موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

اعتبار سنجی سایت های خرید اینترنتی

اعتبار سنجی سایت های خرید اینترنتی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 20:25

شاید تا به حال بارها از خود پرسیده باشید که چگونه می‌توان به یک سایت اعتماد کرد؟ کدام سایت معتبرتر است؟

آیا می‌توانم با اطمینان کامل از یک سایت فروشگاهی خرید کنم؟

چگونه می‌توانم با خیالی آسوده، منابع به اشتراک گذاشته شده یک سایت را دریافت و دانلود کنم؟

برای دریافت بهترین محتوای مرتبط با کسب و کار، در کانال تلگرام «کسب و کار با بورسینس» عضو شوید:

عضویت در کانال تلگرام

آیا از سرویس‌های ارائه شده در یک سایت می‌توان بدون نگرانی استفاده کرد؟

چگونه از جعلی بودن یک سایت آگاه شویم؟

اگر در ذهن شما چنین سؤالاتی وجود دارد این مطلب از بورسینس می‌تواند شما را در پاسخگویی به این سؤالات یاری کند.

گسترش فضای اینترنت و خرید اینترنتی باعث شده تا اهمیت این موضوع نیز افزایش یابد. جدای از خرید حتی در برخی موارد اطمینان به نوشته‌های یک سایت نیز بسیار مهم است. به ویژه مطالبی که مربوط به سلامتی، تکنولوژی، آموزش و… هستند.

مطلب مرتبط: تجارت الکترونیک (Electronic commerce) چیست؟

برای این موضوع نیاز نیست حتما سواد سایبری داشته باشید.

با برخی راهکارهای ساده می‌توان به مطمئن یا غیر مطمئن بودن سایت پی برد. البته برخی موارد ممکن است تخصصی بوده و نیاز به دانش در مورد فضای اینترنت داشته باشد.

چگونه می‌توان به یک سایت اینترنتی اعتماد کرد؟

اگر می‌خواهید از یک سایت فروشگاهی محصولی را خریداری نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید از معتبر بودن آن سایت اطمینان کسب کنید تا بتوانید در خرید به آن سایت اعتماد نمایید.

مطلب مرتبط: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

علت این امر این است که شما در خرید اینترنتی لازم است اطلاعات مهمی همانند آدرس محل سکونت، شماره تماس، آدرس ایمیل و … را در سایت ثبت کنید. علاوه بر این قرار است برای خرید محصول نیز هزینه‌ای پرداخت کنید.

بنابراین به منظور جلوگیری از کلاه‌برداری و همچنین سوء استفاده از اطلاعات ضروری است که قبل از خرید، سایت مورد نظر را از لحاظ امنیتی و اعتبار بررسی کنید.

پس برای این که خریدی مطمئن داشته باشید کافی است معیارهایی را در نظر بگیرید تا با خیالی آسوده محصولی خریداری کنید.

علاوه بر خرید همانطور که گفته شد، در برخی مواقع نیاز داریم تا از معتبر بودن مطالب و توصیه‌های سایت اطمینان پیدا کنیم. همچنین برخی سایت‌ها برای ارائه آموزش، از ما اطلاعات مختلفی مثل شماره تماس و.. می‌خواهند که باعث تکمیل بانک اطلاعاتی آن‌ها می‌شود.

هرچند این کار سخت تر از مشخص شدن اعتبار یک سایت فروشگاهی است اما امکان پذیر است.

در ادامه بیشتر به پی بردن به اصالت و مورد اطمینان بودن یک سایت فروشگاهی اشاره کرده ایم.

ارزیابی اعتبار به وسیله نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله سیستم‌های دولتی تائید شده باشند.

برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک را که معمولاً در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، کلیک کنید تا پاپ آپی حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده شود.

روش دیگری برای ارزیابی نماد الکترونیک، رفتن به سایت enamad.ir است. در این سایت شما می‌توانید با کلیک بر روی استعلام، سایت را بررسی کنید.

پس از این که بر روی استعلام کلیک کردید صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید دامنه سایت مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله آخر بر روی جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز برای شما نمایان شود.

داشتن بالاترین رتبه در الکسا

رتبه بالا در وب سایت alexa یکی دیگر از معیارها برای ارزیابی سایت فروشگاهی است.

یکی از معروف‌ترین وب سایت‌ها برای ارزیابی تعداد بازدیدکنندگان سایت الکسا است. هرچند این معیار نمی تواند معیار مناسبی باشد اما الکسا رتبه سایت‌ها را بر اساس بازدیدها بررسی می‌کند.

در این پلتفرم، هر سایتی تعداد بازدید بیشتری داشته باشد در رتبه بهتری قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید بالاترین رتبه الکسا یعنی رتبه یک مربوط به موتور جستجوی گوگل است. دومین رتبه نیز متعلق به یکی از سرویس اشتراک ویدیو است.

دقت کنید که برای بررسی معتبر بودن یک سایت فروشگاهی نیاز نیست بالاترین رتبه الکسا را دارا باشد بلکه کافیست رتبه سایت مشخص شده و عدد الکسای ایران آن کم باشد. هر چه بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد و کاربران بیشتری با آن تعامل داشته باشند می‌توان گفت به نوعی معتبر است.

برای بررسی رتبه الکسا شما می‌توانید از افزونه Alexa در مرورگر کروم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با وارد کردن دامنه سایت در قسمت siteinfo  الکسا، این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید، ما با استفاده از رتبه الکسا پی می‌بریم که تعداد زیادی از افراد از این سایت استفاده می‌کنند؛ در نتیجه به احتمال زیاد سایت معتبری است. با این حال نیم توان گفت که سایت مد نظر تا چه میزان معتبر بوده چون ممکن است با روش‌های غیر حرفه ای کاربران را به سمت خود جذب کرده باشد.

داشتن صفحه تماس با ما

یکی دیگر از معیارها در بررسی اعتبار سایت‌ها نظیر سایت‌های فروشگاهی و دانلودی، وجود صفحه تماس با ما و داشتن اطلاعاتی نظیر شماره تلفن ثابت، آدرس فروشگاه، شماره همراه و .. است. معمولاً این اطلاعات برای ارتباط برقرار کردن مشتریان با صاحبان فروشگاه مورد نیاز است.

برخورداری از گواهینامه SSL

فروشگاه‌هایی که به امنیت اطلاعات خود و مشتریان اهمیت می‌دهند، برای ارتباط امن بین سایت و کاربران از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند.

وجود این گواهینامه یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی معتبر است؛ چراکه برای حفظ اطلاعات مشتریان ارزش قائل شده است. به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه SSL شما باید از طریق HTTPS  به سایت دسترسی داشته باشید‌.

ظاهر مناسب و کیفیت سایت

اغلب اوقات فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از ظاهری زیبا و با کیفیتی برخوردارند اما علاوه بر ظاهر، سرعت دسترسی به سایت نیز از ویژگی‌هایی است که حاکی از معتبر بودن یک سایت دارد‌.

هرچند این معیاری نیست که به صورت قطع بتوان در مورد معتبر بودن سایت یا عدم اعتبار آن نظر داد. با این حال بد نیست به این موضوع هم توجه کنید.

شبکه‌های اجتماعی

این فاکتور یکی از مهم‌ترین موارد برای ارزیابی معتبر بودن یک سایت است. فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌هایی که دارای شبکه‌های اجتماعی پویایی، هستند قابل اعتماد ترند.

بنابراین اگر قصد دارید از فعال بودن و اعتبار یک سایت آگاه شوید بهتر است بدانید که فعال بودن کارآفرینان  در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، لینکدین و اینستاگرام یکی از معیارهای مهم است.

نکاتی در مورد اعتماد به یک سایت اشتراک منابع

شاید برخی از افراد فقط به اعتبار سایت‌های فروشگاهی اهمیت دهند و از ارزیابی اعتبار سایت‌های دانلود یا اشتراک منابع غافل باشند.

سایت‌های اشتراک منابع و دانلودی همانند سایت‌های فروشگاهی از اهمیت خاصی برخوردارند که قبل از دانلود کردن از این سایت‌ها ضروری است که از معتبر بودن آن‌ها اطمینان کسب کنید.

یکی از عواملی که نشان دهنده اعتبار سایت‌های اشتراک منابع است، شهرت آن است. هرچه عملکرد سایت مناسب باشد احتمالا آن سایت مشهورتر است. برای معتبر بودن این‌گونه سایت‌ها نیز می‌توان از رتبه الکسا بهره گرفت‌.

نکته قابل توجه این است که از سایت‌هایی دانلود خود را انجام دهید که دارای گواهینامه SSL باشند تا امنیت بین وب و مرورگر برقرار باشد.

به منظور جلوگیری از ورود ویروس به سیستم از طریق این سایت‌ها، می‌توانید از یک آنتی ویروس قوی استفاده نمایید تا نرم افزارهای آلوده و بدافزارها به سیستم شما وارد نشوند.

جملات نامفهوم و خطا یک معیار برای ارزیابی اعتبار سایت‌ها است. شما اگر در سایتی با کلیک بر روی لینکی پیام خطا دریافت کردید یا به صفحه ۴۰۴ منتقل شدید، باید به معتبر بودن این سایت شک کنید. اگر این سایت معتبر باشد برای مشتریان و کاربران خود ارزش قائل می‌شود و سعی می‌کند از هر گونه خطایی پیشگیری کند و در صورت مشاهده خطا آن‌ها را از بین می‌برد. ای موضوع بر روی برندسازی سایت نیز تأثیر عمده دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مطمئن بودن سایت، پویا بودن آن است. سایتی که به صورت مداوم در حال تولید محتوا است و بیش‌تر از یک هفته از انتشار آخرین مطلبش نمی‌گذرد‌. در سایت‌های معتبر معمولاً بازدیدکنندگان بازخورد و نظرات خود را اعلام می‌کنند.

نشانه بعدی برای پاسخ به ارزیابی معتبر بودن یک سایت، سرعت آن است. این مورد برای بسیاری از افراد دید منفی ایجاد می‌کند و در اکثر اوقات وقتی با سرعت لود پایین سایت مواجه می‌شوند سریع آن سایت را می‌بندند.

از سوی دیگر، سرعت پایین سایت نقش مهمی در رتبه سایت دارد به گونه‌ای که فاکتور بسیار منفی برای گوگل محسوب می‌شود به طوری که پس از مدتی رتبه سایت را کاهش می‌دهد؛ زیرا رضایت مشتریان برای گوگل مهم است.

نکات مهمی که در حین خرید اینترنتی باید توجه داشته باشید

در پایان بهتر است به برخی نکات مهم که در هنگام خرید اینترنتی باید به آن توجه کنید اشاره کنیم

۱- بررسی وضعیت امن درگاه خرید

اگر در هنگام خرید اینترنتی متوجه شدید که بالای نوار آدرس مرورگرتان علامت  ” https ” به رنگ قرمز است نباید از این سایت خریدی انجام دهید زیرا این علامت ناامن بودن درگاه خرید است.

۲- همواره با دستگاه‌های شخصی خو اقدام به خرید کنید

تا می‌توانید برای خرید آنلاین از رایانه و گوشی شخصی خود استفاده کنید و از خریدهای آنلاین در کافی نت و با دستگاه‌های دیگران خودداری کنید. در صورت ضرورت بهتر است از کیبورد مجازی سیستم و در هنگام پرداخت اینترنتی از کیبورد مجازی مربوط به بانک استفاده کنید.

۳- چک کردن آدرس درگاه انتقالی با آدرس اصلی بانک

هنگامی که خریدتان تکمیل شد سایت، شما را به درگاه‌های الکترونیکی انتقال می‌دهد. در این زمان دقت کنید که آدرس درگاه انتقالی باید با آدرس اصلی بانک یکسان بوده و علامت https نباید قرمز رنگ باشد.

سخن پایانی

سعی کنید به هر سایتی اعتماد نکنید. دقت کنید و با دید باز اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار سایت‌ها قرار دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید با خیال راحت از فضای اینترنت برای خرید یا فعالیت استفاده کنید.

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 20 شهریور


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر