موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

معایب دستگاه ماینر

معایب دستگاه ماینر

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 26 اسفند 1400 ساعت 10:47

شما که برای ماینینگ بیت کوین از هر نظر آماده و مجهزید، بد نیست یک بار هم معایب استخراج بیت کوین را بدانید. شاید وقتی در حال گذراندن دوره آموزش استخراج بیت کوین بوده اید، نسبت به این‌که انجام این کار چه معایبی دارد به شما اطلاعاتی نداده باشند.

به‌هرحال بد نیست یک بار دیگر هم زمان معایب و مزایای استخراج بیت کوین را بررسی کنیم. به این ترتیب با دید بازتری می‌توانید مزایای استخراج بیت کوین را بدانید و هم زمان خودتان را برای رویارویی با معایب استخراج بیت کوین نیز آماده کنید. اگر علاقمند به استخراج بیت کوین هستید پیشنهاد میکنیم ابتدا با مفهموم این که بیت کوین چیست آشنا شوید و سپس به فکر استخراج آن باشید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مزایای استخراج بیت کوین چیست؟!

گرچه هنوز هم عده زیادی از مردم جهان نسبت به خرید و فروش و تجارت کردن با ارزهای دیجیتالی گارد سفت و سخت و مقاومت عجیبی دارند، اما میلیون‌ها انسان در حال دادوستد کردن با بیش از 180 مدل ارز دیجیتالی هستند. بیت کوین که به آن پادشاه سرزمین کریپتو گفته می‌شود، هنوز هم بیشترین حجم تقاضا را در جهان دارد.

افراد زیادی در دنیا دوست دارند بیت کوین بخرند، با آن تجارت کنند یا آن را به شیوه استخراج یا همان ماینینگ به دست بیاورند. استخراج بیت کوین برای کسانی که اهل این کار باشند کمی پر زحمت اما جذاب است. این کار مزایایی نیز دارد که به شرح زیر است:

  • به دست آوردن بیت کوین به عنوان پاداش

به زبان بسیار ساده معاملات بیت کوین در گروه‌هایی به نام بلوک جمع شده و تقریباً در هر 10 دقیقه تأیید می‌شوند. به کمک یک سری معادلات ریاضی بسیار پیچیده رایانه‌های ماینر سعی در حل یک بلوک خواهند داشت. اولین کسی که با موفقیت معادله یک بلوک را حل کند، پاداش آن بلوک را که در حال حاضر 12.5 بیت کوین است، دریافت می‌کند.

همچنین ماینرها کلیه هزینه‌های معامله‌ای را که در این بخش درج شده است را دریافت می‌کنند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید پروسه استخراج از یک معدن بیت کوین اگر به‌درستی انجام شود می‌تواند منبع خوبی برای درآمد زایی باشد. البته آنچه اکنون توضیح داده شد شرح مختصری از چگونگی عمل ماینینگ بود. برای درک بهتر استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال میتوانید مقاله ” استخراج ارز دیجیتال (Mining) چیست؟” را که در همین وب سایت وجود دارد را مطالعه کنید.

  • به دست آوردن بیت کوین با قیمت پایین تر

شما می‌توانید برای داشتن بیت کوین آن را بخرید. اما بدون تردید برای این کار باید پول واقعی پرداخت کنید. ضمن آن‌که پروسه خرید بیت کوین و انتقال دادن آن به کیف پول دیجیتالی شما نیز برایتان هزینه خواهد داشت.

به جای آن می‌توانید با هزینه کمتری بیت کوین استخراج کنید. این کار نیز هزینه‌بر است اما در عوض بیت کوینی که صاحب می‌شوید با مبلغ کمتری به دستتان رسیده است. ضمن آن‌که حل یک بلوک به تنهایی برای شما پاداش بیت کوینی به همراه خواهد داشت.

  • امکان استخراج سریع بیت کوین با پیوستن به استخر استخراج

اگر شما بخواهید به‌ صورت انفرادی و تنها با تکیه بر امکانات و قدرت سخت‌افزاری خودتان شانس خود را برای یافتن یک بلوک بیت کوین امتحان کنید، احتمال آن ‌که به این موقعیت برسید خیلی کم و دیر به دیر خواهد بود. گرچه پاداشی که می‌گیرد ارزشمند است اما بعید نیست که تا مدت‌ها نتوانید چیزی استخراج‌کنید.

اما یکی از مزایای استخراج بیت کوین این است که امکان استخراج سریع بیت کوین با پیوستن به استخر استخراج وجود دارد. یعنی شما می‌توانید به جای انفرادی عمل کردن، به یک تیم بپیوندید که در آن قدرت هش همه اعضای تیم برای یافتن یک بلوک و استخراج از آن درگیر می‌شود.

البته در این روش پاداش حل بلوک بین همه اعضای تیم یا استخر استخراج تقسیم می‌شود. اما این کار گروهی این مزیت را دارد که شانس شما را برای کشف یک بلوک بالاتر می‌برد.

  • کمک به افزایش امنیت شبکه

گرچه امکان نفوذ هکرها به شبکه بیت کوین و کیف پول‌های بیت کوینی چیزی نزدیک به صفر است. اما این احتمال وجود دارد که روزی هکری بتواند بیت کوین‌های کیف پول شما را بدزدد.

اما ورود هر یک ماینر به شبکه استخراج سبب سخت‌تر شدن معادلات ریاضی هر بلوک می‌شود. به همین دلیل اگر شما به‌عنوان یک ماینر اقدام به استخراج بیت کوین کنید، به سهم خودتان دست هکرها را از تمام بیت کوین‌ها کوتاه‌تر کرده‌اید.

  • امکان استخراج سایر ارزهای دیجیتالی با سخت‌افزار فعلی

اگر ماینر شما دستگاه پرقدرت و به روزی باشد، می‌توانید به‌جز بیت کوین با آن ارزهای دیجیتالی دیگری هم استخراج ‌کنید. به این ترتیب کیف پول ارزهای دیجیتالی قدرتمندتری دارید که سقوط احتمالی ارزش یک ارز، کمتر به آن آسیب وارد می‌کند.

این‌ها مزایای استخراج بیت کوین به‌جای خرید آن بود. اکنون می‌خواهیم در خصوص معایب استخراج بیت کوین سخن بگوییم و اطلاعاتی را ارائه کنیم که شاید هرگز کسی آن‌ها را به شما نگوید.

معایب استخراج بیت کوین چیست؟!

  • استخراج بیت کوین بسیار کار پیچیده‌ای است

شروع کار در دنیای استخراج بیت کوین اصلاً ساده نیست. حتی افرادی که درک خوبی از نحوه کارکرد blockchains دارند ممکن است در روزهای ابتدایی کار خود بسیار سردرگم شوند.

شما برای این کار حداقل نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتالی، نرم‌افزار استخراج معدن یا ماینر، عضویت در استخر استخراج ، یک حساب کاربری با ارز مبادله‌ای، یک دکل معادن شخصی یا کامپیوتر پر قدرت، یک GPU یا تراشه اسیک ASIC و تجهیزات خنک کننده قوی دارید. استخراج کردن کار بسیار دشواری است. بنابراین آماده باشید که زیاد مطلب بخوانید و بسیار زیاد اشتباه کنید.

  • هزینه برق شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد

یکی از معایب استخراج بیت کوین این است که ماینرها به شدت انرژی برق را مصرف می‌کنند. همچنین گرمای بسیاری تولید می‌کنند. این موضوع آن‌قدر جدی است که حافظان محیط زیست در دنیا معتقدند که استفاده روز افزون از ماینرها به شدت روی فرآیند گرم شدن زمین مؤثر بوده و به آن سرعت بخشیده است.

درک این موضوع اصلاً پیچیده نیست اگر به شما بگوییم که در سال 2017 میلادی ارزش کل بیت کوین‌های استخراج شده چیزی در حدود 2.7 میلیارد دلار بود.

در حالی که هزینه برق مصرفی برای استخراج آن در حدود 2.6 میلیارد دلار برآورد شده است. اکنون استخراج بیت کوین به تنهایی بیش از کل کشور بنگلادش به انرژی برق احتیاج دارد. این قدرت برای اداره پنج میلیون خانوار آمریکایی به مدت یک سال کافی است. البته عدد ارزش استخراج بیت کوین پیش از سقوط آن در پایان سال 2018 ، 4.6 میلیارد دلار و هزینه برق مصرفی آن 3.6 میلیارد دلار بود.

  • تهیه سخت افزارهای ماینر سخت و پر هزینه است

برق تنها هزینه‌ای نیست که شما باید نگران آن باشید. اگر نمی‌خواهید مسیر استخراج ابری Mining Cloud را طی کنید قطعاً به تجهیزات سخت‌افزاری پرمصرف نیز نیاز خواهید داشت. چند دستگاه سخت‌افزاری متفاوت وجود دارد که می‌توانید برای استخراج بیت کوین از آن‌ها استفاده کنید. بحث در مورد آن‌ها فراتر از موضوع از این مقاله است. اما کافی است این مسئله را بدانید که برای ماینینگ بیت کوین در ابتدای کار به بودجه بزرگی احتیاج دارید.

  • کلاهبرداری در این حوزه زیاد است

شک نکنید که دنیای ارزهای رمزنگاری با کلاهبرداری عجین است. افرادی که تصمیم می‌گیرند از شرکت‌های استخراج ابری Mining Cloud استفاده کنند بیشتر در معرض خطر هستند. این موضوع را بدانید که شرکت‌های جعلی و سازمان دهندگان بی پروایی که برای بیت کوین‌های شما نقشه‌های شومی می‌کشند، کم نیستند. همه آن‌ها می‌خواهند هزینه اشتراک و سکه‌های ماینر شده شما را از کفتان در بیاورند.

البته اگر به اندازه کافی در مورد شرکت های استخراج ابری تحقیق کنید، می‌توانید از میان گزینه‌های موجود معتبرترین آن‌ها را انتخاب کنید. اما این ریسک همواره وجود دارد که حتی شرکت‌های به ظاهر معتبر نیز قصد کسب بیت کوین‌های شما را داشته باشند.

  • ممکن است ارزش پول شما به شدت کاهش پیدا کند

تجربه نشان داده است که نزول در بازار ارزهای دیجیتالی نیز به شدت شایع و محتمل است. این موضوع روی حاشیه سود شما از ماینینگ بیت کوین نیز تأثیر می‌گذارد.

با توجه به هزینه‌های سخت‌افزاری، برق و سرمایشی که برای استخراج بیت کوین صرف می‌شود، کاهش قیمت می‌تواند به معنای این باشد که مبلغی که برای استخراج معدن پرداخت می‌کنید از آنچه به صورت توکنی دریافت می‌کنید بسیار کمتر است.

به هر حال در جامعه ارزهای دیجیتال، هیچ‌کس هیچ مسئولیتی در قبال کاهش یا افزایش قیمت خود ارزها، یا سخت‌افزارهای استخراج کننده ندارد. بنابراین خودتان را برای قرارگیری در چنین وضعیتی نیز آماده کنید.

  • احتمال سوختن لپ تاپ یا گوشی شما وجود دارد

بسیار از کسانی که اقدام به استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه می‌کنند می‌دانند که یکی مشکلات استخراج بیت کوین با گوشی یا یکی از چند مشکل از مشکلات استخراج بیت کوین با لپ تاپ این است که به شدت احتمال سوختن این دو وسیله وجود دارد.

حجم محاسبات برای استخراج بیت کوین بسیار بالا است. ضمن این‌که این محاسبات بسیار پیچیده هستند. بنابراین برای انجام دادن این کار باید مجهز به سخت‌افزار پر قدرت بود. وگرنه هر لحظه احتمال سوختن لپ تاپ یا گوشی وجود دارد.

البته این موضوع را نیز نباید از خاطر برد که به دلیل کمبود قدرت لپ تاپ یا گوشی در یافتن یک بلوک بیت کوین به منظور استخراج، شانس کسب بیت کوین از این روش به‌شدت پائین است.

  • مضرات دستگاه بیت کوین برای انسان

ازجمله ضررهای استخراج بیت کوین می‌توان به موضوع مضرات دستگاه بیت کوین برای انسان اشاره کرد. البته در این مورد که آیا دستگاه ماینر اشعه دارد؟ باید گفت که خود این اشعه برای انسان چندان مضر نیست. در واقع آنچه موجب نگرانی دنیا از مضرات دستگاه بیت کوین برای انسان شده است، این است که این دستگاه‌ها گرما و آلودگی‌های زیست‌محیطی زیادی تولید می‌کنند.

جالب است بدانید که دو محقق به نام‌های مکس کروز و تابت تلایمت با محاسبات خود اثبات کردند که برای استخراج مقدار کمی از بیت‌کوین به ارزش یک دلار که بسیار ناچیز است، چیزی در حدود ۱۷ مگاژول انرژی لازم است. تازه در این ارزیابی انرژی مصرفی ناشی از وسایل خنک‌کننده محاسبه نشده است.

جالب‌تر آنکه طی مدت زمان ۳۰ ماه از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۸، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بین ۳ تا ۱۳ میلیون تن دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند. البته این مقدار دی اکسید کربن شامل عملیات نگهداری و خنک‌سازی دستگاه‌های آن‌ها نمی‌شود. این مقدار CO2 معادل حجم دی‌اکسید کربنی است که توسط یک‌میلیون خودرو در جهان تولید می‌شود.

بنابراین نمی‌توان گفت که ضررهای استخراج بیت کوین محدود به ضررهای مستقیم مالی یا احتمال حمله هکرها است. بلکه فاجعه‌های زیست محیطی نیز بخشی از این مضرات هستند.

اکنون که معایب و مزایای استخراج بیت کوین برایتان روشن شد آیا هنوز هم حاضر هستید که چشم خود را روی معایب استخراج بیت کوین ببندید و برای استخراج این ارز دیجیتالی ارزشمند زمان و انرژی خود را صرف کنید؟!

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 28 شهریور


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر