موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

بهترین نرم افزار های استخراج بیت کوین اندروید

بهترین نرم افزار های استخراج بیت کوین اندروید

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 01 آذر 1399 ساعت 11:58

آیا به این فکر کرده‌اید که با گوشی تلفن همراهی که در دست دارید، غیر از گشت‌وگذار در اینستاگرام و باز و بسته کردن شبکه‌های اجتماعی، شاید بتوانید پول هم دربیاورید؟

البته که بسیاری از افراد با همین تلفن همراه، پول درمی‌آورند، اما تلفن برای آن‌ها یک ابزار ارتباطی است. آن‌ها در اصل با مهارت‌ها و روابطشان پول در می‌آورند.
ما امروز می‌خواهیم به بیت‌کوین ماینینگ و ماینینگ هر ارز دیجیتال دیگری روی تلفن‌های هوشمند اندرویدی بپردازیم و ببینیم که آیا می‌شود با آن‌ها پولی به جیب زد؟

بیت‌کوین ماینینگ، این تجارت گران

وقتی صحبت از بیت‌کوین ماینینگ می‌شود، احتمالا یاد دستگاه‌های بیت‌کوین ماینینگ پر سروصدا و پرمصرف بر پایه ASIC بیفتیم. این تصور البته مختص ما نیست؛ زیرا امروزه کسی سراغ بیت‌کوین ماینینگ با کامپیوتر نمی‌رود.

استفاده از دستگاه‌های ماینینگ ASIC به‌قدری گسترده شده که امروزه اصطلاح بیت‌کوین ماینینگ با ماینینگ با استفاده از دستگاه‌های ASIC معادل شده است.

اگر هم بخواهیم سراغ ماینینگ ارزهای دیجیتال دیگر برویم باز هم به مسئله مشابهی برمی‌خوریم. در حوزه ماینینگ ارزهای دیجیتال غیر از بیت‌کوین یا همان آلت‌کوین‌ها (Altcoins) هم ماینینگ بیشتر معادل ماینینگ با دستگاه‌های ASIC است.

شروع کار بیت‌کوین ماینینگ هم چه با دستگاه‌های ASIC و چه با کامپیوتر گران است. لااقل برای مایی که ساکن ایران هستیم گران تمام می‌شود.

lazy_placeholder.svgانت‌ماینر S9

یک دستگاه بیت‌کوین ماینینگ یا آلت‌کوین ماینینگ، حداقل ۷۰۰ دلار با منبع تغذیه قیمت دارد. به دلار ۱۳ هزارتومانی هم که حساب کنیم می‌شود ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان.

هزینه‌های واردات و حمل‌ونقل و قیمت‌های دلالی را هم که حساب کنید، چیزی که به دست شما می‌رسد از این هم بیشتر می‌شود.

برای مثال یک دستگاه بیت‌کوین ماینینگ Antminer S9J که با منبع تغذیه، حدود ۷۷۶ دلار است. این دستگاه در حال حاضر در بازار ایران بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد.

وقتی بخواهیم سراغ کامپیوترها هم برویم اوضاع همین است. یک کارت گرافیک Radeon VII که ۷۰۰ دلار قیمت دارد احتمالا در بازار ایران چیزی در حدود ۹ میلیون قیمت داشته باشد.

با در نظر گرفتن قطعات ضروری دیگر مثل مادربرد، سی‌پی‌یو، هارد، رم، کیس و منبع تغذیه هم چنین سیستمی حداقل ۱۱ میلیون قیمت خواهد داشت.

lazy_placeholder.svg

برای کسب درآمد قابل قبولی از بیت‌کوین ماینینگ هم فقط یک دستگاه کفایت نمی‌کند. بهتر است چندین دستگاه وجود داشته باشند. در نتیجه برای آغاز یک فعالیت بیت‌کوین ماینینگ که درآمد قابل قبولی داشته باشد، شما حداقل باید ۱۳ میلیون پول داشته باشید.

پرداخت چنین مبلغی برای بسیاری از افراد از جمله خود من چندان راحت نیست. احتمالا باید سراغ وام بروم اما راستش گرفتن وام برای کار غیرمولدی مثل بیت‌کوین ماینینگ چندان اخلاقی به نظر نمی‌آید.

یکی از راه‌هایی که ممکن است به ذهنمان برسد استفاده از پردازشگرهایی است که همین‌الان در دست داریم. مثل لپ‌تاپ و کامپیوتری که از آن استفاده می‌کنیم و همچنین گوشی تلفن همراه.

چگونه با گوشی تلفن همراه بیت‌کوین ماینینگ کنیم؟

مثل بیت‌کوین ماینینگ یا آلت‌کوین ماینینگ با دستگاه‌های ASIC و کامپیوتر، ماینینگ با گوشی را هم می‌توان به دو صورت منفرد و استخرهای ماینینگ انجام داد.

بیت کوین ماینینگ منفرد روی گوشی‌ هوشمند اندرویدی

ماینینگ منفرد یعنی اینکه گوشی شما به‌صورت یک نود مستقل به شبکه آن ارز دیجیتال متصل شود، بلاک‌چین آن را دانلود کند (این بلاک‌چین معمولا در سرور خود ارائه‌دهنده اپلیکیشن ذخیره می‌شود)، تراکنش‌های تایید نشده را بردارد و تلاش کند با آن‌ها بلوک معتبری بسازد.

اینکه چقدر با بیت‌کوین ماینینگ منفرد روی گوشی هوشمند می‌توان پول درآورد بستگی به چیزهایی متعددی دارد.

همان‌طور که در مقالات قبلی نیز به آن پرداخته‌ایم توان پردازشی دستگاه‌های متصل به شبکه بیت‌کوین بسیار زیاد است؛ مثلا همین دستگاه Antminer S9J می‌تواند با 14.5 TH/s کار کند و بااین‌همه شما فقط می‌توانید یک‌میلیون و هفت‌صد هزار تومان در ماه با آن درآمد داشته باشید.

lazy_placeholder.svg

افزایش توان پردازشی شبکه میزان سختی ماینینگ بیت‌کوین را زیاد کرده است. همین قضیه باعث می‌شود بیت‌کوین ماینینگ با گوشی هوشمند چندان به‌صرفه و معقول نباشد؛ زیرا در نهایت درآمد شما متناسب با توان پردازشی گوشی شما نسبت به‌ کل توان پردازشی شبکه است. کل توان پردازشی شبکه بیت‌کوین هم حدود ۵۲ اگزا هش در ثانیه (52 EH/s) یا ۵۲ میلیون ترا هش در ثانیه است. چیزی حدود ۳۵۰۰ برابر یک دستگاه Antminer S9J.

وقتی توان پردازشی گوشی خود را با کارت گرافیک Radeon VII مقایسه کنید که حدود ۴۵۰ مگا هش در ثانیه است احتمالا خواهید دید که گوشی شما یک ۹ میلیونم یک کارت گرافیک هم قدرت ندارد.

در جدول زیر می‌توانید توان پردازشی گوشی‌های اندرویدی گوناگون را ببینید. اطلاعاتی در مورد گوشی‌های جدید‌تر وجود ندارد.

توان پردازشیمدل گوشی
50 H/sHuawei Mate 9
50 H/sSamsung Galaxy Note 8
45 H/sSamsung Galaxy S8 Plus
45 H/sSamsung Galaxy S7
41 H/sOnePlus 5
40 H/sGoogle Pixel 2
40 H/sLeEco Le 2
35 H/sXiaomi Redmi Note 3
18 H/sAsus ZenFone Selfie
17 H/sAsus ZenFone 2
14 H/sSamsung Galaxy S5
10 H/sNexus 5
10 H/siRULU eXpro Tablet
8 H/sOnePlus 3T
8 H/sSamsung Galaxy A3
7 H/sLG G4
6.15 H/sSamsung Tab V3 Lite
6 H/sOnePlus One
5 H/sMotorola Razr Max
4 H/sAlcatel Vodafone Smart Tab 3G

البته این نرخ هش برای الگوریتم کریپتونایت (CryptoNight)‌ که برای ارز دیجیتال مونرو (Monero) است آزمایش شده است. برای الگوریتم SHA-256 که در بیت‌کوین استفاده می‌شود، این نرخ هش احتمالا سه یا چهار برابر می‌شود.

در شبکه بیت‌کوین، ماینینگ منفرد چه برای گوشی، چه کامپیوتر و چه تلفن همراه، کار عاقلانه‌ای نیست. چون هیچ سودی تولید نخواهد کرد.

اما حتی اگر ما به‌صورت منفرد ماینینگ نکنیم و به یک استخر ماینینگ متصل شویم، باز هم با ماینینگ با استفاده از گوشی تلفن همراه، چیزی به دست نخواهیم آورد.

توان پردازشی یک دستگاه Antminer S9J حدود 72.5 میلیارد برابر یک گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۸ است. با این حساب اگر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را که درآمد حاصل Antminer S9J است، به این عدد تقسیم کنیم، در‌آمد ماهانه شما از ماینینگ با این گوشی 0.000234483 ریال خواهد بود.

در نتیجه استخراج بیت‌کوین با گوشی هوشمند، کار بی‌معنایی خواهد بود. از آنجایی هم که گوشی باید دائما با توان صد درصد کار کند، احتمال اینکه در کوتاه‌مدت بسوزد هم وجود دارد.

به سراغ ارزهای دیجیتال دیگر بروید

با این حساب تلفن هوشمند قدیمی که احتمالا در خانه دارید نمی‌تواند چندانی سودی برای شما ایجاد کند؛ اما می‌توانید با همین گوشی‌ها ارزهای دیجیتال دیگری استخراج کنید که می‌تواند سودی قابل قبولی تولید کند.

اتریوم یکی از این ارزهای دیجیتال است. اتریوم ارز دیجیتالی است که فعلا سختی استخراج آن چندان زیاد نیست و مثلا با همین کارت گرافیک Radeon VII می‌توانید ماهانه حدود 43 دلار یا با احتساب دلار ۱۳ هزارتومانی 559 هزار تومان درآمد داشته باشید.

با توجه به اینکه درآمد حاصل از بیت‌کوین ماینینگ با کامپیوتر با استفاده از این کارت گرافیک که حدود 450 میلیون هش در ثانیه توان پردازشی برای SHA-256 دارد، می‌توانید ماهانه 0.004206 دلار یا 54 تومان در ماه می‌شود، مشخص است که ماینینگ ارزهای دیجیتال دیگری همچون اتریوم به‌صرفه‌تر از بیت‌کوین ماینینگ است.

شما می‌توانید همین ارز به‌دست‌آمده را در سایت‌های خریدوفروش بیت‌کوین با استفاده از سواپ اتمی به هر ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید.

ماینینگ در استخر

مثل دستگاه‌های بیت‌کوین ماینینگ شما می‌توانید تلفن همراه خود را نیز به استخرهای بیت‌کوین ماینینگ یا ماینینگ ارزهای دیجیتال دیگر متصل کنید و دستگاه‌ خود را به مجموعه آن‌ها اضافه کنید؛ اما یادتان باشد که اگر بخواهید بیت‌کوین ماینینگ کنید، در نهایت وضعیت درآمد شما نیز تفاوت چندانی با حالت منفرد نخواهد کرد.

بهترین اپلیکیشن‌های بیت‌کوین ماینینگ برای تلفن همراه

تا اینجا هر آنچه را باید در مورد بیت‌کوین ماینینگ و ماینینگ آلت‌کوین‌ها با کامپیوتر می‌دانستیم، توضیح دادیم. در ادامه ما می‌خواهیم اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای ماینینگ ارزهای گوناگون را معرفی کنیم.

مثل هر نرم‌افزار یا دستگاه ماینینگ، این اپلیکیشن‌ها هم تراکنش‌های تایید نشده را از شبکه هر ارز دیجیتال جمع‌آوری می‌کنند و سعی می‌کنند با آن‌ها یک بلوک معتبر درست کنند.

۱- MinerGate Mobile Miner

ماینرگیت یکی از بهترین مجموعه نرم‌افزارها برای ماینینگ ارزهای دیجیتال در کامپیوترها و گوشی‌های موبایل است. ماینرگیت نرم‌افزار ماینینگ برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید دارد و همچنین به کاربر یک کیف پول دیجیتال هم می‌دهد که ارزهای استخراج شده را در آن ذخیره کند.

کیف پول دیجیتال آن نیز مستقیما به سایت خریدوفروش ارزهای دیجیتال خود ماینرگیت یعنی چنجلی متصل است.

lazy_placeholder.svg

با ماینرگیت شما می‌توانید مونرو، بیت‌کوین، اتریوم، دش، دیجیتال‌نوت (DigitalNote)، فانتوم کوین (Fantom Coin)، اینفینیوم-۸ (Infinium-8)، مونتاورد (Moneta Verde) و کوازار کوین (Quazzar Coin) استخراج کنید.

ماینرگیت همچنین امکانات کنترلی نیز به شما می‌دهد؛ مثلا شما می‌توانید تنظیم کنید که از چه تعداد از هسته‌های پردازنده گوشی هوشمند شما برای ماینینگ استفاده شود، تنظیم کنید زمانی که باتری گوشی کم است ماینینگ نکند و همچنین سرعت پردازشی ماینینگ را عوض کنید.

2- Crypto Miner

کریپتو ماینر واسط کاربری زیبای ماینرگیت را ندارد اما از تعداد ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند. البته همه الگوریتم‌ها و ارزهای دیجیتال در نسخه رایگان آن در دسترس نیستند.

کریپتو ماینر طوری ساخته شده است که شما برای ماینینگ با آن باید به یک استخر ماینینگ متصل شوید. کریپتو ماینر هم ابزارهای مفیدی برای کنترل میزان استفاده از منابع گوشی به کاربران می‌دهد.

lazy_placeholder.svg

3- NeoNeon Miner

برای استفاده از نئونئون ماینر هم مثل کریپتو ماینر شما باید به یک استخر ماینینگ بپیوندید. نئونئون ماینر تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و رایگان است. چون رایگان است، تبلیغات دارد.

نئو‌نئون ماینر گزارش‌ها و اطلاعات دقیقی از عملیات و فرآیند ماینینگ ارائه می‌دهد. شما در نئونئون ماینر هم ابزارهایی برای کنترل میزان دسترسی و استفاده از منابع تلفن هوشمند در اختیار دارید.

lazy_placeholder.svg

4- AA Miner

AA ماینر بیش از ۵۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و به ادعای خود بهترین و سودده‌ترین الگوریتم‌های ماینینگ یعنی کریپتونایت را ارائه می‌دهد.

lazy_placeholder.svg

سخن آخر

این اپلیکیشن‌های ماینینگ برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی مثل هر اپلیکیشن اندرویدی دیگری پیش‌ازاین روی فروشگاه پلی گوگل موجود بودند؛ اما کمتر از یک سال پیش گوگل با تغییر قوانین خود، این اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه پلی حذف کرد.

در حال حاضر راه‌های نصب این اپلیکیشن‌ها مراجعه به سایت آن‌ها، دانلود نسخه APK یا نصب کردن آن‌ها از فروشگاه‌های دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

همچنین به یاد داشته باشید که توان پردازشی تقریبا همه گوشی‌ها نه قابل‌مقایسه و نه در حد کامپیوترها نیست. توان پردازشی کامپیوترها هم برای ماینینگ ارزهای دیجیتال در حد دستگاه‌های ماینینگ ASIC نیست.

پس در نتیجه وقتی می‌خواهید با تلفن هوشمند خود به ماینینگ ارزهای دیجیتال بپردازید، یادتان باشد که چیز زیادی نصیبتان نخواهد شد و از آن‌سو به دلیل بار کاری زیادی که روی پردازشگر تلفن هوشمند شما می‌آید، احتمال آسیب و خرابی آن نیز افزایش می‌یابد.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 23 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر