. نباید نیازهای شخص ثالثی را براورده کنید و همه آیتم ها بر عهده و دلخواه خودتان خواهد بود.
  3. همچنین با اینکار می توانید تجربه خوبی در زمینه طراحی وب سایت بدست بیاورید.

البته موارد فوق برای راه اندازی وب سایت شخصی تنها دلیل طراحی یک وب سایت شخصی نمی باشد، ممکن است شما مایل باشید تا افکار، سخنان و باورهای خود را در وب سایتان منتشر سازید و یا حتی بخواهید بادوستان خود به گفتگو بپردازید و عکسهای خود را به اشتراک بگذارید.

مهم نیست که موضوعات و مفهوم قرار گرفته بر روی وب سایت شما دقیقا شامل چه مطالبی باشد، در هر صورت راه اندازی سایت شخصی تجربه ی بسیار مناسبی برای شروع کار می باشد.

مفهوم وب سایت شخصی چیست ؟

در ابتدا قصد داریم تا منظور اصلی از “وب سایت شخصی” را بیان نماییم.  وب سایت هایی  که به تجارت یا نحوه کار شخص خاصی اشاره دارند شامل این دسته قرار نمیگیرند. برای مثال اگر شما یک عکاس حرفه ای باشید و وب سایتی با نام خود راه اندازی نمایید تا عکس های خود را در آن به فروش بگذارید، وب سایت شما جزو دسته وب سایت های تجاری محسوب می شود.

در قبل به یاید ها و نباید های راه اندازی یک وب سایت اشاره کرده ایم و در این مقاله می خواهیم به وب سایت هایی اشاره کنیم که شامل اطلاعات و موضوعات شخصی شماست و در آن سعی در ارتباط با دیگر افراد دارید.

با توصیفات فوق، کاملا منطقی است که راه اندازی وب سایت شخصی بودجه زیادی ندارد، بنابراین باید هزینه های آنرا تا حد ممکن در سطح پایینی نگه داشت.

چگونه یک وبسایت راه اندازی کنیم ؟

مراحل راه اندازی سایت به شرح زیر می باشد:

مرحله اول ساخت سایت شخصی طراحی با سایت ساز

نحوه راه اندازی سایت اولین قدم برای آغاز روند راه اندازی سایت شخصی ، انتخاب یک شرکت میزبانی مناسب و معتبر می باشد. (برای طراحی چنین سایتی میتوانید از پلان های میزبانی ارزان قیمت تر با امکانات کمتر استفاده نمایید.)

شما نیازی به انتخاب نام دامین خاصی ندارید. اسم دامین شما می تواند نامی مانند www.yourname.com  باشد که به جای yourname می توانید اسم خود را قرار دهید.

برای طراحی وب سایت خود می توانید از پوسته های آماده رایگان موجود در اینترنت  (Templates) که برای وب سایت های شخصی مناسب می باشند استفاده نمایید. همچنین در صورتی که نیاز به امکانات بیشتری دارید می توانید از یک نرم افزار مدیریت محتوا رایگان همچون Joomla، WordPress و یا MyBB استفاده نمایید.

برخلاف وب سایت های تجاری، در درست کردن سایت شخصی نیازی به دانش گرافیکی و استفاده از ترکیب رنگ های جذاب نمی باشد، زیرا بازدیدکنندگان شما انتظار دیدن طراحی های جذابی را از وب سایت شما ندارند، آن ها انتظار خواندن مطالبی جهت شناختن بیشتر شما را دارند.

البته قابل ذکر است که استفاده از طرح ها و رنگ های جذاب در وب سایت می تواند باعث جذب بیشتر بازدید کننده ها شود.

مرحله دوم راه اندازی وبسایت : تولید محتوای متنوع

بعد از انتخاب میزبان مناسب، انتخاب دامین و طراحی کلی باید تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت قرار دهید، به نحوی که مطالب آن باعث جذب بیشتر بازدید کنندگان گردد.

استفاده از تصاویر و ویدئو برای ایجاد تولید محتوا در روند راه اندازی وبسایت شخصی

مانند هر وب سایت دیگری، گاهی اوقات یک تصویر می توانید منظور شما را بهتر از صدها کلمه بیان نماید، بنابراین می توانید تصاویری از خود، علاقه مندی هایتان و … را در وب سایت خود بگنجانید، البته قابل ذکر است که قرار دادن یک گالری تصاویر حجیم در وب سایت کوچک شخصی خود ایده مناسبی نمی باشد.

همچنین می توانید موارد چند رسانه ای دیگری را نیز مانند ویدیوهایی از خود یا دوستانتان، در وب سایت قرار دهید. شما حتی می توانید با جستجو در اینترنت از قابلیت وب کم در سایت خود استفاده نمایید تا بازدیدکنندگان بتوانند با تاییدیه شما، چهره تان را به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

ایجاد شبکه های اجتماعی

متخصصان اینترنت معتقدند که یکی از قابلیت های ویژه اینترنت، امکان استفاده از شبکه های اجتماعی (Social Media) می باشد. به این معنا که عده ای از افراد با علاقه مندی های مشترک در یک وب سایت در کنار هم قرار بگیرند و نظرات خود را ابراز نمایند.

برای مثال فرض نمایید که شما به سبک موسیقی خاصی علاقه مندید که هیج یک از دوستان، اعضای خانواده و حتی هم کلاسی های دانشگاهتان با شما هم سلیقه نمی باشند، اما در صورتی که قسمتی از وب سایت شخصی خود را به معرفی این سبک موسیقی اختصاصی دهید، می توانید افراد زیادی که با شما سلیقه مشترک دارند را جذب وب سایت خود نمایید و با آنها به نبادل نظر بپردازید.

اگر موفق شوید که این موضوع را به درستی طراحی نمایید، آن را به خوبی برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید و مطالب بروز و جذابی در مورد این سبک موسیقی دروب سایت خود قرار دهید، مطمئنا در عرض چند ماه وب سایت شما به عنوان جامعه ای مجازی از طرفداران این سبک موسیقی به شمار می رود. در آن زمان خواهید دید که گاهی اوقات چندین هزار نفر هر روز مطالب جدیدتر و اخبارهای جالبی با تاییدیه شما در وب سایتتان قرار می دهند.

مرحله سوم ساخت وبسایت شخصی : بروزرسانی محتوای سایت

برای تاسیس سایت بعد از راه اندازی وبسایت اولین قانونی که همواره باید جهت داشتن وب سایتی جذاب رعایت نمایید، بروز رسانی وب سایت خود می باشد. هرچه بیشتر نسبت به بروز رسانی وب سایت خود اقدام نمایید، مجبور خواهید بود اطلاعات و محتوای بیشتری در آن قرار بدهید، و در نتیجه هر چه وب سایت شما زودتر بروزرسانی گردد، بازدیدکنندگان بیشتری خواهد داشت.

فرض کنید شما امروز سایتی را بازدید می نمایید و مطالب جالبی را در آن مشاهده می کنید. روز بعد نیز مجددا به آن سایت سر می زنید اما تغییر و مطلب جدیدی را در آن نمی بینید. چند روز بعد مجددا سایت مذکور را باز می کنید و همچنان آن را بدون تغییر می بینید. در این حالت معمولا علاقه خود را از سایت مربوطه از دست داده و دیگر آن را باز نخواهید کرد. یکی از دلایلی که وب سایت های خبری و اجتماعی را پر بازدید می کند، این است که هرروز مطالب جدیدی را در آن مشاهده خواهید کرد.

شما همچنین می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما امکان بروز رسانی ساده تری را ارایه دهد. برای مثال می توانید، امکان گذاشتن نظرات (Comment) را در وب سایت خود بگنجانید تا با استفاده از آن بازدید کنندگان نه تنها با شما بلکه با خودشان نیز در ارتباط باشند.

برای جذب بازدیدکنندگان خود می توانید نسبت به اضافه کردن لینک هایی در وب سایت خود بپردازید و همچنین امکانی را اضافه کنید تا هر کاربر به راحتی بتواند، سایت شما را به دوستانش پیشنهاد دهد.

با راه اندازی وبسایت همواره میتوانید افکار و سخنان خود را که در وب سایتتان انتشار می دهید، شامل توهین به فرد یا فرقه خاصی نباشد تا بعدا برایتان مشکل ساز نگردد. همچنین سعی کنید از منتشر نمودن آدرس و شماره تلفن خود در وب سایت خود به صورت عمومی پرهیز کنید، زیرا شما یک به یک بازدیدکنندگان خود را به درستی نمی شناسید.

در مجموع راه اندازی وبسایت شخصی را می توان به عنوان گام اولیه بزرگی برای افراد علاقه مند به طراحی وب سایت، و یک روش ارتباط آسان برای منتشر نمودن افکار، علاقه مندی ها و احساسات برای افراد عادی به شمار آورد. در این مقاله امکان نحوه ساخت وب سایت شخصی بصورت مفصل نبود اما حالا با مراحل راه اندازی سایت آشنا هستیم و می دانیم چطور چگونه سایت راه اندازی کنیم با توجه به زیر ساخت مورد نظر خود برای درست کردن سایت شخصی ، می توانید از قالب وب سایت شخصی استفاده کنید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 23 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر