موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

مشخصات ماینر

مشخصات ماینر

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 04 اسفند 1400 ساعت 01:17

انواع ماینر

این روزها بازار فروش انواع ماینر ( دستگاه استخراج بیت کوین ) و دریافت مجوز ماینینگ در ایران بسیار داغ است. شاید کمتر کسی باشد که درباره استخراج بیت کوین و ارزش بیت کوین چیزی نشنیده باشد.

بیت کوین یا همان رمز ارز چند سالی است که در ایران طرفدار زیادی پیدا کرده است. اما تا مرداد ماه سال گذشته، استخراج بیت کوین در ایران عملی غیرقانونی به شمار میرفت. اما وزارت صنعت، معدن و تجارت از مرداد ماه سال گذشته تصمیم گرفت تا با ارائه یک سری شرایط و ضوابط خاص در قالب یک دستورالعمل مجوز ماینینگ صادر کند.

به این ترتیب استخراج بیت کوین با داشتن مجوز قانونی دیگر جرم محسوب نمی شود و تبدیل به یک شغل پردرآمد برای بسیاری از افراد گشته است.

در مقاله « مجوز ماینینگ » تمامی اطلاعات لازم برای دریافت این مجوز را به طور کامل و مفصل ارائه دادیم. اگر به دنبال سودآوری در استخراج بیت کوین هستید بایستی بدانید که چه نوع ماینری باید بخرید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

در گذشته برای ماینینگ کافی بود که بر روی سیستم کامپیوتر خود یک سری نرم افزار مخصوص نصب کنید تا به استخراج بیت کوین بپردازید. اما با مرور زمان علی رغم پیشرفت تکنولوژي، فرآیند ماینینگ بیت کوین دشوارتر شده است.

بنابراین به منظور سودآوری واقعی، پیش از شروع ماینینگ بیت کوین ، بهتر است دستگاهی فراتر از یک سیستم خانگی تهیه کنید تا موفقیت مالی شما تضمین شود. امروزه دستگاههایی به نام ماینر توسط شرکت های بزرگی ساخته شده تا با الگوریتم های ریاضی بتوانند بیت کوین استخراج کنند.

دستگاه های استخراج کننده بیت کوین انواع مختلفی دارند. عوامل بسیاری در انتخاب بهترین ماینر نقش دارند؛ از جمله قدرت پردازش دستگاه ، اندازه ماینر، صدا ، میزان برق مصرفی و قیمت خرید و …

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین از میان انواع ماینر ها چیست؟

اینکه یک ماینر به عنوان بهترین دستگاه ماینینگ شناخته می شود یک امر کاملا نسبی است . زیرا ممکن است در برخی مناطق و تحت شرایط خاصی ، دستگاههایی مورد استفاده قرار گیرند که در مناطق دیگر و تحت شرایط دیگر سودآوری نداشته باشند.

براساس یک اصل کلی می توان گفت بهترین دستگاه استخراج کننده از بین انواع ماینر ها ، دستگاهی است که علاوه بر اینکه طول عمر بالایی داشته باشد، بازگشت سرمایه سریعتری نیز به همراه داشته باشد. زمان بازگشت سرمایه به مدت زمانی گفته می شود که هزینه خرید دستگاه و سایر هزینه های جانبی آن به سرمایه گذار برگردد.

بر همین مبنا، بهترین و جدیدترین دستگاه استخراج بیت کوین ، الزاما محبوب ترین آن در انواع ماینر ها نیست. به عنوان مثال اگر چه دستگاه  +Bitmain Antminer S17 به عنوان بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در بازار شناخته و معرفی شده اما همچنان بسیاری از فارم های بزرگ از دستگاه قدیمی S9 و مدل های مشابه بهره می گیرند.

عوامل موثر در سودآوری و بازگشت سرمایه :

مهمترین عواملی که بر سودآوری و بازگشت سرمایه یک ماینر موثر است، عبارتند از:

  • قدرت دستگاه (هش ریت/نرخ هش): هرچه میزان قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش بیشتر باشد، میزان بیت کوین های استخراج شده نیز افزایش می یابد. مثال: قدرت دستگاه Antminer S17+ حدود ۷۳ تراهش بر ثانیه (73TH/S) است.
  • مصرف برق دستگاه: هرچه میزان برق مصرفی دستگاه استخراج بر حسب وات بیشتر باشد،فرد استخراج کننده باید هزینه برق بیشتری را پرداخت نماید. مثال: مصرف برق دستگاه +Antminer S17 حدود ۲,۹۲۰ وات (2920W) است.
  • قیمت دستگاه: هر چه قیمت ماینر بیشتر باشد دستگاه باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه خرید برگشته و  زمان بازگشت سرمایه افزایش یابد.

برترین انواع ماینر در سال ۲۰۲۰ :

در اینجا قصد داریم چند تا از بهترین ماینرهایی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده اند را به شما معرفی نماییم.

لازم به ذکر است که هرچه قدرت‌ دستگاه بیشتر باشد الزاما به معنای بهتر بودن دستگاه نیست. یعنی تنها عامل برتری یک دستگاه به قدرت آن نیست. بلکه عواملی مانند مصرف برق، طول عمر، وزن، صدا، اندازه و … نیز نقش اساسی در انتخاب بهترین ماینر ایفا می کنند.

۱. بیت مین انت ماینر اس ۱۷ پلاس (+Bitmain Antminer S17)

antminer-S17-Pro-300x171.jpg

  • قدرت: ۷۳ تراهش بر ثانیه (73TH/S)
  • مصرف برق: ۲,۹۲۰ وات (2920W)
  • قیمت جهانی: حدود ۲,۶۰۰ دلار

ابن ماینر در دسامبر ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، با قدرت ۷۳ تراهش (TH/S) و مصرف برق حدود ۲,۹۲۰ وات، که در حال حاضر به عنوان بهترین دستگاه استخراج بیت کوینشناخته می شود. قیمت این دستگاه بین ۲,۴۰۰ تا ۲,۶۰۰ دلار است.

در این ماینر با استفاده از فناوری انتقال گرمای دوگانه، فضای بین ورودی و خروجی هوا ۵۰ درصد کم می شود. همین عامل می تواند دمای دستگاه و صدای آن را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد. همچنین در این مدل جدید مکانیسم های تحمل دما و خنک کنندگی پیشرفت قابل توجهی یافته اند تا کمترین نوسان را در کارکرد آن داشته باشیم.

۲. بیت مین انت ماینر اس ۱۷ پرو (Bitmain Antminer S17 Pro)

  • قدرت: ۵۳ تراهش بر ثانیه (53TH/S)
  • مصرف برق: ۲,۰۹۴ وات (2094W)
  • قیمت جهانی: حدود ۱,۹۰۰ دلار

تا پیش از عرضه اس ۱۷ پلاس، این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه استخراج بیت کوین شناخته میشد. اما در حال حاضر در رده دوم بهترین های انواع ماینر قرار دارد.

انت‌ماینر اس ۱۷ پرو در آوریل ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، با قدرت ۵۳ تراهش (TH/S) و مصرف برق حدود ۲۰۹۰ وات دومین دستگاه برتر و سودآور جهان برای استخراج بیت کوین است.

این ماینر نیز مانند اس ۱۷ پلاس در سه حالت قابل راه‌اندازی است : کم مصرف – معمولی و توربو که هر یک قدرت هش و مصرف برق متفاوتی دارند.

۳. اینوسیلیکون تی ۳ پلاس (Innosilicon T3+ 52T)

INNOSILICON-Terminator3-300x171.jpg

  • قدرت: ۵۲ تراهش بر ثانیه (52TH/S)
  • مصرف برق: ۲,۱۰۰ وات (2100W)
  • قیمت جهانی: حدود ۱,۷۰۰ دلار

قدرت ۵۲ تراهش و مصرف برق ۲۱۰۰ وات، این دستگاه را در لیست خرید استخراج کننده های زیادی قرار داده است. از طرف دیگر، شرکت اینوسیلیکون نیز یک شرکت بسیار معتبر بوده و از این لحاظ نیز یک مزیت به شمار می رود.

وزن بسیار مناسب این دستگاه نسبت به قدرت هش (ده کیلوگرم) و ابعاد تقریبا کوچک آن باعث شده است تا این ماینر در مقیاس صنعتی و در سطح بالایی به کار گرفته شود.

تی ۳ پلاس مدل دیگری نیز دارد که قدرت آن به ۵۷ تراهش می رسد. قیمت Innosilicon T3+ 52T در بازارهای جهانی حدود ۱,۷۰۰ دلار است.

۴. واتس‌ماینر ام۲۰ اس (Whatsminer M20S)

whatsminer-m20s-300x171.jpg

  • قدرت: ۶۸ تراهش بر ثانیه (68TH/S)
  • مصرف برق: ۳,۳۶۰ وات (3360W)
  • قیمت جهانی: حدود ۱,۸۰۰ دلار

شرکت MicroBT به تازگی با عرضه دستگاه قدرتمند واتس‌ماینر ام ۲۰ اس نشان داده که به عنوان یک رقیب جدی برای شرکت های بزرگ ماینینگ محسوب می شود. چرا که قیمت پایین و قدرت بالای این دستگاه در مقایسه با رقبای آن بسیار امیدوارکننده است.

وزن این دستگاه ماینر حدود ۱۲ کیلوگرم است که نسبت به سایر انواع ماینر ها خیلی زیاد به حساب نمی آید. از این ماینر در سطح صنعتی و خرد تا حد زیادی استفاده می شود اما به میزان استفاده از انت ماینرها نیست.

ماینر M20S با ۶۸ تراهش قدرت، با مصرف برقی در حدود ۳,۳۶۰ در آگوست ۲۰۱۹ عرضه شد. ماینر Whatsminer M20S با قیمت حدود ۱,۸۹۰ دلار در سایت های خارجی به فروش می رسد.

۵. ای بنگ ای بیت ای‌۱۲ پلاس (Ebang Ebit E12+)

EBIT-E12-300x171.jpg

  • قدرت: ۵۰ تراهش بر ثانیه (50TH/S)
  • مصرف برق: ۲,۵۰۰ وات (2500W)
  • قیمت جهانی: حدود ۲,۳۰۰ دلار

شرکت ای بنگ با انواع ماینر سری E خود توانسته است بخش عظیمی از بازار فروش دستگاه های استخراج بیت کوین را به خود اختصاص دهد. دستگاه Ebit E12+ آخرین و قدرتمندترین دستگاه تولیدی این شرکت است.

این دستگاه در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه شد و با قدرت هش فوق‌العاده بالای ۴۴ تراهش توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرد. مدل +E12 با قدرت هش ۵۰ تراهش و مصرف برق حدود ۲۵۰۰ در بین انواع ماینر های پرقدرت استخراج می درخشد.

وزن این دستگاه حدود ۱۰ کیلوگرم است که نسبت به رقبای خود یک وزن عالی به شمار می رود. ابعاد کوچک این دستگاه نسبت به سایر انواع ماینر ها باعث می شود که به راحتی بتوان آن‌ را در فارم‌ جای داد.

۶. کنان آوالون ماینر ۱۰۶۶ (Canaan AvalonMiner 1066)

AvalonMiner-1047-1-300x171.jpg

  • قدرت: ۵۰ تراهش بر ثانیه (50TH/S)
  • مصرف برق: ۳,۲۵۰ وات (3250W)
  • قیمت جهانی: حدود ۱,۴۰۰ دلار

شرکت کنان که دومین شرکت بزرگ تولیدکننده انواع ماینرها در دنیا است، قصد دارد با دستگاه های استخراج کننده خود بازار فروش انواع ماینر را در اختیار بگیرد.

این دستگاه با قدرت ۵۰ تراهش و مصرف برق ۳,۲۵۰ وات، یکی از کارسودآورترین دستگاه‌ استخراج بیت کوین است، مخصوصا در مناطقی که هزینه برق پایین باشد.

کیفیت بالای دستگاه های کنان و قیمت پایین‌ آن‌ باعث شده است تا افراد بیشتری از این دستگاه‌ در فارم های خود استفاده نمایند. قیمت آوالون ماینر ۱۰۶۶ در فروشگاه اینترنتی حدود ۱,۴۰۰ دلار است.

منبع :arzdigital.com

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر