موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

اعتبار مقالات سیویلیکا

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 26 بهمن 1400 ساعت 12:23

تفاوت مقالات چاپ شده در نشریات داخلی یا خارجی با مقالات کنفرانسی. کدامیک امتیاز بیشتری دارد؟

147.jpgتفاوت مقاله جورنالی و مقاله کنفرانسی در چیست؟

یکی از سوالات مهم در نزد دانشجویان این می باشد که اعتبار مقالات چاپ شده در ژورنالها (مجلات) بالاتر است یا مقالات چاپ شده در کنفرانس‌ها (که اصطلاحا به مقالات چاپ شده در کنفرانس‌ها Proceedings میگویند). یکی از سوالات مهم در نزد دانشجویان این می باشد که اعتبار مقالات چاپ شده در ژورنالها (مجلات) بالاتر است یا مقالات چاپ شده در کنفرانس‌ها (که اصطلاحا به مقالات چاپ شده در کنفرانس‌ها Proceedings میگویند).

در پاسخ باید گفت که هر چند به طور کلی (بخصوص در کشور ما) اعتبار ژورنالها بالاتر از کنفرانس در نظر گرفته می شود ....اما این موضوع باید در نظر گرفته شود که مجلات و کنفرانس های زیادی وجود دارند و هر یک از آنها دارای درجه علمی خاص خود می باشند. بنابراین می توان گفت که شاید در بیشتر مواقع ژورنالها نسبت به کنفرانس‌ها برتری دارند اما کنفرانس های معتبری هم در دنیا وجود دارند که از بیش از هشتاد درصد ژورنالها معتبرتر می باشند و بخصوص برای دانشگاه های معتبر دنیا(در مشورتی که با چندین استاد دانشگاه های معتبر انجام شد) چاپ مقاله در بعضی کنفرانس‌ها از چاپ مقاله در خیلی از ژورنال‌ها مهم‌تر و معتبرتر می باشد. بنابراین بهترین روش، مقایسه دو به دو (یک ژورنال خاص با یک کنفرانس خاص) می باشد. در آینده چندین ژورنال معتبر را معرفی خواهم کرد و در مورد چگونگی تشخیص میزان اعتبار آنها توضیح خواهم دا

مقاله کنفرانسی چیست؟

در تعریف مقاله باید گفت که مقاله یک تحقیق هست که توسط یک یا چند نفر صورت میگیره که این تحقیق حرف تازه ای در موضوع خودش برای گفتن داره جایی که مقاله رو باید ارسال و پذیرفته بشه و بعد از پذیرفته شدن در صورت تمایل برای ارائه اون برید کنفرانس نام داره که این کنفرانس با یک اسم ممکن هست که هر سال یک کشور برگزار بشه یا ثابت باشه.

تقریبا در همه کنفرانس‌ها مقاله های پذیرفته شده در بعضی جورنال‌ها هم چاپ بشه(در صورت داشتن بار علمی بالا) و یا اینکه در کتابخانه های دیجیتالی همانند ieee(مخصوص برق و کامپیوتر) چاپ بشه که در حالت دوم معمولا کنفرانس‌ها یک هزینه ای برای چاپ میگیرن که بعد از این که به حساب کنفرانس هزینه واریز شد با یک فاصله حد اکثری ۲ ماه چاپ میشه

مقاله جورنالی چیست؟

در تعریف جورنال باید گفت که جورنال به صورت یک مجله هست که معمولا به صورت دوره ای چاپ میشه این دوره میتونه هفتگی‌، ماهانه‌، یا سالانه باشه که در اون چاپ از جورنال یک سری مقالات که دارای بار علمی خوبی هستن چاپ میشود.

باید گفت که چاپ کردن یک مقاله در جورنال معتبر زحمت بیشتری می خواهد و خود جورنال هم در زمینه چاپ مقاله سخت گیری میکند و ممکن است چند بار به شما اشکالات مقاله را اعلام و از شما بخواهند که مقاله را ویرایش کنید.اما برای چاپ مقاله در کنفرانس نیاز به پرداختن هزینه ندارد.

اما خلاصه تفاوت‌ها کجاست:

۱-سختی ارائه مقاله در ژورنال  بیشتر هست تا کنفرانس (معمولا)

۲-برای چاپ مقاله نیاز به دادن هزینه هست اما در کنفرانس نه(البته زیاد نیست هزینش)

۳-اعتبار جورنال از مقاله بیشتر است (اما کنفرانس هم هست که از خیلی جورنال‌ها معتبر تره)

اینکه وقتی یه مقاله ای را می نویسیم بر روی چه معیارهایی تصمیم بگیریم که این را برای ژورنال بفرستیم یا برای کنفرانس؟

مزایا و معایب هر کدام چیست؟

امتیاز کدامشان بیشتر است؟

تشخیص:

به طور کلی یک ایده برای کامل شدن و به بلوغ رسیدن احتیاج به فکر زیاد دارد و شما باید از زوایای مختلف به آن نگاه کنید که این اتفاق در یک بازه زمانی کوتاه مدت رخ نداده و به کار زیادی احتیاج دارد. مقاله ژونال اصولا مقاله ای هست که  بعد از اینکه یک ایده به ذهن  میرسد روی آن موضوع تا جای ممکن کار انجام می شود و  به همه زوایای اون توجه می شود تا از هیچ قسمت یا حتی جمله آن نشود ایراد اساسی گرفت. البته رسیدن به یک چنین مقاله ای کار زیادی میبرد و در طول این مسیر  میتوان یک یا حتی چند مقاله کنفرانس هم ارائه کرد  و در نهایت ماحصل همه رو به عنوان یک مقاله ژورنال ارائه نمود. تعداد زیادی مقاله کنفرانس دادن بدون ارائه مقاله ژورنال از آنها کار بسیار اشتباه و ناکاملی هست.

طبیعی است که در حالت کلی امتیاز مقاله ژورنال از کنفرانس بالاتر است و علت آن هم برمیگردد به داوری طولانی مدت مقاله های ژورنال. البته بعضی کنفرانسهای شناخته شده هم وجود دارند که از بسیاری از ژورنالها (نه ژورنالای معتبر) امتیاز بالاتری دارند.

البته همیشه استثناهایی هم وجود دارد. در بعضی زمینه های تحقیق به دلیل اینکه سالها کار شده ، ارائه یک ایده که در نوع خودش جهشی را ایجاد کند کار مشکلی هست و در حالت کلی این زمینه ها با تجمعی از ایده های نه چندان مفصل که توسط پژوهشگرهای مختلف ارائه میشود رشد میکنند. در این حالت ممکن است مقاله های ژورنالی را پیدا کنید که واقعا معتبر هستند ولی ایده ارائه شده در آنها آنچنان مفصل نیست پس تعجب نکنید و فکر نکنید که یک ایده حتما باید شاخ داشته باشد تا در ژورنال چاپ شود.

ارسال همزمان مقاله برای ژورنال و کنفرانس:

یکی از بهترین راهها واسه اینکه ببینید مقاله شما ارزش چاپ تو ژورنال را دارد  یا در حد کنفرانس است ، مقایسه کار خودت با کارهای مشابه هست. البته اینکه مثلا یک موضوع را مورد تحقیق قرار داده است شما هم همان موضوع را کار کنید حتما در یک ژورنال چاپ خواهد شد ،  خیلی پارامترهای تاثیر گذار در این زمینه وجود دارد. البته شما میتوانید مقاله را هم برای کنفرانس بفرستید و هم ژورنال اما اگر مقاله واقعا در حد کنفرانس باشد این فقط تلف کردن وقت است. معمولا صحیح آن است که   اول مقاله رو در یه کنفرانس چاپ کنید تا هم از نظر داورا مطلع شوید و هم اگر در کنفرانس شرکت کردید از نظر شرکت کننده ها و بعد با در نظر گرفتن تمام این نظرات نسخه ژورنال آن را آماده کنید. بهر حال فاکتور زمان رو هم در نظر بگیرید که یک چنین کار اصولی زمان زیادی میبرد. پس اگر خیلی زمان برایتان مهم نیست اینکار را انجام دهید.

منبع: http://mokhabrat88.blogfa.com


خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر