موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

مشاغل خاص و پردرآمد

مشاغل خاص و پردرآمد

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 آذر 1399 ساعت 22:45

به نظر شما مشاغل خاص و پردرآمد ایران و دنیا چه چیزهایی هستند؟ آیا به شغل‌های نوظهوری مثل دیجیتال مارکتینگ یا اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود به عنوان یک کار پردرآمد نگاه کرد؟ در این مقاله پاسخ تمام این سوالات را دریافت می‌کنید.

شما اگر از یک کودک ۵ ساله بپرسید “می‌خواهی در آینده چه کاره شوی؟” ممکن است بگویم می‌خواهم پولدار شوم! خب قطعا چنین جوابی معیار خاصی ندارد و شاید رسیدن به یک اسکناس ۵ هزار تومانی هم در نظر کودک به معنای پولدار شدن باشد (البته کودکان نسل جدید هم می‌دانند با ۵ هزار تومان الان فقط یک پفک می‌توانند بخرند!)

در این مقاله سعی می‌کنم پردرآمدترین شغل‌های ایران و جهان را که در نظر اکثر افراد، پول‌ساز شناخته می‌شوند را بررسی کنم تا اگر شما هم رویای پولدار شدن را در سر می‌پرورانید، بتوانید به هدفتان نزدیک‌تر شوید.

مطالبی که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

مشاغل خاص و پردرآمد

همانطور که گفتیم، واژه‌ی پردرآمد از نظر افراد مختلف می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد. اینکه سطح آرزوها و توقعاتی که دارید تا چه اندازه است، میزان و مقدار مد نظرتان از این کلمه را تغییر می‌دهد. با توجه به تغییرات سن افراد، میزان درآمدی که انتظار دارند به آن برسند هم می‌تواند متغیر باشد.

اگر در ایران زندگی می‌کنید، می‌دانید که هر روز باید معیارهایتان را برای واژه‌ی پردرآمد تغییر دهید و با توجه به نوسان قیمت‌ها، نمی‌توانید برای آینده‌ی درازمدت معیار ثابتی برای آن در نظر داشته باشید. در هر صورت مشاغل موفق و پردرآمدی در ایران و جهان وجود دارد که با همه‌ی نوسانات اقتصادی، هنوز هم می‌توان آن‌ها را جزو پردرآمدترین شغل‌ها به حساب آورد. در ادامه این مشاغل را به شما معرفی می‌کنم.

پردرآمدترین شغل‌های ایران و دنیا را بشناسید

۱) دیجیتال مارکتینگ، از شغل‌های نوظهور و رو به رشد در ایران

دیجیتال مارکتینگ از آن مشاغلی‌ست که اخیرا در ایران بسیار رونق گرفته است. با توجه به تغییر و تحولاتی که رخ داده و پیدا شدن سر و کله‌ی ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارهای سنتی هم به کسب و کار آنلاین مشتاق شدند و همین عامل باعث رونق گرفتن بیش از پیش این شغل پردرآمد شده است.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده یعنی استفاده از ابزارها و فناوری‌های دیجیتال مثل موبایل، وب‌سایت، تبلیغات آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی سایت (سئو) و … برای افزایش فروش و درآمد. درواقع بازاریابی دیجیتال، زیرمجموعه‌ای از مارکتینگ یا فروش است که در عصر جدید، می‌تواند باعث رشد فوق‌العاده‌ی کسب و کارها سنتی شود و با وارد کردن آن‌ها به فضای آنلاین، تحول بزرگی در فروش این کسب و کارها ایجاد کند.

پس جای تعجب ندارد که چرا تقاضا برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ  روز به روز در حال افزایش است. دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های مختلفی دارد که می‌توانید با ورود به هر کدام از آن‌ها، به درآمد بسیار خوبی برسید. برای مثال می‌توانید در حوزه تولید محتوا فعالیت کنید (محتوای متنی یا تصویری) و یا به یک سئوکار خبره تبدیل شوید و پول پارو کنید.

اگر شما هم می‌خواهید در این بازار پردرآمد دیجیتال مارکتینگ سهمی داشته باشید، به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده و وارد بازار کار شوید، یا کسب و کار سنتی خود را در فضای آنلاین گسترش دهید، پیشنهاد می‌کنم چند لحظه وقت بگذارید و سری به دوره جامع بازاریابی دیجیتال آغازینو بزنید.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

در مقاله‌ای که راجع به بازار کار دیجیتال مارکتینگ نوشته‌ام، شاخه‌های مختلف این حوزه را معرفی کرده و بازار کار و درآمد آن را به تفکیک، بررسی کرده‌ام.  پیشنهاد می‌کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید، شاید شغل ایده‌آلی  که دنبالش هستید را در این مقاله پیدا کنید!

+ درآمد یک دیجیتال مارکتر در ایران از ۱ میلیون تومان شروع می‎شود و طبق آخرین آگهی‌های استخدامی موجود، تا ماهی ۱۲ میلیون تومان دستمزد هم برای آن پیشنهاد می‌شود. البته اگر مهارت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید این میزان تا ماهی ۱۰۰+ میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند! بله این عدد واقعی‌ست و تمام افراد خبره در این حوزه هم صحت آن را تایید می‌کنند.

۲) متخصص داده کاوی

داده کاوی از آن مشاغل خاص و درآمدزاست که هنوز در ایران تا حدودی ناشناخته مانده، اما در خارج از ایران به شدت رونق گرفته است. داده کاوی علم تحلیل داده‌هاست و تمام سازمان‌ها و کسب و کارها برای افزایش درآمد خود به تحلیل داده‌ها و اطلاعاتی که دارند نیازمند هستند.

پیش‌بینی قیمت ارز، پیش‌بینی تاثیر تبلیغات، بررسی احتمال ورشکستگی شرکت‌ها، شناخت و پیش‌بینی رفتار مشتریان که زیرشاخه‌ای از مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود، تنها گوشه‌ای کاربردهای این شغل محبوب در شاخه‌های مختلف است. طبق تحقیقات انجام شده درآمد شغل داده کاوی ۲۵% از میانگین درآمد  شغل‌های مربوط به فناوری اطلاعات بیشتر است.

+ درآمد: به طور میانگین ۱۱۰ هزار دلار در سال

۳) مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی هم یکی از آن شغل‌های پردرآمد در خارج از کشور محسوب می‌شود که پیش‌بینی می‌شود آینده‌ی شغلی درخشانی داشته باشد. تعیین استراتژی‌های بازاریابی و نظارت بر فروش، بخشی از مسئولیت‌های مدیر بازاریابی‌ست. البته این کار در ایران هم جایگاه خودش را پیدا کرده و در صورت داشتن مهارت و تجربه، مطمئن باشید می‌توانید به درآمد قابل قبولی برسید.

در خارج از ایران یک مدیر بازاریابی به طور میانگین می‌تواند ۱۸۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد.

طبق پژوهشی که تیم ایران تلنت در سال ۹۸ روی ۱۵ هزار و ۴۷۸ نفر از متخصصان مارکتینگ انجام داده است، میانگین درآمد متخصصان مارکتینگ به صورت زیر است:

۴) مدیر IT

نگهداری نرم‌افزارها و سخت‌افزارها از طریق به‌روزرسانی‌های منظم و رفع مشکلات فنی به‌وجود آمده، بخشی از وظایف مدیر فناوری اطلاعات (IT) است. با توجه به نقش غیر قابل انکار فناوری اطلاعات در عصر کنونی، این شغل هم اکنون در خارج از ایران هم متقاضیان زیادی دارد و هم درآمد زیادی. در ایران هم در سال‌های اخیر توجه بیشتری به این حوزه شده و شما می‌توانید به آینده‌ی شغلی این کارامیدوار باشید.

+ درآمد: ۱۸۰ هزار دلار در سال

۵) مدیران امنیت اطلاعات

امنیت اطلاعات چه در ایران و چه در خارج از ایران یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود. امنیت صفحات وب یا صفحات مجازی مسئله‌ای هست که بسیاری از افراد و سازمان‌ها به خاطر آن مبلغ قابل ملاحظه‌ای پرداخت می‌کنند.

+ درآمد: ۱۰۰ هزار دلار در سال

۶) مهندسین هوافضا

حتما قابل پیش‌بینی هست که افرادی که در طراحی و ساخت هواپیماها و موشک‌ها یا فضاپیماها نقش دارند، درآمد بسیار بالایی داشته باشند. افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند در صورت داشتن تجربه‌ی کافی می‌توانند پول پارو کنند.

+ درآمد: ۷۰ هزار تا ۱۱۰ هزار دلار در سال

۷) برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار، کسب درآمد از صفر و یک‌ها

برنامه‌نویسی که کاربرد آن را بیشتر در حوزه‌های توسعه وب و نرم‌افزار می‌شناسیم، از پرسودترین مشاغل دنیا محسوب می‌شود و در ایران هم در صورت داشتن سابقه کار مناسب می‌توانید به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. برای یادگیری برنامه‌نویسی، پیشنهاد می‌کنم از آموزش‌های بسیاری که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید.

برای شروع کار می‌توانید از آموزش‌های رایگان سایت محبوب W3schools استفاده کنید و یا ویدئوهای سایت‌های Linda یا Udemy را ببینید تا به سطح قابل قبولی برسید و شروع کنید به کار کردن روی پروژه‌های کوچک. اما قبل از هرکاری باید مشخص کنید که می‌خواهید روی چه زبانی و چه حوزه‌ای کار کنید.

طبق پژوهش گسترده‌ای که جاب‌ویژن روی ۴۴۰۵ برنامه‌نویس انجام داده است، پژوهشی که ۲۰% افراد مورد ارزیابی در آن خانم و ۸۰% آن‌ها آقا هستند، درآمد افرادی با سابقه کار بین ۵ تا ۱۰ سال در این حوزه به صورت زیر است:

این نمودار نشان می‌دهد که درآمد ۵% افراد حاضر در این تحقیق که سابقه کار بین ۵ تا ۱۰ سال دارند کمتر از ۱/۷ میلیون است، ۲۵% آن‌ها کمتر از ۲/۹ میلیون تومان است و به همین ترتیب ادامه دارد.

۸) مشاغل حوزه‌ی پزشکی، پراسترس اما درآمدزا

پزشکی در ایران به یکی از رشته‌های پردرآمد تبدیل شده، آنقدر که یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب رشته‌ی تجربی توسط دانش‌آموزان در سال دوم دبیرستان، رویای پزشکی و پولدار شدن است. از داروسازی و ساخت کرم‌های زیبایی پوست گرفته تا متخصص کودکان و جراح قلب و عروق، این حوزه را می‌توان یکی از مشاغل پردرآمد در ایران به حساب آورد. البته از آنجا که جان انسان‌ها به نحوی به پزشکان مربوط می‌شود، این کار استرس‌های خاص خودش را دارد و اصلا آسان به نظر نمی‌رسد.

شاید بتوان جراحی زیبایی را در بین سایر شاخه‌های پزشکی پول‌سازتر در نظر گرفت، چرا که امروزه با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه‌ی کشورمان در این حوزه، حتی افرادی از خارج از کشور به ایران می‌آیند تا از خدمات جراحی زیبایی داخل ایران استفاده کنند. احتمالا شما هم بین اطرافیانتان یا رهگذران خیابان کسی را دیده‌اید که بینی خود را عمل کرده‌ است، پس می‌توانید حدس بزنید که درآمد این رشته تا چه حد می‌تواند بالا باشد. پزشکی و به خصوص دندان پزشکی در خارج از ایران هم یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود.

۹) وکالت و قضاوت، پول درآوردن بر پایه‌ی قانون و وجدان

وکالت و قضاوت دو تا از پرطرفدارترین رشته‌های علوم انسانی هستند که توانسته‌اند محبوبیت زیادی در ایران پیدا کنند. وکالت چه در حوزه‌ی امور خانواده و چه امور قضایی و کیفری می‌تواند درآمدزا باشد. این شغل‌ها در کنار استرس‌ها و چالش‌هایی که دارند درآمد قابل توجهی هم دارند، به طوری که بسیاری از دانشجویان با رویای پولدار شدن به این رشته‌ها ورود می‌کنند. البته طرفداری از حق و انسانیت و اعمال قانون باید اولویت اول افرادی باشد که به این حوزه‌ها وارد می‌شوند.

۱۰) مربی و بازیکن فوتبال، محبوب و پردرآمد

همه‌ی ما خوب می‌دانیم که بازیکنان فوتبال چه در ایران و چه در کشورهای خارجی یکی از بیشترین دست‌مزدهای موجود را دارند و جزو مرفهین جامعه به‌شمار می‌روند. سرمربی‌های فوتبال هم جزو این دسته‌ی مرفهین قرار می‌گیرند و هرچه تیم قدرتمندتری را هدایت کنند، قطعا درآمد بیشتری هم به‌ دست می‌آورند.

۱۱) اینفلوئنسر در ایران = پول پارو کردن

احتمالا شما با واژه‌ی اینفلوئنسر آشنایی دارید، شاید هم بار اولتان است که این واژه به گوشتان می‌خورد، اما به شما قول می‌دهم که اگر عضو شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام هستید، ،ممکن نیست که یکی از این اینفلوئنسرها را در این محیط ندیده باشید.

اینفلوئنسرها افراد سرشناس و مشهور شبکه‌های اجتماعی هستند که افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند. الان احتمالا دارید در حافظه‌تان کنکاش می‌کنید و اینفلوئنسرهایی را که دنبال می‌کنید را به یاد می‌آورید. این افراد به خاطر تاثیرگذاری روی مردم مورد استقبال بازاریابان قرار می‌گیرند و البته درآمد بسیار خوبی هم به دست می‌آورند.

+ درآمد اینفلوئنسرها با توجه تعداد فالوئرها و تاثیرگذاری روی افراد متفاوت است.  بعضی اینفلوئنسرهای معروف در ایران به ازای هر پست تبلیغاتی بیش از ۱۲ میلیون تومان کسب می‌کنند و هزینه‌ی هر استوری در پیج آن‌ها ۴ یا ۵ میلیون تومان است.

۱۲) بازار بورس، حبابی درآمدزا

اگر نگاهی به دور و برتان بیندازید، متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد در حال سرمایه‌گذاری در بورس هستند، اما قرار نیست همه‌ی آن‌ها به درآمد بالایی از این کار برسند. اگر با اصول حضور در بورس آشنایی داشته باشید و به جز اعتماد به بخت و اقبال، دانش این کار را فرا بگیرید، شک نکنید که می‌توانید در مدت زمانی کوتاه سرمایه خود را چند برابر کنید و به آن به چشم یک شغل خاص و پردرآمد نگاه کنید. البته این کار در کنار پردرامد بودنش، بسیار ریسک بالایی دارد، به خصوص در ایران که تحولات تمام جهان روی بازار بورس ما تاثیر می‌گذارد!

کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران که می‌توانند الهام‌بخش شما باشند

اینکه بدانید در مسیری قدم گذاشته‌اید که قبلا افراد دیگری در آن موفق شده‌اند، می‌تواند شما را دل گرم کند تا با انگیزه‌ی بیشتری ادامه دهید. کمی بالاتر مشاغل پردرآمدی را به شما معرفی کردیم که تعدادی از آن‌ها جزو مشاغل اینترنتی محسوب می‌شوند و می‌توانید با خیال راحت روی آن‌ها سرمایه‌‌گذاری کنید.

به غیر از این مواردی که گفتیم، از یک راه دیگر هم می‌توانید به کسب درآمد از اینترنت فکر کنید. شما می‌توانید کسب و کار سنتی و کنونی خودتان را در فضای اینترنت گسترش دهید و به همان مغازه یا محل کاری که دارید قانع نباشید. در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم تعدادی از کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران را برای شما یادآوری کنیم تا ببینید که می‌شود به بازار آنلاین در ایران اعتماد کرد، به شرط آنکه شروع کنید و اصولی جلو بروید.

بیشتر بخوانید: مشاغل اینترنتی خانگی پرسود در ایران

اسنپ: اسنپ را امروز تقریبا همه‌ی ما می‌شناسیم. خدمات تاکسی آنلاین که با روی کار آمدنش مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این شرکت توانسته‌ در فضای کسب و کار ایران در حوزه‌ی IT موفق عمل کند و جزو استارت آپ‌های موفق در این حوزه ثبت شود.

 مامان پز: مامان پز یک استارت آپ خوش‌مزه است که اولین بار توسط خانم لطیفی مطرح شد. این استارت آپ که هم‌اکنون جزو مشاغل اینترنتی موفق محسوب می‌شود، با گرفتن سفارش آنلاین از مشتری و رساندن غذای خانگی به دست آن‌ها توانسته به درآمد قابل قبولی برسد.

 فروش لوازم دیجیتال در صاران مارکت: صاران مارکت نام برند یکی از دانشجویان سخت‌ کوش و موفق آغازینو هست که توانسته با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، به فروشی فوق‌العاده از این راه دست پیدا کند. می‌توانید سری به سایت صاران مارکت بزنید تا ببینید که داشتن یک فروشگاه اینترنتی چیز عجیب و غریبی نیست و شما هم می‌توانید از همین امروز شروع کنید و به چنین جایگاهی برسید.

saranmarket.com

جریان کتاب: اگر چه شاید کتاب فروشی را نتوان جزو شغل‌های پردرامد به حساب آورد، اما باید بگویم جریان کتاب فروشی اینترنتی کمی متفاوت است و می‌توان به سودآوری آن اطمینان داشت. جریان کتاب هم یکی دیگر از کسب و کارهای اینترنتی موفقی هست که توسط آقای نامور، از دانشجویان خوب آغازینو راه‌اندازی شده و توانسته به فروش بسیار خوبی برسد.

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی کتاب فروشی آنلاین

jaryanketab.com

 دیجی کالا: دیجی کالا هم دیگر نیاز به معرفی ندارد و احتمالا خود شما هم حداقل یکبار به این سایت محبوب سر زده‌اید، حتی اگر از آن خرید نکرده باشید. برادران محمدی هم ابتدای شروع کارشان فکرش را نمی‌کردند که به این سطح از موفقیت و درآمد برسند، اما همانطور که می‌بینید دست به عمل زدند و موفق هم شدند. البته قطعا نسنجیده و با سحر و جادو به چنین جایی نرسیدند و یک برنامه‌ریزی صحیح پشت این کار خوابیده است.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با پردرآمدترین مشاغل ایران و جهان آشنا کنیم. بعضی از این مشال از گذشته تا کنون وجود داشته‌اند مثل پزشکی و قضاوت و بعضی دیگر هم با توجه به نیازهای روز و پیشرفت تکنولوژی به وجود امده‌اند مثل دیجیتال مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ.

به نظر شما جای چه مشاغلی در این لیست خالی‌ست؟ نظرات خود را  با ما در میان بگذارید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 10 مهر


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر