موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

استخراج بیت کوین با کامپیوتر

نویسنده : سحر | زمان انتشار : 17 دی 1399 ساعت 16:26

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم که آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است یا خیر باید بگوییم که از نظر تئوری بله.

اما در عمل با احتمال بالای ۹۹ درصد این کار سودآور و به صرفه نخواهد بود.

در ابتدای بوجود آمدن بیت کوین این کار منطقی بود و شاید شما می توانستید هفته ای هزاران بیت کوین (به ارزش چندین میلیون دلار به قیمت امروز) استخراج کنید.

اما با رشد شبکه بیت کوین، رشد شدید ماینرها و افزایش قیمت بیت کوین، شدت رقابت برای استخراج به گونه ای شده که امروزه تنها از طریق دستگاه ها و تجهیزات مخصوص به این کار به صرفه و عملی است.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرایندی است که طی آن بیت کوین در شبکه تولید می شود.

در شبکه بیت کوین هر ده دقیقه یک مسابقه برگذار می شود که جواب آن یک عدد است و شرکت کنندگان باید این عدد را حدس بزنند.

هر کسی که بتواند این عدد را سریعتر از بقیه حدس بزند برنده جایزه خواهد بود.

شرکت کنندگان مسابقه همان استخراج کنندگان بیت کوین هستند و جایزه مسابقه هم بیت کوینی است که در شبکه تولید می شود.

هرچقدر شرکت کنندگان بتوانند با سرعت بالاتری اعداد مختلفی را حدس بزنند و به شبکه ارسال کنند احتمال برنده شدن آنها بیشتر خواهد بود.

به همین دلیل شرکت کنندگان به سمت دستگاه‌های تخصصی ماینر رفته اند. دستگاه‌های ماینر اعداد مختلف را با سرعت بالا حدس می زنند و به شبکه ارسال می کنند.

استخر استخراج و تشکیل گروه

در حال حاضر به قدری رقابت برای استخراج شدید شده که اگر افراد به تنهایی با دستگاه‌های خود در مسابقه شرکت کنند هم احتمال زمان برنده شدن آنها ممکن است تا چند صد سال طول بکشد.

به همین دلیل شرکت کنندگان برای برنده شدن در مسابقه از طریق استخر استخراج اقدام می کنند. استخر استخراج، تعداد زیادی شرکت کننده هستند که باهم یک گروه تشکیل می دهند تا احتمال برنده شدن گروه آنها بالاتر رود و پس از برنده شدن جایزه بین همه گروه به نسبت تقسیم می شود.

به تبلیغات استخراج بیت کوین با کامپیوتر اعتماد نکنید

ممکن است شما هم به تبلیغات گسترده ای که برای استخراج بیت کوین با کامپیوتر می شود، برخورده باشید.

اما همانطور که توضیح داده شد این کار از نظر عملی امکان پذیر نیست. و معمولا مقاصد دیگری پشت این تبلیغات است.

حتی ممکن است از افراد دیگر و یا در تبلیغات بشنوید که بیت کوین استخراج کرده اند اما این نیز حلقه دیگری از تبلیغات این شبکه ها برای جذب بیشتر طعمه های خود است.

اگر می خواهید وارد دنیای بیت کوین شوید می توانید خرید بیت کوین به مقدار حتی کمی را تجربه کنید. راهنمای خرید بیت کوین می تواند برای شما مفید باشد. همچنین می توانید مقایسه خرید بیت کوین و خرید دستگاه ماینر را نیز مطالعه کنید

چگونه سخت‌افزار مناسب برای استخراج سریع بیت کوین را انتخاب کنیم؟!

اگر تصمیم شما برای استخراج ارز دیجیتال جدی است، بهترین کار این است که ابتدا تجهیزات مربوط به این کار را تهیه کنید. چون اکنون چند سالی است که دیگر استخراج بیت کوین با کامپیوترهای شخصی امکان‌پذیر نیست.

برای این‌که بدانید چه سخت‌افزاری مناسب استخراج بیت کوین است، در هنگام انتخاب و خرید باید این موارد را در نظر بگیرید :

  •  Hash Rate یا نرخ هش

با توجه به این‌که استخراج بیت کوین اکنون کار بسیار پیچیده‌ای است، سرمایه‌گذاری روی خرید سخت‌افزار مناسب استخراج کاری بسیار منطقی است.

یکی از ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب سخت‌افزار استخراج سریع بیت کوین باید در نظر گرفت، نرخ هش یا Hash Rate است.

نرخ هش تعداد محاسباتی است که سخت‌افزار استخراج بیت کوین می‌تواند در هر ثانیه انجام دهد. این یک پارامتر بسیار مهم است.

زیرا داشتن نرخ هش بالاتر یعنی شانس شما در یافتن یک بلوک بیت کوین، حل کردن بلوک و جمع آوری پاداش افزایش پیدا می‌کند.

واحد اندازه‌گیری هش، مگا هش در ثانیه است. این واحد به صورت ( MH / ثانیه) نشان داده می‌شود. البته اگر بتوانید روی خرید دستگاه ماینر بیشتر هزینه کنید می‌تواند ماینرهایی با واحد گیگا هش ( GH / ثانیه) و ترا هش (TH / ثانیه) نیز تهیه کنید.  

  • منبع تأمین انرژی

خریدن سخت‌افزار استخراج بیت کوین در واقع یک سرمایه‌گذاری است و نحوه قیمت گذاری در آن بسیار اهمیت دارد.. به همین دلیل است که این کار هزینه‌های گزافی را نیز به همراه دارد.

بدیهی است که هرچه سخت‌افزار شما قوی‌تر باشد، نیاز به برق بیشتری هم خواهد داشت. بنابراین قبل از این‌که دستگاه ماینر خود را خریداری کنید، باید محاسبه کنید که میزان برق مصرفی این دستگاه چند وات خواهد بود.

سپس عدد به دست آمده را ضرب در هزینه هر کیلو وات ساعت برق مصرفی شهر خود کنید. به این ترتیب می‌توانید تخمین بزنید که قبض برق بعدی شما چقدر خواهد بود.

البته در هنگام محاسبه باید موضوع تصاعدی شدن هزینه برق بعد از یک مقدار مشخص مصرف و همچنین ساعات اوج مصرف که هزینه برق در آن چند برابر می‌شود را نیز در نظر بگیرید.

حالا اگر این هزینه که بدون تردید عدد آن بسیار زیاد است به نسبت بیت کوینی که به دست می‌آورید منطقی است، می‌توانید به کسب سود امیدوار باشید.

جالب است بدانید که برخی از معدنچیان برای این‌که هزینه برق کمتری پرداخت کنند تجهیزات خود را به شهرهایی منتقل می‌کنند که هزینه مصرف برق در آن‌ها به‌مراتب کمتر از شهرهای بزرگ است. البته اگر برای این کار مجوزهای لازم دریافت شود، ازنظر قانونی منعی برای آن وجود ندارد.

  • قدرت پردازشگر مرکزی یا CPU

شما دستگاه ماینر را به یک کامپیوتر متصل می‌کنید. بنابراین به یک پردازشگر مرکزی نیاز دارید که قدرت کافی برای پشتیبانی کردن از ماینر شما را داشته باشد. CPU انتخابی شما نیز باید تا حد ممکن پر قدرت باشد.

البته امروزه دیگر استخراج بیت کوین تنها با استفاده از یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ و بدون حضور ماینر غیر ممکن است. کافی است این کار را بکنید تا بدون کسب حتی یک ساتوشی، CPU شما منفجر شود.

  • کارت گرافیکی GPU

پس‌ازاین که تعداد ماینرهای بیت کوین به تدریج رو به فزونی گذاشت، استخراج بیت کوین روز به روز سخت‌تر شد. رقابت شدید بین ماینرها برای یافتن یک بلوک بیت کوینی و حل مسئله تراکنش آن سبب شد که هر بار حل کردن تراکنش بیت کوین کار سخت‌تری شود.

به تدریج ماینرها دریافتند که هرچقدر کارت گرافیکی قوی‌تری داشته باشند، قدرت بیشتری در پیدا کردن بلوک بیت کوین و حل تراکنش داخل آن را خواهد داشت.

به این ترتیب قدرت کارت گرافیکی نیز یکی از ویژگی‌های مهمی است که پکیج سخت افزاری استخراج بیت کوین شما باید آن را داشته باشد.

نرم افزار مخصوص استخراج بیت کوین چیست ؟

بسته به نوع تجهیزات مورد نظر خود، نیاز به نصب نرم افزار استخراج معدن خواهید داشت.

برای برخی از دستگاه‌های ماینر آدرس BTC از قبل تنظیم شده است. به طور مثال اگر از ماینر ASIC استفاده کنید، تنها کاری که لازم است برای شروع استخراج سریع بیت کوین انجام دهید وصل کردن دستگاه به یک خروجی است.

اما در برخی از مدل‌های ماینر نیاز به تنظیم نرم‌افزار استخراج و هماهنگ کردن آن با دستگاه وجود دارد.

آدرس کیف پول بیت کوینی

این آخرین چیزی است که برای استخراج بیت کوین و ذخیره بیت کوین‌های به دست آمده به آن نیاز دارد. تهیه یک کیف پول بیت کوینی کار بسیار ساده‌ای است.  ما در مقاله ای جداگانه بهترین کیف پول بیت کوین را معرفی کرده ایم از آنها میتوانید استفاده نمایید.

می‌توانید در سایت‌های بسیاری به صورت رایگان کیف پول بیت کوینی بسازید. فقط توجه داشته باشید که موضوع امنیت کیف پول از هر چیز دیگری مهم‌تر است. بنابراین در انتخاب سایتی که کیف پول بیت کوینی خود را در آن می‌سازید به‌اندازه کافی دقت و وسواس به خرج دهید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 10 مهر


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر