موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

سیستم ماینینگ چیست

سیستم ماینینگ چیست

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 16 آبان 1399 ساعت 20:49

زمان مطالعه : 6 دقیقه

سیستم ماینینگ چیست : تولید و استخراج ارز دیجیتال یا  cryptocurrency، سیستم ماینینگ نامیده می‌شود. کلمه ماینینگ در زبان انگلیسی به معنای استخراج مواد معدنی از لایه های مختلف معادن است. اما اصطلاح سیستم ماینینگ به معنی استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از فضای رمزنگاری شده در اینترنت یا نتورک بلاک‌ چین است.

سیستم ماینینگ چیست

ماینر در سیستم ماینینگ کیست

به استخراج کننده ارز دیجیتال ماینر گفته می‌شود. افراد زیادی در جهان وجود دارند که بخشی یا تمام توان سیستم های رایانه ای خود را به سیستم ماینینگ ارزهای دیجیتال اختصاص می‌دهند.

سیستم ماینینگ چیست

در واقع ارزهای دیجیتال را ماینرها رشد می‌دهند. فایده این افراد برای سیستم این است که مانند حسابرس، دفتر حسابرسی تراکنش های ارز دیجیتال را به روز رسانی می‌کنند. به همین دلیل سیستم بابت این فعالیت آنها دستمزدی با همان ارز دیجیتال به آنها پرداخت می‌کند.

استخراج ارز دیجیتال نیاز به مهارت و ابزار تخصصی دارد. استخراج ارز دیجیتال یک فرایند رقابتی است. تعداد بیشتر استخراج کنندگان یا ماینرها باعث می‌شود سود هر فرد کمتر شود. پس افزایش تعداد ماینرها سیستم ماینینگ را دشوارتر می‌کند ، چون سختی شبکه را افزایش می دهد.

با این که استخراج ارز دیجیتال با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به مرور ساده تر می‌شود، اما استخراج ارز دیجیتال برای یک فرد به تنهایی و با امکانات اولیه مورد نیاز ممکن است بیشتر از 500 روز طول بکشد.

اما بدون داشتن امکانات و با دشواری های یک سیستم عادی استخراج یک ارز دیجیتال نظیر بیت کوین ممکن است 71123 هفته یا به عبارتی 1367 سال طول بکشد که به عمر ما قد نمی دهد.

بلاک چین در سیستم ماینینگ چیست

بلاک چین در سیستم ماینینگ چیست : ماینرها باید با استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای سیستم ماینینگ میلیون ها محاسبه در ثانیه انجام دهند تا سیستم آنها را مورد پذیرش قرار دهد و بلاکشان قبول شود.

بعد از این پاداشی نیز به ماینر تعلق می‌گیرد. هر سکه جدیدی که استخراج می‌شود یک فایل کم حجم به همراه دارد که اطلاعات ریاضی و تاریخچه‌اش در آن ثبت شده است و به این فایل بلاک‌ چین گفته می‌ شود.

بعد از استخراج یک ارز دیجیتال، زمانی حدود 10 دقیقه طول می‌کشد تا بلاک‌ چین آن در یک فایل ثبت شده و صادر شود.

بلاک چین در سیستم ماینینگ چیست

این فایل سندی است که قابل رویت برای دیگر کاربران است و نشانه صحت ارز است.

هر کاربر سیستم ماینینگ یک بلاکچین مخصوص به خود دارد. بلاکچین یک فایل کوچک است که اطلاعات و تراکنش های هر بیت کوین در آن به صورت جداگانه قرار گرفته است.

تراکنش های کل کاربران در یک دفتر غیر متمرکز ثبت شده است. بنابراین هر بیت کوین در هر زمان فقط در یک جا استفاده می‌شود.

چون برای تولید بلاک‌چین راه کم هزینه‌ای وجود ندارد، امکان تقلب در آن نیز وجود ندارد.

تولید یک بلاک در سیستم ماینینگ از لحاظ زمانی مهم است و وابسته به زمان تولید بلاک قبلی است.

همین که یک بلاک پیدا شد به زنجیره طولانی بلاک های قبلی می‌پیوندد.

شبکه، بلاک های معیوب یا مشکل دار را نمی‌پذیرد. به همین دلیل این فرایند قابل بازگشت نیست. چون اگر قابل بازگشت باشد محاسبات بلاک های بعدی را از بین می‌برد و همه چیز باید دوباره از صفر شروع شود. البته همین امنیت سیستم ماینینگ را هم افزایش می‌دهد.

امنیت در سیستم ماینینگ

امنیت در سیستم ماینینگ چیست و چه اهمیتی دارد : سیستم ماینینگ تحت نظارت هیچ سازمان و مجمع و دولتی نیست. از قانونی تبعیت نمی‌ کند.

هویت هیچ فردی را افشا نمی‌کند و در صورت بروز مشکل تحت پیگرد هیچ مرجعی قرار نخواهد گرفت. تنها نقطه تضمین آن همین نظارت ویژه کاربران در آن است.

همه چیز در آن رمز نگاری شده و مخفیانه است. حتی خالق اولین ارز دیجیتال ( بیت کوین ) نیز هنوز شناخته نشده است.

امنیت در سیستم ماینینگ

برخلاف معاملات با پول که از طریق دریافت مستقیم پول یا از طریق اعتماد به افراد و محل های شناخته شده انجام می‌شود، در معاملات با ارزهای دیجیتال هویت افراد نامعلوم است و تنها از طریق اطلاعات کیف پول و بلاک‌ چین می‌توان ردیابی کرد.

اما تراکنش های هر بیت کوین در کیف پول ثبت شده و تاریخچه آن قابل رویت است . بنابراین می‌توان بر آن نظارت کرد.

علاوه بر این میلیون ها ماینر بر فرآیند سیستم ماینینگ نظارت می‌کنند. فرآیند تولید آن با دستگاه های پیچیده و پر هزینه است و راه کم‌ هزینه ای برای تولید آن وجود ندارد. همین باعث می‌شود امکان تقلب در سیستم ماینینگ نباشد.

تمرکز زدایی در سیستم ماینینگ چیست

تمرکز زدایی در سیستم ماینینگ چیست : سیستم ماینینگ طوری طراحی شده که تمرکز در نقطه خاصی ندارد.

هر ماینر در گوشه ای از دنیا جدا از سایر ماینرها جدا فعالیت می‌کند. همین تمرکز زدایی باعث شده کسی قادر نباشد کنترلی بر آن داشته باشد.

همین ناهماهنگی امکان تقلب در سیستم ماینینگ و همینطور کنترل و تاثیرگذاری بر بازار را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که می گویند بلاک چین غیرمتمرکز است.

چه ارزهای دیجیتالی داریم ؟

چه ارزهای دیجیتالی داریم : بیت کوین نخستین ارز رمزنگاری شده دنیا است. بعد از آن هر ارزی به وجود آمد تحت عنوان آلتکوین یا سکه جایگزین عرضه شد.

ارزهای دیگری هم مثل لایت کوین Litecoin، دش Dash، مونرو Monero، اتریوم Etherum ، ترون Tron و انواع ارزهای دیگر پس از آن تولید شد. امروزه بیش از هزار ارز دیجیتال مختلف در جهان عرضه شده است.

ارزهای دیجیتالی

ارز دیجیتال کدهای رایانه‌ ای است که رمزنگاری شده است. برای این که امکان تقلب در تراکنش های این ارز وجود نداشته باشد آن را رمزنگاری می‌کنند.

یک علت رمزنگاری این ارزها هم مخفی نگه داشتن هویت کاربران است. به همین خاطر حتی اولین مخترع بیت کوین هم شناخته شده نیست.

اولین بار برنامه نویسی به اسم ساتوشی ناکاموتو در یک مقاله راجع به بیت کوین آن را به جهان معرفی کرد.

چون استخراج بیت کوین بسیار دشوار است کاربران می‌توانند به جای آن به استخراج ارزهای دیگر روی بیاورند. اگرچه سیستم ماینینگ ارزهای دیگر سود کمتری دارد اما راحت‌تر به نتیجه می‌رسد. سایت هایی وجود دارند که در آنها می‌توانید میزان دشواری سیستم ماینینگ ارزهای مختلف را مشاهده کنید.

فرآیند سیستم ماینینگ به چه چیزهایی نیاز دارد

فرایند سیستم ماینینگ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خاص از جمله سی پی یو و گرافیک قوی سیستم استخراج کننده نیاز دارد.

سیستم ماینینگ به روش های مختلف انجام می‌شود. هم از طریق کامپیوترهای خانگی با نرم افزارهای رایگان می‌توان اقدام کرد. هم از طریق تهیه ریگ‌های مبتنی بر گرافیک یا دستگاه‌های ای‌سیک ( Asic ) قوی.

البته استفاده از سی پی یو و ریگ کارت های گرافیک در سیستم ماینینگ به دلیل پیشرفت تکنولوژی تا حدودی منسوخ شده و از دستگاه های ماینر یا ASIC قوی استفاده می‌شود. استخراج های بزرگ بر روی سیستم های مجهز به دستگاه‌ های اسیک انجام می‌شود.

البته توصیه ما هولد کردن ( نگهداری و ذخیره ) ارزهای دیجیتال به جای ماینینگ است. زیرا سختی شبکه اغلب ارزهای قابل استخراج بشدن افزایش یافته است و میزان سوددهی با شیب تندی در حال کاهش است ولی ذخیره ارزهای دیجیتال در مدت زمان یک ، دو یا سه سال و بیشتر مقدار سود بیشتری به شما خواهد داد. می توانید امتحان کنید.

ریگ مورد نیاز برای سیستم ماینینگ

ریگ ها سخت افزارهای مورد نیاز برای سیستم ماینینگ ارزهای دیجیتال هستند. ریگ ها چند نوع دارند. برخی مبتنی بر گرافیک و برخی مبتنی بر ای‌سیک.

ریگ‌ها ممکن است به طور اختصاصی برای استخراج ارز دیجیتال طراحی شده باشند یا کاربردهای مختلف داشته باشند و بتوانند نیازهای چند منظوره را تامین کنند و به صورت پاره وقت در خدمت سیستم ماینینگ ارزهای دیجیتال قرار بگیرند.

ریگ مورد نیاز برای سیستم ماینینگ

استفاده از ریگ گرافیک سرعت را همزمان با انرژی و برق بالا می‌برد. امروزه در حال منسوخ شدن است. اما دستگاه های ای‌سیک ( Asic ) مصرف را کم می کند و روز به روز بر محبوبیت آنها افزوده می شود. یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده دستگاه های ای سیک در جهان ، شرکت بیت مین ( Bitmain ) چین است.

روش کار سیستم ماینینگ چیست

روش کار سیستم ماینینگ چیست : سیستم ماینینگ نیاز به ‌اثبات کار یا PoW دارد. ” پی او دبلیو ” یک فعالیت رقابتی گران قیمت است که ماینرها به عهده می‌گیرند تا معاملات مربوط به یک بلاک را که به بلاکچین اضافه خواهد شد بنویسند. به این ترتیب هم امنیت سیستم تامین می‌شود و هم پاداشی به ماینرها تعلق می‌گیرد.

روش نگهداری ارزهای ماینینگ شده

نگهداری بیت کوین ها و سایر ارزهای دیجیتال ( آلتکوین ) از طریق کیف پول صورت می‌گیرد. اگر هنگام استخراج سیستم قطع شود مشکلی پیش نمی‌آید و بیت کوین ها از طریق کیف پول قابل دسترس خواهند بود. همچنین هنگامی که بخواهید بیت کوینی که از طریق سیستم ماینینگ به دست آمده را بخرید یا بفروشید از طریق کیف پول این کار را می‌کنید.

امیدواریم از این مقاله که درباره ” سیستم ماینینگ چیست ” استفاده لازم را برده باشید. در صورت داشتن سوال می توانید در پایان هر مطلب و در بخش دیدگاه ها آنها را مطرح کنید تا در اسرع وقت هماران ما در بیت کوین گاه پاسخگوی شما عزیزان باشند. با تشکر از همراهی شما.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر