موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

چگونه یک وب سایت راه اندازی کنیم

چگونه یک وب سایت راه اندازی کنیم

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 25 دی 1399 ساعت 14:08

در مورد راه اندازی سایت، با حجم زیادی از سؤال و ابهام مواجه شده‌اید؟ یا اینکه به‌نظرتان کاری سخت و پیچیده می‌آید؟ اصلا نگران نباشید؛ چون قرار است یکبار برای همیشه به ساده‌ترین شکل ممکن، راه اندازی و ساخت سایت را یاد بگیرید؛ بدون اینکه نیازی به کمک دیگری داشته باشید. 

حالا که تصمیم گرفته‌اید، سایتی برای خودتان داشته باشید یا در آن محصولتان را بگذارید و بفروشید؛ هر کسی چیزی در مورد ساخت سایت می‌گوید، یا در مورد هزینه آن تفاوت‌های زیادی وجود دارد. 

هر چیزی که تا الان در مورد ساخت سایت از گوشه و کنار شنیده‌اید، را می‌خواهیم به‌صورت یکجا و طبقه بندی شده در اختیار شما بگذاریم؛ بدون اینکه گیج شوید. اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید، به زمان و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، بستگی دارد. فقط خیال‌تان راحت باشد، که هیچ طراحی سایت رایگانی وجود ندارد. مقاله حقیت طراحی سایت رایگان را بخوانید تا متوجه شوید داستان چیست.  

برای راه اندازی و ساخت سایت چند انتخاب داریم؟

توجه کنید که قدم اول در طراحی هر نوع وب‌سایت، انتخاب یک روش برای طراحی سایت خودتان است. این که کدام روش مناسب شماست، به انتظارات، توقعات و نوع سایت‌ مدنظرتان بستگی دارد. به‌طور کلی، سه روش مختلف برای ساخت سایت وجود دارد که عبارتند از: 

  • طراحی سایت با استفاده از سایت‌ساز اشتراکی
  • طراحی سایت اختصاصی (با مراجعه به شرکت‌های طراحی سایت می‌توانید سفارش طراحی یک سایت با CMS اختصاصی را بدهید)
  • طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا یا CMS هایی، مانند وردپرس و جوملا

در ادامه، مراحل ساخت سایت با کمک هر کدام از این روش‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید، تا مسیر پیش رو برای‌تان مشخص شود. 

1. ساخت سایت با استفاده از سایت‌ساز (ساده‌ترین روش)

سایت‌ساز ابزاری است، که با کمک آن می‌توانید سایت‌تان را بدون نیاز به مهارت کدنویسی و طراحی سایت، ایجاد، ویرایش و مدیریت کنید. اگر به‌دنبال، یک روش سریع، ساده با هزینۀ مناسب هستید، این روش بهترین گزینه است. مثلا اگر فرصت زیادی برای طراحی سایت ندارید، یا اینکه مهارت فنی کار با سایت را ندارید، استفاده از سایت ساز منطقی‎‌ترین انتخاب است.

مثلا برای طراحی سایت پزشکی بهترین گزینه، استفاده از سایت ساز است؛ چون پزشکان نه زمان زیادی برای دوندگی‌های ساخت سایت را دارند و نه مهارت کدنویسی را دارند. 

راه اندازی سایت با این روش، همانطور که در مقاله آموزش ساخت سایت گفته‌ایم، در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. آنچه در مورد آن صحبت می‌کنیم، سایت ساز پرتال است که مراحل آن را با هم پیش می‌رویم. اگر می‌خواهید از آموزش جا نمانید، هر مرحله را پا به پای ما انجام دهید. بعد از چند دقیقه یک سایت برای خود خواهید داشت. 

مرحلۀ اول: یک سایت ایجاد کنید

همین که وارد صفحه اول سایت پرتال به آدرس Portal.ir شدید با دو گزینه روبرو می‌شوید:

اگر هنوز با سایت ساز پرتال آشنایی چندانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، با انتخاب یکی از این دو گزینه، با آن آشنا شوید. در این مدت تست رایگان 7 روزه قدرت آن را محک بزنید، تا بتوانید آگاهانه تصمیم‌گیری کنید. با کلیک روی یکی از این دو گزینه، کادری باز می‌شود که فقط باید عنوان و نوع سایت‌تان را وارد کنید. 

در ادامه، برای آشنایی کامل با مراحل ساخت سایت، تعدادی ویدئو در اختیارتان قرار می‌گیرد. سپس موضوع دلخواه‌تان، نوع سایت و قالبی متناسب با آن را انتخاب می‌کنید. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، با این پیغام روبرو می‌شوید:

" سایت شما آماده است! اکنون کافی است اطلاعات نهایی را تکمیل کنید تا وارد پنل شوید. "

اطلاعات نهایی شامل نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تلفن، نوع و نام سایت است.

مرحلۀ دوم: فضای سایت را ویرایش و شخصی سازی کنید

بعد از کامل کردن اطلاعات، وارد پنل کاربری خود شوید. این همان مرحله‌ای است که باید سایت مخصوص و دلخواه خودتان را بسازید. برای استفاده از بخش‌های پنل کاربری، به مهارت کدنویسی یا نرم‌افزاری خاصی نیاز ندارید. اصلا بیایید کار با بخش قالب‌ها را بررسی کنیم. 

اول از منوی قرمز رنگ بالای صفحه، سمت چپ، روی مشاهدۀ وب سایت کلیک کنید. سایت شما در یک تب جدید باز می‌شود. گزینه‌های "ویرایش" و "افزودن مورد جدید" را می‌بینید. این گزینه‌ها را برای ایجاد تغییرات دلخواه و شخصی‌سازی سایت قرار داده‌ایم. 

من قسمتی از سایت را انتخاب کرده‌ام و با ویرایش، آن را به شکل زیر در آورده‌ام. 

قبل از شخصی‌سازی:

08c88-Screenshot%20(161).jpg

بعد از شخصی‌سازی:

b9fe4-Screenshot%20(164).jpg

تمام تغییرات را تنها در چند دقیقه و با چند کلیک ایجاد کرده‌ایم. به همین ترتیب، بقیۀ بخش‌های سایت‌تان را می‌توانیم ویرایش کنیم. خبر خوب این است که از همان ابتدا، پشتیبانان کنار شما هستند و کامل شما را راهنمایی می‌کنند.

مرحلۀ سوم: انتخاب دامنه و فعالسازی سایت

شما تا 7 روز می‌توانید رایگان از همۀ امکانات سایت استفاد کنید و کار با آن را تجربه کنید. اما برای اینکه صاحب اصلی و همیشگی سایت شوید، باید یکی از بسته‌های سایت را انتخاب و فعال کنید. کافیست روی گزینه "فعالسازی" کلیک کنید و هزینه را بپردازید. این مبلغ از 490 هزار تومان در سال (یعنی ماهانه 40 هزار تومان!)  شروع شده و تا 2.9 میلیون برای فروشگاه‌های اینترنتی پیشرفته می‌رسد. 

بعد از آن، می‌توانید یک آدرس یا اسم منحصر برای سایت‌تان انتخاب و ثبت کنید. (این مرحله همان انتخاب و ثبت دامنه است) 

برای انتخاب دامنه، جدولی مانند زیر، در اختیار شما قرار می‌گیرد. قیمت هر کدام با توجه به پسوندی که انتخاب می‌کنید، محاسبه می‌شود. 

ceba2c.jpg

مرحلۀ چهارم: فعالیت در سایت را شروع کنید

الان دیگر نوبت مدیریت سایت‌تان است. هر محتوایی می‌خواهید را وارد سایت کنید. اگر یک سایت فروشگاهی می‌خواهید، محصولات‌تان را در سایت بچینید. یا هر نوع وب سایتی که دارید، احتمالا باید در صفحات زیر محتوا وارد کنید:

  • بلاگ: برای نوشتن مقالات و مطالب سایت
  • فروشگاه: برای قرار دادن محصول در سایت‌های فروشگاهی
  • صفحه درباره ما: برای ورود اطلاعاتی در مورد خود یا کسب و کارتان 
  • خدمات: برای توضیح کارهایی که انجام می‌دهید

هر بخش را به دلخواه خودتان انتخاب و در آن محتوای متنی یا تصویری قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم، با تولید محتوا در وبلاگ کارتان را شروع کنید. وجود محتوای جذاب و مفید را هم کاربر دوست دارد، هم گوگل! این تنها مرحله‌ای است که تقریبا به عهده خودتان است؛ چون هیچ کس مثل خودتان نمی‌تواند آن را انجام دهد. مثلا اگر یک سایت تعمیراتی می‌خواهید بالا بیاورید، مطالبی مرتبط با آن را در قالب مقاله آماده کنید و در وبلاگ بگذارید.

خب، این هم از مراحل طراحی سایت با سایت‌ساز پرتال که حتی یک ساعت هم زمان‌تان را نمی‌گیرد؛ البته به جز تولید محتوا!

اگر قصدتان ساخت سایت در کمترین زمان و هزینه است، همین الان می‌توانید کار را شروع کنید و خودتان را با روش‌های پیچیده بعدی گیج نکنید. 

2. طراحی وب سایت با CMSهای آماده

857a2f.jpg

معروف‌ترین نمونه آن، طراحی سایت با وردپرس است. برای ساخت سایت با کمک سیستم مدیریت محتوا یا CMS به آموزش نیاز دارید و احتمالا خودتان به تنهایی از پس آن بر نمی‌آیید. علاوه بر آن، باید آشنایی نسبی به دانش فنی داشته باشید. (اگر می‌خواهید سایتی حرفه‌ای و خوب داشته باشید)

بیایید مراحل ساخت سایت با این روش را در مورد وردپرس با هم مرور کنیم. 

مرحلۀ اول: خرید هاست و دامنه

اولین گام برای استفاده از وردپرس خرید جداگانۀ هاست و دامنه است. بر اساس حجم اطلاعات ورودی سایت‌تان، باید هاست تهیه کنید. عملکرد هاست مشابه هارد است و اطلاعات سایت‌تان روی آن ذخیره می‌شوند. 

مرحلۀ دوم: نصب وردپرس روی هاست

حالا، یکی از نسخه‌های وردپرس را دانلود کرده و آن را نصب روی هاست نصب کنید. اگر هاست‌تان را از یک شرکت معتبر تهیه کرده باشید،  با چند کلیک CMS وردپرس‌تان روی آن نصب می‌شود. 

مرحلۀ سوم: انتخاب و نصب قالب و افزونه

بعد از اینکه وردپرس‌تان را با موفقیت نصب کردید، وقت آن رسیده، که برای آن یک پوسته یا قالب انتخاب کنید؛ چون وردپرس اولیه‌ای که نصب می‌کنید، یک صفحۀ بی روح و سفید است. به این ترتیب، سایت‌تان به قالب نیاز دارد. خود وردپرس دارای قالب‌های متنوع زیادی است.

حتی اگر کارتان با این قالب‌ها راه نیفتاد، با پرداخت هزینه‌ای (البته بالا!)، یک قالب سفارشی برای‌تان طراحی می‌کنند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر راجع به انواع قالب‌ها مقالۀ «طراحی سایت؛ قالب آماده یا قالب اختصاصی؟» را بخوانید.

علاوه بر قالب، برای اضافه شدن امکانات اضافی به سایت، به تعدادی افزونه یا پلاگین نیاز پیدا می‌کنید. مثلا برای سئوی سایت باید افزونه یوست سئو را نصب کنید و بسیاری از افزونه‌های دیگر که هر کدام با هدفی استفاده می‌شوند.

مرحلۀ چهارم: مدیریت سایت و تولید محتوا

حالا، سایت‌تان برای مدیریت و ورود اطلاعات آماده است. مثلا می‌توانید، در سایت‌تان مقاله بنویسید، محصولات‌تان را برای فروش در سایت وارد کنید، سایتتان را بازاریابی کنید، سفارش بگیرید و هر عملیات دیگری که نیاز دارید. از این جا به بعد، به اطلاعات و مهارت‌هایی مانند بازاریابی نیاز دارید، تا محصول یا خدمات‌تان را بفروشید.

این هم از مراحل ساخت سایت با وردپرس. حالا بیایید مراحل ساخت سایت توسط شرکت‌های طراحی سایت را بررسی کنیم.

البته قبل از طراحی سایت، بد نیست مزایا و معایب وردپرس را بدانید. 

3. مراحل طراحی سایت اختصاصی

اگر این دو روش نتواند نیاز شما را از سایتی که می‌خواهید، برطرف نکند، مجبورید از روش طراحی اختصاصی کمک بگیرید. از آنجا که نیاز به کدنویسی و دانش فنی دارد، خودتان نمی‌توانید انجامش دهید و باید آن را به شرکت‌ها بسپارید. این شرکت‌ها صفر تاصد برنامه‌نویسی سایت‌تان را به‌عهده می‌گیرند و قالب مخصوص خودتان طراحی می‌کنند.

طبیعتا هزینه این روش طراحی سایت، خیلی بیشتر از روش‌های دیگر است. با این حال، گاهی اوقات نتیجه آن چیزی که می‌خواستید نمی‌شود (مثلاً خودمان موارد زیادی را دیده‌ایم که به جای کدنویسی از کدهای کپی شده استفاده کرده‌اند). برای همین قبل از مراجعه به شرکت‌های طراحی سایت، خوب تحقیق کنید و نمونه کارهای آن شرکت را با دقت بررسی کنید.

اکثر شرکت‌های طراحی سایت طبق مراحل زیر کار راه‌اندازی سایت شما را انجام می‌دهند:

  • نیازسنجی و صحبت‌های اولیه
  • طراحی WireFrame اولیه (طرح اولیه سایتتان روی کاغذ)
  • طراحی ظاهر سایت توسط گرافیست
  • کدنویسی قالب سایت (Forint-end)
  • کد نویسی سایت و CMS (Back-end)
  • تست و باگ‌گیری
  • آموزش مدیریت سایت

یکی از شرکت‌های معتبری که برای طراحی سایت اختصاصی و پیشرفته می‌توانید به آن اعتماد کنید، شرکت نوین است. اگر قصد طراحی سایت اختصاصی را داشتید سری به این سایت بزنید، تعرفه‌های آن را بررسی کنید و نمونه‌ها را با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید. 

ca5abd.jpg

کلام آخر

خب حالا به ما بگویید که شما چه سایتی می‌خواهید؟ ویژگی‌های آن را بگویید، تا بگوییم کدام روش بهترین گزینه برای شماست. (همین پایین در بخش نظرات برای ما بنویسید)

اصلا دوست دارید، خودتان دست به‌کار شوید یا کار را به‌عهده شرکت‌ها بسپارید؟ آیا زمان کافی برای طراحی سایت دارید؟ یا اینکه می‌خواهید به جای درگیر شدن در آن، وقت‌تان را روی فروش محصول بگذارید، یا اینکه تمرکزتان را روی مدیریت سایت بگذارید؟

اگر هنوز در مورد استفاده از سایت‌سازها شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم، تست رایگان 7 روزه پرتال را امتحان کنید، چون با حداقل زمان و هزینه صاحب یک سایت حرفه‌ای خواهید شد.

اگر در مورد هر کدام از روش‌های گفته شده سوالی داشتید در بخش نظرات از ما بپرسید. یا اینکه با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید؛ تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا دوشنبه 10 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر