موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

اخذ مجوز استخراج ارز دیجیتال

اخذ مجوز استخراج ارز دیجیتال

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 20 دی 1399 ساعت 12:54

دستورالعمل دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ


واحد مسئول: معاونت های طرح و برنامه و امور صنایع

مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره 94055/ت  0554/9/05 مورخ هـ99655

حوزه کاربرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها

در راستای اجرای بند 2 مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره 94055/ت 99655هـ مورخ 05/9/0554 درخصوص صدور مجوز برای فعالیت در حوزه استخراج رمز ارز ، ضوابط و شرایط دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ مشخص شد.

در این دستورالعمل بر مواردی چون ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به احداث و بهره برداری از واحدهای استخراج کننده رمز ارز توسط دریافت کنندگان جوازهای تاسیس و پروانه بهره برداری ، دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ برداری برای اشخاص حقیقی و حقوقی ، الکترونیکی بودن فرآیندها ، لزوم داشتن و فعال بودن شناسه کسب و کار برای یکپارچه سازی اطلاعات و خدمات تاکید شده است .


تعاریف مورد نیاز در دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ :


رمز ارز :  فرآورده پردازشی رمزنگاری شده فعالیت استخراج بیت کوین : عملیات حل مسائل رایانه ای به وسیله دستگاههای استخراج رمز ارز ( ماینر ) که در قالب طبقه بندی آیسیک (ISIC) ، اقدام به استخراج و تولید فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده ( رمز ارز ) می نماید.

دستگاه استخراج ماینر : دستگاههای که با اتصال به شبکه از طریق الگوریتم های ریاضی کشف رمز ارز را انجام می دهند.

واحد استخراج کننده رمز ارز : مکانی است که در آن با کمک دستگاههای استخراج و تاسیسات لازم ، رمز ارز استخراج می شود.

ظرفیت استخراج : ظرفیت پردازش اطلاعات دستگاههای استخراج ( ماینر ) بر حسب هش (H) و اضعاف آن مانند : (MH) , (GH) , (TH)

جواز تاسیس : سندی است که بر اساس پرسشنامه تکمیل شده توسط متقاضی صادر می شود و بیانگر پیش بینی ظرفیت استخراج برای محصول رمز ارز است.

پروانه بهره برداری : سندی است که بر اساس آن دستورالعمل صادر می شود و بیانگر ظرفیت و فعالیت در حوزه استخراج بیت کوین در مکانی معین است.

شناسه کسب و کار : شناسه یکتایی است که به بنگاه ( واحد ) کسب و کار و از طریق سامانه اختصاص می یابد. این شناسه بر روی مجوزهای صادره موضوع این دستورالعمل یعنی مجوز ماینینگ و پروانه بهره برداری ماینینگ درج می شود.


دریافت مجوز ماینینگ :


ماده 1 : جواز تاسیس برای ایجاد ظرفیت های جدید و توسعه فعالیت در زمینه استخراج رمز ارز صادر می شود

. اطلاعات درج شده در جواز تاسیس بر اساس فرم های سامانه شامل شناسه کسب و کار ، شماره و تاریخ ثبت دبیرخانه ، گواهی امضا دفترخانه ، شرایط مربوط به مجوز استخراج بیت کوین ، نام و شناسه شخص حقیقی یا شخص حقوقی دارنده جواز ،  فهرست فعالیت ها ، پیش بینی سرمایه گذاری ، اشتغال ، ظرفیت ، ارزش دستگاه‌ها ، تعیین مدت اجرای طرح و دوره گزارش پیشرفت پروژه است.

ماده 2 : دریافت مجوز ماینینگ به نام متقاضیان ، با رعایت ضوابط این دستورالعمل و قوانین و مقررات مربوط مجاز است.

ماده 3 : صدور جواز تاسیس به نام چند شخص حقیقی و یا چند شخص حقوقی مجاز نیست و متقاضیان صدور جواز تاسیس در این زمینه می‌تواند در قالب ثبت شرکت اقدام به درخواست مجوز نمایند.


اعتبار مجوز ماینینگ :


ماده 4 : اعتبار مجوز ماینینگ صادر شده ۶ ماه بوده و با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تایید آن توسط سازمان برای دوره ای دیگر قابل تمدید است. تمدیدهای بعدی نیز منوط به ارائه گزارش پیشرفت کار است.


مشخصات مکان استخراج بیت کوین :


ماده 5 : مکان استقرار واحد استخراج کننده رمز ارز مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی بوده و می بایست دارای کاربری صنعتی باشد.

تبصره : مکان استقرار واحدهای استخراج بیت کوین شامل محدودیت محدوده 120 کیلومتری تهران ، 50 کیلومتری شهر اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان ها  داخل یکی از محل های  مجاز شهرک صنعتی نمی باشند.

ماده 6 : تامین زیرساخت های لازم برق ، گاز ، آب ، اینترنت و … برعهده دارنده جواز تاسیس می باشد.

تبصره 2 : تامین انرژی برق مورد نیاز از طریق شبکه سراسری برق کشور و یا تولید برق به صورت خصوصی از طریق انرژی تجدید پذیر ، CHP ، نیروگاه خصوصی و… در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط امکان پذیر است.

ماده 7 : صدور و یا اصلاح جواز تاسیس برای استخراج بیت کوین در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود ممنوع است. ( به عبارتی برای واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود ، دریافت مجوز ماینینگ  و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ امکان پذیر نیست. )

ماده 8 : صدور و اصلاح جواز تاسیس برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای موجود غیر فعال که حداقل سه سال از عدم فعالیت و یا تعلیق آنها گذشته باشد در چارچوب این دستورالعمل بلامانع است. ( به عبارتی برای واحدهای موجود غیرفعال ، دریافت مجوز ماینینگ ( مجوز استخراج بیت کوین ) و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ امکان پذیر است.  )

ماده 9 : صدور جواز تاسیس برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمز ارز آنها کمتر از ۲۵۰ کیلووات باشد ممنوع است.

ماده 10 : در صورتی که سرمایه گذار بعد از فراهم کردن امکانات طرح از قبیل زمین ، برق ، ساختمان و تجهیزات ، تقاضای صدور جواز تاسیس نماید و اقدامات انجام شده مطابق ضوابط این دستورالعمل باشد صدور جواز تاسیس امکان پذیر است.

ماده 11 : صدور جواز تاسیس در محل استیجاری با حداقل اجاره یکساله در چارچوب این دستورالعمل امکان‌پذیر است.

تبصره : برای واحدهای خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی ، ارائه قرارداد اجاره منعقده در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و در شهرک ها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرک های صنعتی استان خواهد بود.

ماده 12 : صدور مجوز برای ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در چارچوب ضوابط این دستورالعمل و با تفویض وزارت ، توسط سازمان مسئول منطقه ، صرفاً از طریق سامانه و با نظارت سازمان انجام خواهد شد. (دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ  )

ماده 13 : به منظور تامین برق مورد نیاز پس از صدور جواز تاسیس ، اطلاعات مجوز در سامانه وزارت نیرو ارسال می شود و پس از اختصاص انشعاب برق ، وزارت نیرو و اطلاعات آن را از طریق سامانه به وزارت صمت اعلام می نماید.

تبصره : در صورت اعلام متقاضی مبنی بر تامین برق از طریق احداث نیروگاه حرارتی جهت تامین سوخت مورد نیاز به وزارت نفت معرفی خواهد شد.

ماده 14 : تغییر نام دارنده جواز تاسیس مستلزم ارائه روزنامه رسمی برای شخص حقوقی و گواهی دفاتر اسناد رسمی برای شخص حقیقی است.

stacks-golden-bitcoins_161488-518.jpg

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر