موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

صفر تا صد ماینر

صفر تا صد ماینر

نویسنده : سحر | زمان انتشار : 21 آبان 1399 ساعت 21:24

زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

در شرایط اقتصادی وخیم این روزهای ایران، بحث بیت کوین به شدت داغ شده است. بیت کوین را به عنوان نخستین پول دیجیتال غیر­متمرکز می­شناسیم. در سال­های اخیر ارزش بیت­ کوین در بازارهای دنیا از چند صدم دلار آمریکا به هزاران دلار افزایش پیدا کرده است. با همه ­گیر شدن بیت کوین موسسات و مراکز تجاری بیشتری در ازای پول، این ارز دیجیتال را می­پذیرند. همین ویژگی­ باعث شده که بیت کوین بتواند به عنوان ارز دیجیتالی جهانی توجه سرمایه ­داران بسیاری را به خود جلب کند. در این مقاله می­خواهیم ضمن آنکه به تعریف بیت کوین می‌پردازیم بحثی درباره­ی استخراج بیت کوین و دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر و اقتصاد ایران داشته باشیم. در نهایت آموزشی از کار با ماینرها را ارائه می­دهیم.

What-is-bitcoin.jpg

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول مجازی است که اولین بار در سال 2009، با مقاله ­­ای از برنامه­ نویس ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد. بعدها این مقاله به مقاله سفید معروف شد. این برنامه­ نویس مرموز بیت کوین را این‌ گونه تعریف کرده است: «من یک سیستم پرداخت الکترونیکی متن­ باز با سیستم کنترل­ کننده­ی غیر متمرکز، بدون سرور مرکزی یا تکیه بر نهادهای اعتباری درست کرده­ ام که بیت کوین نامیده می­شود.» (Nakamoto, 2009).

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/07/Miner-BitCoin.mp3

دانلود فایل صوتی مقاله

در واقع بیت­‌کوین، ارزی دیجیتال است که هیچ موسسه مالی سنتی متعارفی در تراکنش­های آن دخالت ندارد و همه­ ی تراکنش­ها توسط کاربران نظام پرداخت بیت کوین انجام می­شود. به همین دلیل است که بیت‌ کوین را یک پول بی­ پشتوانه می­دانند و هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی قبول نکرده است.

این ارز دیجیتال علاوه بر این‌که نمی­تواند خارج از برنامه­ریزی انجام­ شده چاپ شود، تعداد آن نیز محدود است. تنها 21 میلیون بیت‌کوین برای همیشه در سراسر جهان تولید می­شود. تراکنش­ های مربوط به بیت ­کوین نیز در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک چین ذخیره می­شود.

برای به دست آوردن بیت­ کوین دو راه وجود دارد. اولین راه استخراج بیت­ کوین به وسیله ­ی دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر و دومین راه خرید بیت ­کوین از بازار ارز است.

ویژگی­های بیت کوین

  1. غیر متمرکز بودن: این شبکه به گونه ­ای طراحی شده است که در برابر هر گونه قدرت کنترل­ گری، استقلال خود را حفظ می­کند و در نتیجه هر شخصی با هر کسب و کاری و یا هر دستگاهی می­تواند بخشی از این شبکه باشد.
  2. ناشناس بودن: تراکنش­ه ای بلاک چین برخلاف تراکنش بانک­ها می­تواند به صورت ناشناس صورت گیرد. البته عده ­ای بر این باورند که در این صورت تجارت مواد مخدر و تروریسم رشد و رونق بیشتری پیدا می­کند.
  3. سریع: تنها چند دقیق طول می­کشد تا در آن سوی دنیا فرد دیگری ارز شما را دریافت کند، در حالی که همین انتقال ارز در بانک­ها چندین روز طول می­کشد.
  4. غیر قابل لغو: بعد از انجام تراکنش انتقال بیت­ کوین دیگر هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد، این تضمینی برای اعتماد سازی است که هیچ کسی نسبت به بیت‌کوین فروخته شده ادعایی نداشته باشد.

دستگاه تولید ارز دیجیتال چیست؟

What-is-a-digital-currency-maker.jpg

دستگاه­ تولید ارز دیجیتال یا ماینر دستگاهی است که استخراج ­کنندگان بیت کوین از آن استفاده می­کنند. البته استخراج بیت کوین به معنای استخراج فیزیکی آن نیست بلکه در اصل ماینرها بلاک­ هایی از تراکنش­ های معتبر را تولید می­کنند و آن­ها را به بلاک چین متصل می­کنند و در نهایت پاداش دریافت می­کنند. اضافه کردن بلاک به بلاک ­چین تنها در صورت حل یک معادله ریاضی پیچیده امکان ­پذیر است. البته ماینرها انواع بسیار گوناگونی دارند.

کار دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر چیست؟

نودهای یک ماینر ضمن آنکه تراکنش­ ها را در بلاک ­ها جمع ­آوری می­کنند، آن­ها را به بلاک ­چین نیز اضافه می­کنند. در واقع کامپیوترهای ماینر اعدادی را که ممکن است معادله ریاضی را حل کند، یکی پس از دیگری امتحان می­کنند تا بتوانند جواب معادله بلاک را پیدا کنند. ماینرها تنها 10 دقیقه فرصت دارند و هرچقدر ماینر شما قدرتمندتر باشد در مدت زمان کمتری (شاید 5 دقیقه) جواب معادله را می­ یابد.

تجهیزات استخراج بیت کوین را بشناسیم

  1. دستگاه استخراج ارز دیجیتال ، همراه با منابع تغذیه­ ای (پاور)
  2. نصب نرم­ افزار کیف پول بیت­ کوین بر روی گوشی یا کامپیوتر
  3. اینترنت پایدار
  4. برق قوی
  5. خنک­ کننده­ی دستگاه­ تولید ارز دیجیتال

ماینر وب ­ها چه تفاوتی با ماینرهای معمولی دارند؟

ماینر وب­ ها در واقع اسکریپتی هستند که روی هاست یک وب­سایت قرار گرفته ­اند. زمانی که شخصی از یک سایت بازدید می­ کند اسکریپت بر روی مرورگر اجرا می­شود و در عین حال ارز دیجیتالی را استخراج می­کند. تفاوت وب ماینرها در این است که نیاز به نصب کردن هیچ گونه برنام ه­­ای در کامپیوتر ندارند و کل اتفاقات در پنجره مرورگر رخ می­دهد.

Is-the-extraction-of-bitcoin-a-new-threat-to-the-Iranian-economy.png

آیا استخراج بیت کوین تهدیدی تازه برای اقتصاد ایران است؟

خرید دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می­کند. تا جایی که به گزارش خبر آنلاین استفاده از دستگاه تولید ارز دیجیتال بیت کوین در تیر ماه 98 حدود 38 درصد افزایش داشته است. و از آنجایی که دستگاه­ های استخراج بیت کوین به برق پرفشار نیازمندند و در تمام طول روز باید به برق وصل باشند در همین تیر ماه مصرف برق ایران هفت درصد رشد داشته است. در شرایطی که ایران در تحریم قرار دارد، این ­چنین فشار بر روی توانیر، تهدیدی تازه برای اقتصاد ایران است.

شرایط پیش­ آمده به اندازه­ای برای ایران تهدید آمیز است که به جای مطرح شدن قابل اعتماد بودن ارز­های دیجیتال و بیت‌ کوین، بحث ­های داغی درباره­ی مزرعه های استخراج ارزهای دیجیتال و تهدید آن مطرح شده است.

Why-the-miners-will-destroy-the-Iranian-economy.png

چرا ماینرها اقتصاد ایران را نابود خواهند کرد؟

بحث مزرعه­ های استخراج بیت کوین از آنجایی داغ شد که خبری مبتنی بر تبدیل دو استودیو به مکانی برای استخراج ارزهای دیجیتال منتشر شد. می­دانیم که ماینرها مصرف برق بسیار بالایی دارند و از آنجایی که در ایران به هزینه­ ی برق مصرفی یارانه تعلق می­ گیرد پس هزینه ­ی مصرفی برق بسیار پایین می­ آید و در نهایت این به نفع استخراج­ کننده­ های ارز دیجیتال است.

حتی برق صنعتی و برق کشاورزی به مراتب ارزان­ تر از برق خانگی است. می­توانیم بگوییم برق ایران از ارزان­ ترین برق­ های جهان است. دوست داران استخراج ارزهای دیجیتال به این مزارع روی آورده­ اند و بی­ نهایت برق مصرف می­کنند. این در حالی است که هزینه­ ی برق مصرفی را یارانه ­ی دولتی پرداخت می­کند و عملا دولت بدون آنکه بخواهد به این مزارع یارانه ­ی برقی می­دهد و در ازای آن هیچ درآمدی کسب نمی ­کند.

با وجود ارزانی برق در کشور ما، ایران می­ تواند بهشت ماینرهای دنیا باشد. به همین دلیل استفاده از برق برای تولید بیت‌کوین در ماه جاری به حدی رسید که وزارت نیروی ایران اعلام کرد که میزان مصرف برق به اندازه­ای بالا رفته که شبکه برق رسانی بی­ ثبات شده است.

به دنبال بی ­ثبات شدن شبکه برق رسانی همایون حائری معاون وزیر نیرو اظهار داشت:

« ماینرها در ایران از برق بیت ­المال استفاده می­کنند و صاحبان آن­ها معمولا این ماینرها را در مدرسه ­ها و مسجد­ها و مکان­ هایی که پول برق آن­ها را در دولت پرداخت می­کند نصب می­کنند».

علاوه بر مصرف برق، بانک مرکزی ایران استفاده از ارزهای مجازی را در معاملات ممنوع اعلام کرده است چون نگران پولشویی و جرائم مالی آن است.  علی­رغم تمامی این­ها پیش‌بینی شده است که ایران به قطب استخراج ارز دیجیتال در دنیا تبدیل می­شود. از دلایل آن ارزان بودن نسبی برق و نیز نرخ تبدیل بالای دلار در ایران است.

Function-of-digital-currency-production-machine.png

آموزش مرحله به مرحله ­ی کارکرد دستگاه تولید ارز دیجیتال

قبل از بررسی مراحل باید ابزارهای مورد نیاز را در اختیار داشته باشیم که در ابتدا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. دستگاه­ های استخراج بسیار زیادی برای بیت کوین و سایر ارز­های دیجیتالی ساخته شده­ اند که شما باید با توجه به نیاز خود، بهترین ماینر را تهیه کنید.
  2. علاوه بر دستگاه اصلی به یک منبع تغذیه یا پاور و فن­ های خنک­ کننده­ی ماینر نیازمندیم.
  3. دانلود کیف پول بیت­ کوین

بعد از تهیه ­ی موارد فوق کار ماینرها شروع می­شود.

  1. شما در قدم اول باید به یک استخر استخراج بپیوندید.

استخر استخراج بیت کوین چیست؟

محلی مجازی که استخراج ­کنندگان بیت‌ کوین در آن جمع می­شوند و همه برای استخراج یک بیت­ کوین تلاش می­کنند. توجه کنید که هر ماینر یا استخراج­ کننده بر اساس توان پردازشی خود سود می ­برد.

  1. به سایت استخر استخراج بیت کوین که خودتان انتخاب کرده ­اید می­ روید و تنظیمات مورد نیاز برای راه­ اندازی دستگاه خود را در آن­جا بیابید.
  2. مدل­ های جدید دستگاه­ های ماینر دارای رابط کاربری ساده هستند و دستگاه­ های استخراج اِی­سیک مانند یک مودم اینترنتی با چند کلیک وصل می ­شوند.
  3. اکثر دستگاه­ های استخراج بیت کوین نیازی به نصب نرم­ افزارهای خاصی ندارند و نرم افزار به صورت پیش­ فرض بر روی خود دستگاه قرار دارد. در ماینرهای جدید با چند کلیک ساده فرآیند استخراج بیت کوین شروع می­شود.

بهترین­ دستگاه­ های استخراج بیت کوین در سال 2019 را بشناسید

برای انتخاب بهترین دستگاه تولید ارز دیجیتال باید فاکتورهای سودآوری، قیمت، اندازه، وزن و مقبولیت در میان خریداران را در نظر بگیرید:

  • بیت مِین انت ماینر اس 9 آی : به عنوان محبوب­ ترین دستگاه استخراج بیت کوین شناخته می­شود و البته پر مصرف­ ترین دستگاه استخراج بیت کوین است.
  • اینوسیلیکون ترمیناتور 3: شرکت اینوسیلیکون سازنده این نوع از ماینرها است و نسل جدید این ماینرها به معنای واقعی کلمه یک ترمیناتور در میان ماینرها است.
  • واتس ماینر ام تری ایکس : بهترین مزیت این دستگاه­ ها قیمت پایین آن است و کسانی که بخواهند با هزینه کم، کار ماینینگ را شروع کنند.
  • واتس ماینر ام تن: نه تنها قیمت بسیار پایینی دارند بلکه نسب به رقبا، قدرت هش بسیار بالایی دارد.

cd8c4306b9172896607371af8fc9b854?s=80&d=mm&r=g

نویسنده : محمد باقریان

باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 18 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر