موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

شکایت از فروشگاه اینترنتی پلیس فتا

شکایت از فروشگاه اینترنتی پلیس فتا

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 13:50

شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی به آن دلیل حجم زیادی از شکایات را در بر می‌گیرد که امروزه خرید کلیه کالاها و حتی دریافت خدمات حقوقی و پزشکی به صورت آنلاین و در بستر اینترنت صورت می‌گیرد. فروشگاه‌های اینترنتی و مارکت‌پلیس‌ها به دلیل مزایای حق انتخاب و مقایسه قیمت‌ها، صرفه‌جویی در زمان، انرژی و دسترسی ۲۴ ساعته که به مخاطبان ارائه می‌دهد باعث شده است روز به روز به تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات و خریداران فروشگاه‌های اینترنتی اضافه شود. به‌ همین دلیل با جا افتادن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از خدمات آنلاین، مشکلات این‌گونه از معاملات هم بیشتر می‌شود.

moshaverebanner2.jpg

خرید از فروشگاه‌های اینترنتی هم مانند خرید به‌صورت حضوری از فروشگاه‌ها ممکن است دردسرهای خودش را داشته باشد. ما در این مطلب راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی که به‌صورت قانونی و مجاز به ثبت رسیده و با نماد اعتماد الکترونیکی فعالیت می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی کدامند؟

برای شکایت بسته به مشکل پیش آمده، راه‌های متفاوتی وجود دارد. به‌طور کلی ۳ راه شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی پیش روی شما قرار دارد:
۱- شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی
۲-شکایت از طریق پلیس فتا
۳-شکایت از طریق مرجع قضایی

فراموش نکنید که وینداد بستری را آماده کرده است تا به راحتی بتوانید وکیل متخصص برای مشکل ‌حقوقی خود در حوزه دعاوی جرائم رایانه‌ای انتخاب کنید. برای این کار کافی است که مسائل حقوقی خود را ثبت کنید تا ما پس از بررسی دعوای مطرح شده، وکیل متخصص برای دعوا را به شما معرفی کنیم تا با هزینه‌ای معقول دفاع از پرونده‌ی شما را در کلیه مراحل دادرسی در دادگاه‌ها و سایر مراجع ذی صلاح برعهده بگیرد.

شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. اگر فروشگاهی که از آنجا کالای خود را خریداری کرده‌اید یا خدماتی را دریافت کرده‌این دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد کافی‌ست به آدرس HTTPS://ENAMAD.IR مراجعه نمایید، سپس به صفحه ثبت شکایت
روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید. پس از ثبت شکایات خود می‌توانید مشکل خود را پی‌گیری کنید. 

نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت‌های دارای صلاحیت اعطاء می‌شود. این نماد، ضمانتی برای اطمینان کاربران برای خرید از درگاه‌های اینترنتی معتبر به حساب می‌آید.

با توجه به اینکه فروشگاه‌های اینترنتی مجاز دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد هستند در صورت عدم پاسخگویی مناسب این فروشگاه‌ها و در مواردی مانند عدم استرداد کالا در بازه زمانی هفت روزه بر اساس شرایط قانونی یا تحویل کالای معیوب و … می‌توان از طریق همین سایت اقدام به شکایت از فروشگاه اینترنتی نمود.

شکایت از فروشگاه اینترنتی از طریق پلیس فتا

یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی شکایت از طریق پلیس فتا است. ماهیت پلیس فتا ، عملیاتی است به این معنا که به صورت تخصصی و از طریق تجهیز به منابع نیروی انسانی ، دانشی و تجهیزاتی نسبت به تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با رویکرد مقابله با جرایم از طریق پیش‌بینی ، پیش‌گیری و کشف جرم اقدام می‌نماید.
شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت پلیس فتا، شکایت خود را در ارتباط با وب ‌سایت، سایت فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تخلف در اپلیکیشن و بازی و حتی پست الکترونیکی را مطرح کنید.
پس از ورود به سایت باید به قسمت خدمات الکترونیکی وارد شوید. پس از ورود به قسمت ثبت گزارش مردمی ، باید گزارش تخلف سایت فروشگاه اینترنتی مربوطه را ارائه دهید.

 از میان گزینه‌های هک، تخلف/مصادیق مجرمانه، تخلف در خرید کالا/خدمات، آسیب‌پذیری و حفره امنیتی یکی را برای رسیدگی به شکایت خود، انتخاب می‌کنید.

می‌توانید با توضیحات بیشتری از جزئیات مشکل پیش آمده، پلیس فتا را در جریان تخلف فروشگاه اینترنتی قرار دهید. به‌عنوان مثال شما قصد دارید از فروشگاه اینترنتی X که کالای خریداری شده‌‌تان را به دستتان نرسانده یا تخلفی در درج محصولات و کالاها انجام داده شکایت کنید. فراموش نکنید که شما برای پیگیری تخلفات خود، می‌بایست در سامانه پلیس فتا ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام نیاز به درج نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، انتخاب گذرواژه و پست الکترونیکی خود هستید تا پس از ثبت شکایت، بتوانید از نتیجه با خبر شوید.

شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق مرجع قضایی

یکی از مسائل مهم دنیای کسب و کار، آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. به عبارت دیگر برای رسیدن به درک صحیح از استفاده از کسب و کارهای اینترنتی باید به قوانین آن آگاهی داشت تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
در روش سوم برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانیم از طریق مرجع قضایی اقدام کنیم. به این صورت که شخص شاکی باید با داشتن مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و… به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران و به دادسرای محل سکونت خود در سایر شهرستان‌ها مراجعه نماید و شکایت خود را با نوشتن شکواییه مطرح نماید.

دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۱ تهران ملقب به دادسرای رسیدگی به جرائم اینترنتی است که مسئولیت رسیدگی به جرائم مربوط به تخلفات در حوزه فضای مجازی می‌باشد.

چند نکته مهم درخصوص نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی

در کنار طرح شکایت در ای‌نماد می‌توان از طریق اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز تخلف صورت گرفته از سوی فروشگاه‌های اینترنتی را پیگیری کرد. بنابراین گران فروشی، کم فروشی، تقلب، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، فروش اجباری و سایر موارد موضوع قانون تعزیرات حکومتی در صورتی که از سوی فروشگاه‌های اینترنتی واقع شوند، علاوه بر شکایت در ای‌نماد و اتحادیه مربوطه قابل شکایت از طریق تعزیرات نیز هستند اما عموماً این راه‌ها زمان‌بر هستند.
نقض حقوق مصرف کننده، نقض قواعد تبلیغ، نقض حقوق علامت تجاری و … در صورتی که از سوی فروشگاه‌های اینترنتی سر زند در دادسرای جرایم رایانه‌ای قابل تعقیب قضایی می‌باشد.
بسیاری از وکلای آشنا با قوانین و مقررات کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند در این زمینه به افرادی که به دنبال راهی برای شکایتشان هستند کمک شایان توجهی نمایند.

آیا شکایت از سایت اینترنتی که کالاها و خدماتی را به فروش می‌رسانند امکان‌پذیر است؟

بله، بر اساس قوانین موجود و توضیحاتی که در ابتدا دادیم امکان ثبت شکایت از سایت اینترنتی وجود دارد.

کدام روش شکایت از سایت های فروش اینترنتی موثرتر است؟

ثبت شکایت از سایت های فروش اینترنتی با ۳ روش شکایت کیفری، پلیس فتا و یا سامانه تخصصی نماد اعتماد الکترونیکی امکان‌پذیر است. هر یک از روش‌های شکایت از فروشگاه های اینترنتی شرایط و مزایای خاص خود را دارند که با توجه به اوضاع و احوال خاص فرد زیان‌دیده می‌توان از یکی از این روش‌ها استفاده کرد.

برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید؟

قبل از طرح شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی ابتدا باید نسبت به تشخیص درست جرم یا تخلف صورت گرفته و قانون حاکم بر آن عمل نمایید. با توجه به گستردگی موضوع بهتر است قبل از هرگونه اقدام مشاوره حقوقی در این زمینه دریافت کنید. کارشناسان حقوقی وینداد با تجربه بالا در زمینه حقوق کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند بهترین راهنمایی‌ها را برای پیشبرد شکایت شما در این خصوص ارائه دهند.

حالا ما از شما می‌پرسیم، آیا تا به حال در خریدهای اینترنتی خود به مشکل برخورده‌اید؟ چه مراحلی را برای شکایت کردن از فروشگاه اینترنتی طی کرده‌اید؟ آیا نتیجه‌ای از شکایت خود گرفته‌اید؟ اگر تجربه‌ای در این خصوص داشته‌اید لطفا نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

telegram-gif.gif

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر