موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

نرم افزار استخراج اتریوم برای کامپیوتر

نرم افزار استخراج اتریوم برای کامپیوتر

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 30 دی 1399 ساعت 23:25

استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی اندکی دشوار است، اما با کمی کمک و دنبال کردن این آموزش استخراج اتریوم می‌توانید طی ۱۵ دقیقه شروع به استخراج اتریوم با کامپیوتر کنید. در این آموزش به شما خواهیم گفت که چگونه با CPU و GPU خود با windows ۶۴ بیتی شروع به استخراج اتریوم با کامپیوتر کنید. برای این کار نیاز به دانلود دو برنامه و داشتن یک GPU با حافظه‌ای بیش از ۱گیگابایت دارید (این کوین از گواه اثبات کار یا Proof-of-Work استفاده می‌کند). در این آموزش همچنین گفته می‌شود که چگونه می‌توانید در مرحله ۷ و شروع geth، اتریوم کلاسیک نیز استخراج کنید.

یک CPU قدرت هش معادل با ۰٫۱۵ مگاهش تولید می‌کند در صورتی که یک GPU با حافظه کافی می‌تواند تا ۲۵ مگاهش قدرت داشته باشد؛ در نتیجه استفاده از GPU به‌صرفه‌تر است، حتی اگر مجبور باشید بیشتر هزینه کنید.

بخش اول استخراج اتریوم با کامپیوتر

نصب GETH در windows، همگام‌سازی بلاک چین و ساخت آدرس

مرحله ۱: قبل از هر کار باید Geth را دانلود کنید. (دانلود نرم افزار Geth)

Geth برنامه‌ای است که با شبکه اتریوم ارتباط برقرار می‌کند و مانند یک رله بین کامپیوتر شما، سخت افزارش و سایر کامپیوترهای شبکه اتریوم عمل می‌کند؛ در نتیجه اگر بلاکی توسط یک کامپیوتر دیگر استخراج شده باشد، برنامه Geth آن را انتخاب کرده و به GPU یا CPU شما برای استخراج‌های بعدی می‌فرستد. (با کلیک روی عکس‌ها می‌توانید آن‌ها را با کیفیت بیشتری مشاهده کنید)

geth-ethereum-1-e1496787092764.png

مرحله ۲: باید فایل GETH را از حالت فشرده خارج کنید ( unzip کنید) و آن را به جایی در هارد خود انتقال دهید. در این آموزش ما آن را به درایو C: منتقل می‌کنیم که برای مراحل بعدی نیز راحت‌تر باشیم.

geth-c-e1496786144399.jpg

مرحله ۳: حالا باید نرم‌افزار استخراج اتریومی که دانلود کرده‌اید را اجرا کنید. برای این کار باید خط فرمان یا Command Prompt را باز کنید. برای پیدا کردن خط فرمان می‌توانید در بخش جستجو (search) windows کلمه CMD را تایپ کرده و زمانی که آن را مشاهده کردید روی آن کلیک کنید.

cmd-open.png

مرحله ۴: در این مرحله از استخراج اتریوم با کامپیوتر ، خط فرمان برای شما باز شده است (صفحه‌ای سیاه رنگ). جعبه خط فرمان معمولا نوشته‌ای به این شکل دارد: <C:\Users\Username  که در آن Username همان نام کاربری کامپیوتر شماست.

حال باید به کامپیوتر بگویید تا به جای دیگری برود. برای این کار از فرمان /cd که مخفف “change directory” است استفاده کنید. جلوی نوشته موجود در این صفحه سیاه می‌نویسیم /cd و enter را می‌زنیم.

پیشنهاد مطالعه: بهترین نرم افزار های استخراج رمزارز ها (mining) در سال 2018

مرحله ۵: باید به برنامه Geth بگویید تا یک اکانت یا حساب کاربری جدید بسازد. از آنجایی که در مرحله ۲ برنامه را در درایو مورد نظر (C) قرار دادیم، تنها باید این دستور را بنویسیم: geth account new

password-geth.jpg

مرحله ۶: بعد از زدن کلید enter در مرحله ۵ استخراج اتریوم با کامپیوتر ، خط فرمان از شما درخواست وارد کردن یک پسورد یا رمز عبور می‌کند. دقت کنید که زمان نوشتن رمز عبور موردنظرتان امکان مشاهده آن را ندارید، در نتیجه احتیاط کنید. این رمز عبور، حساب کاربری شما را قفل می‌کند و کلید خصوصی شما را امن نگه می‌دارد. اگر این رمز را گم کنید، تمام اترهایی که به کیف پولتان رفته را از دست خواهید داد. بعد از وارد کردن رمز عبور و فشردن کلید enter، یک بار دیگر هم باید همان رمز را جهت تایید نهایی عینا وارد کنید. حال شما یک حساب کاربری جدید ساخته‌اید.

مرحله ۷: باید به برنامه Geth خود بگویید تا با بقیه شبکه اتریوم ارتباط برقرار کند. برای این کار باید این دستور را بنویسید: geth –rpc (در آخرین نسخه باید این دستور را بنویسید: geth –rpc –fast –cache=1024)

در این مرحله از استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی، پس از فشردن کلید enter، صفحه شروع به دانلود بلاکچین اتریوم می‌کند تا کامپیوتر شما را با بقیه شبکه اتریوم همگام یا سینک کند. این مرحله ممکن است از ۲۰دقیقه تا چند ساعت طول بکشد که به سرعت اینترنت و سایز فعلی بلاکچین بستگی دارد. ممکن است firewall شما این پروسه را بلاک کند، در این صورت بر روی گزینه allow access کلیک کنید. صفحه cmd را نبندید و منتظر بمانید تا این پروسه تکمیل شود.

بخاطر هاردفورک (انشعاب) DAO، باید دقیقا مشخص کنید که می‌خواهید روی زنجیره هاردفورک شده استخراج کنید یا زنجیره‌ای که هاردفورک نشده. برای استخراج اتریوم (ETH) این دستور را وارد کنید: geth –rpc –support-dao-fork و برای استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) این دستو را: geth –rpc –oppose-dao-fork

geth-rpc.jpg

بخش دوم استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی

نصب نرم‌ افزار استخراج اتریوم و شروع استخراج

مرحله ۸: حالا باید نرم افزار Ethminer را دانلود کنید تا GPU یا CPU شما الگوریتم هش کردن را اجرا کند. می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید: دانلود نرم افزار Ethminer 

مرحله ۹: روی download کلیک کرده و بعد install را انتخاب کنید. باز هم اگر firewall مشکلی به‌وجود آورد روی گزینه allow کلیک کنید. مراحل را دنبال کنید تا برنامه کامل نصب شود.

2016-07-28-14_44_34-cpp-ethereum-setup.png

مرحله ۱۰: باید یک خط فرمان جدید باز کنید (مثل مرحله ۴)، در نتیجه دو صفحه سیاه خواهید داشت.

با توجه به اینکه صفحه‌ای که خط فرمان جدید به آن اشاره می‌کند در مکان درستی نیست، باید به کامپیوتر بگوییم تا به جایی که etherminer در آن قرار دارد برود.

مرحله ۱۱: برای این کار باید در همان صفحه جدید دستور /cd را بنویسیم.

مرحله ۱۲: بعد از نوشتن این دستور و فشردن کلید enter، دستور زیر را وارد کرده و بعد کلید tab را بزنید:

cd prog

زدن کلید tab باعث می‌شود تا خط فرمان خودش جمله را کامل کند. در نتیجه بعد از نوشتن فرمان بالا و فشردن کلید tab، چنین نوشته‌ای را خواهید دید: “C:/ cd “Program Files

بعد از دیدن این نوشته enter را بزنید. خط بعدی بدین صورت ظاهر می‌شود: C:\Program Files

مرحله ۱۳: در این مرحله استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی باید بنویسید: cd cpp و بعد کلید tab و بعد از آن کلید enter را بزنید. این کار باید در نهایت چنین نوشته‌ای به شما بدهد: C:\Program Files\cpp-ethereum

مرحله ۱۴ استخراج اتريوم با GPU: (این مرحله از استخراج اتریوم با کامپیوتر را تنها در زمانی که بلاکچین همگام‌سازی شد انجام دهید). بنویسید ethminer-G و بعد کلید enter را بزنید. حال باید استخراج با GPU پس از دانلود یک فایل DAG که حدود ده دقیقه طول می‌کشد شروع شود.

اگر مشکلی پیش آمد، مثلا این پیام آمد که به اندازه کافی حافظه ندارید، می‌توانید با CPU استخراج را ادامه دهید و یا یک GPU جدید بخرید.

در صورت بروز مشکل، برای کنسل کردن این پروسه باید کلید Ctrl و c را همزمان بفشارید و در صورتی که می‌خواهید استخراج را با CPU ادامه دهید به مرحله ۱۶ رفته و به جای GPU با CPU استخراج کنید.

ethereum_ethminer_g.png

مرحله ۱۵ استخراج با CPU: بنویسید ethminer و بعد کلید enter را بزنید. با این کار شروع به استخراج با CPU می‌کنید. مانند مرحله قبل زمانی که برای اولین بار این کار را انجام می‌دهید باید یک فایل DAG ساخته شود که چند دقیقه‌ای زمان می‌برد.

مرحله ۱۶ معیار قدرت هش: اگر می‌خواهید بدانید چه میزان قدرت هش دارید، برای GPU می‌توانید از دستور ethminer-G-M و برای CPU از ethminer-M استفاده کنید. دستور اجرا می‌شود و چیزی شبیه تصویر زیر خواهید دید.

ethereum-gpu-mining-benchmark.png

خطای احتمالی در مرحله ۱۵ و ۱۶: اگر با خطایی به این مضمون روبرو شدید که “JSON-RPC problem. Probably couldn’t connect. Retrying in 1…”  بدان معناست که هنوز بلاک چین بطور کامل سینک نشده است.

ethereum_ethminer_g_error.png

( در نظر داشته باشید مرحله ۱۴ و ۱۵ باید در اولین خط فرمانی که باز کردید انجام شود.)

میزان جایزه برای تولید هر بلاک در سیستم اتریوم معادل با ۵ اتر است. همچنین استخراج‌کننده به ازای هر بلاک Uncle جایزه‌ای معادل با ۱٫۳۲ می‌گیرد.


برای دریافت اطلاعات تخصصی و به روز در زمینه استخراج به اولین وبسایت تخصصی استخراج رمز ارزها در ایران مراجعه نمایید:

آدرس سایت: www.miningbox.com 

آدرس فروم سوال و جواب: www.qa.miningbox.com


خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 28 شهریور


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر