موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

دلیل فروش ریگ ماینینگ

دلیل فروش ریگ ماینینگ

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 26 اردیبهشت 1400 ساعت 16:50

 ریگ ماینینگ در اصطلاح به معنای استخراج از منابع ارز دیجیتالی است و با استفاده از سخت افزار های کاربردی و قوی انجام می شود، به معنای دیگر یک سیستم کامپیوتریست که به منظور استخراج بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال  مورد استفاده قرار می‌گیرد, و از جهت دیگر به مجموعه‌ای از تجهیزات اشاره دارد که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریگ به معنای یک پک از سخت‌افزارهاست. این ریگ ممکن است یک تجهیزات اختصاصی باشد که صرفا با کاربرد استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده و یا ممکن است که یک کامپیوتر باشد که استفاده چند گانه‌ای مثل بازی و کار و غیره از آن شود و به صورت نیمه وقت برای استخراج نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برای استخراج بیت کوین از روش مستقیم شما به به دستگاهی نیاز دارید به نام ماینر که علاوه بر گران قیمت بودن برق زیادی نیز مصرف می کند. شرایط خاص نگهداری این دستگاه به این صورت است که باید محیطش دمای پایین، رطوبت متعادل و فضایی عاری از گرد و غبار داشته باشد. بنابراین ریگ ماینینگ می تواند از چندین پردازنده مرکزی (CPU) تشکیل شده باشد که البته امروزی به دلیل توان پایین پردازشی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 قیمت انواع مختلف ماینرهای استخراج بیت کوین متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل تاثیر گذار در قیمت هش ریت دستگاه مورد نظر است. هش ریت به عبارت ساده یعنی ماینر با چه سرعتی می تواند مسائل ریاضی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین را انجام دهد. هش ریت به ازای ثانیه محاسبه می شود و هرقدر بیشتر باشد آن دستگاه درآمد بیشتری را نیز نصیب شما می کند. البته به یاد داشته باشید درآمد شما از ماینینگ همواره ثابت نیست و به قیمت بیت کوین ، سختی شبکه و … بستگی دارد.

تاریخچه ریگ ماینینگ

در سال های نخست از تولید و عرضه بیت کوین، کاربران با استفاده از همان سیستم‌های کامپیوتری عادی خود در منزلشان بیت کوین ماین (mining) می‌کردند. پرداز‌ش‌های مربوط به تراکنش‌ها، روی دوش پردازنده اصلی کامپیوتر قرار داشت. به مرور زمان، رقابت افزایش پیدا کرد و کاربران و همچنین شرکت‌های زیادی به سمت استخراج پول‌های دیجیتالی روی آوردند.

اما با گرم شدن بازار ارز های دیجیتال و سوددهی ارزهایی چون بیت کوین کم کم ریگ های ماینینگ به شکل تخصص یافته تری وارد عمل شدند. کارت های گرافیک و مادربرد های مخصوص ماینینگ به بازار آمدند.

ریگ های استخراج به قدرت پردازش بسیار بالایی برای انجام محاسبات ریاضی نیاز دارند،که کارت های گرافیک(gpu) نسبت به پردازنده  های رایانه (cpu) بسیار سازگارتر و با بهره وری خیلی بیشتری می توانند از پس این عملیات برآیند و گزینه ایده عالی برای استخراج(منظور از استخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های انجام شده در شبکه توسط ماینرها تایید و پردازش می‌شوند و به عنوان پاداش از شبکه به صورت ارز دیجیتال پاداش دریافت می‌کنند.) ارز های دیجیتال هستند. شرکت های بزرگ تولید کننده گرافیک تا چندی پیش، کارت‌های گرافیک را فقط برای گیمرها تولید می کردند. اما به دلیل افزایش استقبال روز افزون از ماینینگ که در حال حاضر شاهد کمبود کارت های گرافیک در بازارهای ایران و جهان هستیم این شرکت ها شروع به تولید کارت های گرافیک مخصوص ماینینگ کرده اند شایان ذکر است که این کارت ها فاقد پورت های اچ دی ام ای و هر گونه تصویر هستند تا از نظر قیمت به صرفه تر باشند.

برای خرید سیستم ماینینگ باید به موارد زیر توجه کرد:

۱- سیستم چگونه کار میکند

۲- هش ریت

۳- برق مصرفی

۴-قوانین ماین کردن آن کشور یا منطقه

۵- چگونگی راه اندازی سیستم

۶- به چ وسایل و سیستم ها با چه ویژگی هایی نیاز داریم

۷- نحوه راه اندازی

۸- راه اندازی مادربرد

هش ریت یا قدرت هش:

هش ریت (HashRate) یا هش پاور (Hash Power) معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است که در اینجا گزینه بسیار قابل توجه و مهمی برای ارزیابی و میزان کار انجام شده است . به عبارت دیگر هش ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش‌ می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد. در روند استخراج بیت کوین، بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تایید شده، پیش از اضافه شدن به بلاک چین می‌بایست هش شوند. به روند هش شدن بلاک‌ها نیز هشینگ (hashing) می‌گویند. قاعدتا سرعت هش هر دستگاه با توجه به سخت افزاری که در آن به کار رفته است فرق میکند و هر چه این قدرت بالاتر و بیشتر باشد ماین کردن بیشتر صورت میگیرد

هش ریت، سودآوری ماینر و سختی استخراج از چند طریق به هم وابسته اند.برای مثال بیت کوین را در نظر می‌گیریم. هربار که سختی شبکه بیت کوین افزایش می‌یابد، هش ریت نیز زیاد می‌شود و به دنبال آن، ماینر ۱۲.۵ بیت کوین BTC و کارمزد تراکنش را به دست می‌آورد.تعداد ماینرها در شبکه بیت کوین، سختی را افزایش می‌دهد زیرا ماینر باید حدس های بیشتری در ثانیه محاسبه کند.

نرخ هش برابر است با سرعتی که در آن یک محاسبه و پردازش مربوط به یک عملگر در کد بیت کوین، کامل می شود. هر چه نرخ هش هنگام عملیات کاوش بیت کوین بیشتر باشد، بهتر است زیرا شانس شما برای پیدا کردن بلوک بعدی و دریافت پاداش، بیشتر خواهد بود. چنانچه شما قصد دارید که به عنوان یک ماینر برای استخراج بیت کوین فعالیت نماید، دانستن اطلاعاتی در مورد نرخ هش برای شما بسیار حیاتی است. این باعث می شود تا شما بتوانید در هنگام ماین کردن، بهترین تصمیم را بگیرید. پس در این مقاله به اهمیت این مسئله خواهیم پرداخت و اهمیت و تاثیر نرخ هش در میزان سوددهی را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

همان طور که گفته شد که قدرت هش و یا هش ریت تنها مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین نیست. بلکه چنین مفهومی متعلق به تمامی ارز های دیجیتال از قبیل پرفکت مانی و اتریوم و دش و غیره می باشد. چرا؟ چون تمام این ارز های دیجیتالی با پروتکل اثبات کار می کنند.

تعدادی دستگاه مناسب برای ماین کردن:

BITMAIN ANTMINER 18Pro

BITMAIN  ANTMINER S5

BITMAIN ANTMINER S7

CANNAN AVALON MINER 1066

ANT MAIN T9

BITMAIN ANTMINER 17Pro

BITMAIN ANTMINER S9

ANT MAIN L3

BITMAIN ANTMINER 17+

WHatMINER M20S

Innosilicon T3+52T

+Ebang Ebit E12

میزان مصرف برق دستگاه:

 بدون شک با گذر زمان و ارتقای فناوری در حوزه پول‌های رمزنگاری شده، دستگاه‌های ماینر آن‌ها از نظر مصرف برق بهینه‌تر خواهند شد. در راستای کاهش فشار روی ماینرها، که کاهش مصرف برق توسط آن‌ها را در پی خواهد داشت اما بسیاری با شنیدن ارزش بالای ۱۰۰۰۰ دلاری هر بیت کوین، خیلی سریع به فکر ایجاد یک ریگ ماینینگ یا حتی سرمایه گذاری برای تاسیس یک فارم ماینینگ می افتند، بدون این که هزینه های جاری را در فرآیند استخراج ارز دیجیتال مد نظر قرار دهند.

خرید یا ایجاد دستگاه های ماینر هزینه ای ثابت بوده و تنها یک مرتبه پرداخت می شود، اما هزینه برق به طور پیوسته باید پرداخت شود. درمورد استفاده از برق برای استخراج ارز دیجیتالی مطرح شده است، به قیمت ارزان برق در ایران اشاره کرد و گفت: «برای هر بیت کوین۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود که به‌اندازه مصرف ۳۰ مشترک است. تعداد این افراد به‌تازگی افزایش پیدا کرده و مصرف آنها می‌تواند به ۳۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات نیز برسد.

 در رابطه با میزان سوددهی هر دستگاه به عواملی چون سختی شبکه، قیمت ارز، میزان پاداش هر بلاک و همینطور قیمت دلار بستگی دارد.ماینر گرمای زیاد تولید می کند و محیط آن  باید توسط فن و یا کولر خنک شود و cfm مورد نیاز را تامین کنید.ماینر هر ماه باید گردگیری شود تا گردش هوا داخل آن ایجاد شود و خنک کنندگی خوب انجام شود این مورد به طول عمر دستگاه خیلی خیلی کمک می کند.عمر دستگاه حداقل 3 سال است و عواملی چون قدرت و مصرف برق، و طرز نگهداری آن در آن مورد بسیار تاثیر گذار است.

 در مورد نحوه وصل شده دستگاه به پایگاه مورد نظر هم دستگاه حتما باید توسط کابل lan به اینترنت وصل شود . در آخر ماینینگ نیاز به علم و تخصص دارد که تیم ایران ماینینگ در این زمینه به شما کمک می کند.

شرایط استخراج در ایران

مشخص شدن قوانین رسمی ماینینگ در ایران و همچنین تصویب تعرفه برق صادراتی برای این منظور باعث شده تا برخی صاحبان فارم های ایرانی که توانایی و سرمایه قابل توجهی دارند در تلاش باشند تا فارم های خود را به روسیه و قزاقستان منتقل کنند . پیش از هرچیز به قوانین مصوب برای دریافت مجوز ماینینگ در ایران می پردازیم تا علت این تصمیم فارم ماینینگ ها مشخص شود.

در شرایط افت روز به روز قیمت  ریال، تنها راه  ادامه حیات  صادرات و دستیابی به درآمد ارزی ست .  اما با توجه به اعمال گسترده  تحریم و سخت گیری های امر صادرات ، بسیاری از  صادرکنندگان نیز با مشکل انتقال وجه و دریافت درآمد حاصل از آن روبرو هستند. در این میان صنعت استخراج که چندی پیش از طرف مسئولین نیز مورد پذیرش  و توجه واقع شد،  تنها صنعتی است که با داشتن شرایط مناسب برای دور زدن بسیاری از  محدودیت های صادرات و ارزان بودن نسبی  منابع در کشور ، ریال را به نوعی ارز دیجیتال جهانی تبدیل می‌کند.(یکی از  قوانین رسمی ماینینگ در ایران است .این روش این امکان را میدهد که متقاضی بتواند برق مورد نیاز ماینرهای خود را با نصب تجهیزات و ایجاد ظرفیت جدید تولید برق امکان تامین کند. برای دریافت مجوز در این حوزه تبصره های زیر برقرار است.) بازگشت سرمایه مناسب ، راه‌اندازی در کوتاه مدت ، و امکان فعالیت مداوم در تمامی ایام سال ، و امکان تغییر سریع  رمز شارژ به صرفه در ماینینگ ، همگی از مزایای  جالب توجه برای سرمایه گذاران در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 28 شهریور


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر