موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

بهترین وب سایت های شخصی

بهترین وب سایت های شخصی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 18 دی 1399 ساعت 12:09

یکی از بهترین روش‌ها برای برندسازی و در معرض دید قرار دادن خودتون، داشتن یه سایت شخصی حرفه‌ایه…

کارفرما و افرادی که میخوان با شما کار کنن تو سایت شخصی شما میتونن اطلاعات بیشتری راجع به شما کسب کنند، راه های تماس با شما رو پیدا کنند و در یک کلام، سایت شما نشون میده که شما چطور آدمی هستید و چه شخصیتی دارید. حالا اگر طراحی سایت شخصی شما یه طرح خاص و چشم‌گیر هم باشه، که دیگه هیچی! حسابی میری تو چشم کسی که میاد به سایتت سر میزنه و حتی اگر از مهارت یا تخصصت استفاده نکنه، اسمت تا مدت‌ها تو ذهنشه…

این که سایت شما در نگاه اول چه حسی رو منتقل کنه، مهم‌ترین فاکتور برای یک وبسایت شخصیه. این مسئله فقط مربوط به ایران نیست و توی کل دنیا داستان همینه. تا یادم نرفته بگم که، معمولا انسان‌ها، همه چیز رو با نگاه اول قضاوت می‌کنند! پس اگه نتونید اون‌ها رو به موندن در سایتتون قانع کنید خیلی سریع پنجره وبسایتتون رو می‌بندن و خداحافظ..!

حالا شاید این سوال تو ذهنت اومده باشه که برای بهترین سایت‌های شخصی دنیا رعایت چه فاکتورها و ویژگی‌هایی مهم بوده؟

باید بگم که اگه انتظار داری یه چارچوب باشه که دقیقا بگه توی طراحی یک سایت شخصی چه فاکتورهایی باید رعایت بشه یا چه ویژگی‌هایی حتمن باید باشه، سخت در اشتباهی. اگه دنبال خوندن چارتا رمز و رازی که بهت بگه برای طراحی یه سایت خفن شخصی چی باید بکنی یا نکنی، باید بدونی که سخت در اشتباهی. توی این مقاله حرفی از رمز و راز و قاعده قانون نزدیم. اینو هم بدون که هیچ‌کجای دیگه‌ام حرفی ازش نزده و اگه‌ام زده باشن، سره کاریه. چرا حالا؟!
چون طراحی سایت یه هنره! بیا و قبول کن! (شک ندارم اگر این مقاله رو تا تهش بخونی این حرفمو درک می‌کنی)
پس اگر قبول کنیم که یک هنره، گاهی اوقات نظم و ترتیب زیبایی بخشه، گاهی اوقات بی‌نظمی مطلق!

معرفی بهترین وبسایت های شخصی

تو این پست قصد داریم بهترین سایت های شخصی دنیا رو معرفی کنیم و ویژگی ها و طراحی خاص اون ها رو بهتون نشون بدیم. اید کمک کنه بهتون فسفر بسوزونید و ایده بیاد تو ذهنتون!

افرادی که سایت‌شونو آوردیم از پیشگامان برندسازی شخصی در دنیا هستند.

Red Russak

Red-Russak.jpg

دلیل اصلی که این سایت رو بی‌نظیر کرده سادگی فوق العاده جذاب و مناسب‌شه، دقیقا چیزی که سایت های شخصی بهش نیاز دارند!

عنوان اصلی این سایت با معرفی موسس اون دقیقا همون اطلاعاتی رو به کاربر میده که میخواد! یعنی دقیقا میگه که این شخص کیه، چه کارهایی رو انجام داده. به چه حوزه‌ای علاقه‌منده و همچنین به شبکه های اجتماعی که توش فعاله هم اشاره کرده. شاید فکر کنید این سایت خیلی ساده‌ست، ولی باید بدونید که این اطلاعات کاملا برای یه سایت شخصی کافی به نظر میرسه!
اگر فک می‌کنه کمه اطلاعاتش، تو توی طراحی سایتت یادت باشه که کم ننویسی…

درد و دل!
ما به عنوان طراح سایت قدیمی که زیر‌وبم طراحی‌سایتو می‌شناسیم و از طرفی گرافیست هم هستیم؛ همیشه به این فکر می‌کنم که اگه بخوام یه خط نوشته بیشتر به یک قسمت از سایت اضافه کنم، چطوری باید این کارو بکنم که کاربر حس نکنه اون صفحه خسته کنندس. نمی‌دونم فهمیدی چی گفتم یا نه؟
اما حرفم اینه که اضافه شدن یه جمله، یا یک قسمت جدید به یک سایت، هزار و یک چالش داره…
البته شکی هم توش نیست که خیلیا فک می‌کنن که کاری نداره باباااااااا… یه قالب می‌گیریم و می‌زنیم می‌ره دیگه! اگر شما اینجوری فک می‌کنید، رسما هیچی از طراحی سایت نفهمیدید و یه بازار سیاه کنید!

Joshua McCartney

joshua-mccartney-example.png

این وب‌سایت ازون دسته سایتاس هاییه که توجهتون رو همون لحظه اول به خودش جلب میکنه. این سایت دقیقا نمونه وبسایتی هست که در عین سادگی عالی به نظر میرسه!

کل این وبسایت در دو بخش Work و About خلاصه میشه. دقیقا چیزی که یه طراح برای وبسایت شخصیش نیاز داره. Joshua McCartney صفحه اصلی خودش رو به ارائه نمونه کارهاش اختصاص داده و در صفحه About هم به معرفی خودش و کارهایی که تا حالا انجام داده پرداخته. وسلام!

حالا ما ایرانیا اگه یه طراح وب بخوره به پستمون، پوست کلشو می‌کنیم. پیش خودمون میگیم داره پول می‌گیره، بزا تا جایی که راه داره ازش کار بکشیم ( یکی نیست بگه این چه تفکریه داری شما ) انقدر افاضات می‌کنیم که حسابی اون طراح سایت ـه دیوونه بشه…
از صمیم قلب امیدواریم گیر چنین مشتری‌هایی توی استودیو راست‌کلیک نیفتیم!

Seth Godin

seth-godin-personal-website.png

ست گودین یه نویسنده و کارآفرین آمریکایی ـه که خیلیا اونو با کتاب ” شیب ” می‌شناسند. ( من که نمی‌شناختم! ) به همون اندازه که این کتاب بی نظیره وبسایت ست گودین هم هست!

نکته جالب و قابل تامل وبسایت ست گودین، دکمه بزرگ ثبت نام در بلاگی هست که در وسط صفحه گنجانده شده. به کمک این دکمه ست گودین کاربرا و بازدیدکننده‌ها رو ترغیب به ثبت نام در سایتش میکنه تا بعدا از ایمیل و مشخصات اون ها برای اهداف خودش استفاده کنه. رنگ غالب زردی که بک گرند صفحه رو پوشش داده و هارمونی اون با بقیه اجزای صفحه باعث میشه که سایت شخصی ست گودین کاملا متفاوت و احتمالا یکی از بهترین سایت های شخصی در حوزه کاری خودش باشه.

نقل قولی از ست گودین رو اینجا آورده ایم:

مردم، کالا و خدمات را نمی خرند، آنها، روابط، داستان ها و جادوی شما را خریداری می کنند.

ست گودین

Simon Sinek

simon-sinek-.png

این وبسایت ازون دسته از وبسایت هایی هست که با دیدنش دلتون میخواد سایت شخصی خودتون رو هرچه زودتر راه اندازی کنید!

اگه دقت کنید از رنگ سفید به خوبی در این وبسایت استفاده شده. متنی که در صفحه استفاده شده کاملا خوانا و در تضاد با رنگ بک گرند ـه. قرار دادن یک ویدیو معرفی در بک‌گراند صفحه هم میتونه یه ایده خوب برای سایت شخصی باشه. اگه دقت کنید در بالای صفحه و در بخش هدر، یک Call To Action قرار داده که در اون بخش از شما اطلاعاتی دریافت می‌شه تا سایمون سینک بتونه بعدا شما رو در جریان کارهای بعدیش قرار بده. ( دم اون طراح سایتش گرم! )

نکته جالبی که در مورد وبسایت سایمون سینک و بسیاری از وبسایت های شخصی وجود داره اینه که بسیاری از اون ها از وردپرس برای طراحی سایتشون استفاده میکنند. وبسایتی که در بالا می بینید به راحتی توسط یک قالب وردپرس مثل

بی تم

قابل پیاده سازی ـه!

Ian Enders

Ian-Enders-Personal-Site-Sample.jpg

یک نمونه دیگه از یه سایت شخصی که در عین سادگی همه چیزهایی که مخاطب و بازدید کننده‌های یه سایت شخصی میخوان بدونن رو نشون میده!

اگه چشمای تیزبینی داشته باشید می‌بینید که این فرد در کنار تصویر خودش، خیلی ساده و خلاصه زندگیش رو تعریف کرده. گفته که کجا زندگی می‌کرده و حالا در حال انجام چه کاریه، علایقش رو توضیح داده و حوزه کاری خودش رو شرح داده. همه این متن‌ها هم در قالب جملات کوتاه نوشته شده به طوری که کاملا خوانا به نظر برسه.

با این که Ian Enders به رزومه خودش هم تو این صفحه لینک داده اما شاید بهتر باشه که شما بخش های بیشتری هم به سایت شخصی خودتون اضافه کنید، سایتی که در بالا می بینید تنها از یک صفحه تشکیل شده است! ( قبلا گفتم، بازم می‌گم! این مقاله رو ما ترجمه کردیم و خیلی وقتا هم‌نظر نویسنده نیستیم. مثل همین الان که گفته شاید باید بیشتر می‌نوشته و بخش‌های بیشتری توی سایتش می‌بوده… )

Jim Ramsden

jim.jpg

استفاده از رنگ سفید، ویژگی غالب این سایت ـه. علاوه بر اون Jim Ramsden بعد از معرفی خودش و شرح حالی کوتاهی از خودش پروفایل های خودش در شبکه های اجتماعی رو معرفی کرده. پس از اون بخش بلاگ رو در صفحه اصلی سایت خودش قرار داده که شامل نوشته‌های شخصی ـه خودش ـه، گالری تصاویر و پروژه‌های اخیری که انجام داده هم هس. دقیقا معیارهای اصلی که یکی از بهترین وبسایت های شخصی دنیا باید داشته باشه.

Gary Le Masson

gary.gif

هر صحبتی راجع به این سایت بکنیم از زیباییش کم می کنه، پس خودتون این سایت رو دریابید!

دو سایت بالا شاید در نگاه اول سایت هایی پیچیده و با طراحی سخت به نظر برسند، ولی باید بدونید که با افزونه و قالب های وردپرس مثل

قالب بی

یا

افزونه Slider Revolution

به سادگی قابل پیاده سازی هستند!

Ali Rahmatpour

retrica-studio.jpg

دیگر وبسایتی که تو این بخش بهتون معرفی می‌کنیم، وبسایت شخصی علی رحمت پور، بنیان گذار اسلایدر رولوشن فارسی و هم بنیان گذار ایران بی ـه.

تو این سایت سعی شده تمام اصول اصلی سایت‌های شخصی رعایت بشه تا علی‌رغم سادگی و طراحی چشم نواز اون، تمام اطلاعاتی که یک بازدیدکننده سایت شخصی باید بدونه به رو ببینه…

تو این سایت علی رحمت پور ابتدا شرح حالی مختصری از خودش، علایقش و زندگی کاری و حرفه‌ای خودش آورده و در ادامه به توضیح مختصری از کارهایی که در سالیان اخیر مشغول به انجام آن بوده پرداخته و در پایان راه های ارتباطی و رزومه…

  • نکته اولی که باید درباره این سایت بهش دقت کنید، اینه که کل این سایت در یک صفحه خلاصه میشه، همونطور که بهتون گفتیم اگه قصد ندارید بلاگ سایت شخصی خودتون رو مرتب بروزرسانی کنید و یا هر از چندگاهی دستی به سر و روی سایتتون بکشید، پیشنهاد میکنیم که کل سایتتون رو در یه صفحه خلاصه کنید!
  • این سایت کاملا با استفاده از وردپرس، قالب بی و افزونه اسلایدر رولوشن ساخته شده و باید بگیم که با استفاده از این 3 ابزار، شما به راحتی می‌تونید طراحی سایت شخصی رو انجام بدید.

Erfan Pardisan

erfan-pardisan-website.jpg

آخرین وبسایتی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، سایت شخصی عرفان پردیسان هست که هم بنیان گذار استودیو راست‌کلیک و هم بنیان گذار آکادمی راست‌کلیک است.

  • اولین موردی که باید در سایت شخصی عرفان پردیسان به اون توجه کنیم، استفاده از طیف رنگی هماهنگی‌ست که در کلیه قسمت‌های سایت به‌کار رفته. از رنگ سرتیتر‌ها گرفته تا المان‌های گرافیکی و غیره، همگی در طیف خاصی از رنگ طلایی تیره برروی پس‌زمینه مشکی اند. این طراحی سبب یکپارچگی و زیبا شدن هرچه بیشتر سایت شده. طراحان بسیاری از رنگ‌های غیرهماهنگ و المان‌های رنگارنگی در طراحی یک صفحه استفاده می‌کنند که علاوه بر کاهش زیبایی، اصل هماهنگی طیف رنگ را نیز نادیده می‌گیرند.
  • مورد بعدی طراحی One Page سایت است که در اکثر مواقع سیاست بهینه در طراحی سایت شخصی است. مخصوصا اگر زمانی‌که سایت شما قسمت وبلاگ ندارد، بهترین ایده استفاده از طراحی تک صفحه یا One Page است. این طراحی باعث بهبود تجربه بازدیدکنندگان سایت شما هم میشه و اونا لازم نیست از منو به صفحات دیگه (که قطعا هم توی سایت شخصی زیاد نیست!) برسند.
  • در این سایت عرفان پردیسان ابتدا به معرفی مراحل زندگی شغلی و حرفه‌ایش پرداخته و به ترتیب زمانی اون‌ها رو قرار داده. سپس مختصری راجع‌به علایقش گفته و درنهایت انواع راه‌های ارتباطی با خودش، رزومش و حتی یک فرم سریع ارسال پیام رو هم برای تنبل‌ترا قرار داده!
  • آخرین مورد مهم هم دامنه سرراست سایت pardisan.me است. هم میتونیم از دامنه‌های طولانی و پسوند و پیشوند دار استفاده کنیم (معمولا اگه حتما اصرار داشته باشیم از دامنه .ir استفاده کنیم اینطوی میشه!) و هم میتونیم سراغ دامنه‌های کوتاه‌تر بریم. مثلا در مورد سایت عرفان پردیسان میشد از erfanpardisan.harchi :)‌ استفاده کرد و یا نمونه‌های طولانی دیگه اما به لطف دامنه‌های جدیدی که هر روز دارن رایج‌تر هم میشن، میتونیم دامنه‌ی سرراست تری برای خودمون رزرو کنیم!

این مقاله هم تموم شد. اما یه لحظه صبر کن، این صفحه رو سریع نبند. بیا با هم صحبت کنیم!
به‌نظر شما کدوم یکی از این سایتایی که معرفی کردیم از همه باحال‌تره؟
شما هم سایت شخصی دارین؟

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 23 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر