موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

چگونه معلم زبان مدرسه شویم

چگونه معلم زبان مدرسه شویم

نویسنده : سحر | زمان انتشار : 29 بهمن 1400 ساعت 16:17

حداقل سن و مدرک تحصیلی برای معلم شدن چقدر است؟

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-2.jpg

چگونه معلم شویم؟ شرایط عمومی و شرایط اختصاصی معلم شدن چیست؟ سالانه چند هزار نفر استخدام آموزش و پرورش می شوند؟

وزارت آموزش و پرورش، بزرگ ترین وزارت خانه ایران است  و بیش از یک میلیون کارمند و معلم زحمتکش دارد که به بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سراسر کشور خدمت میکنند. درصد قابل توجهی از کارکنان دولت را کارمندان وزارت آموزش و پرورش تشکیل داده و از جهاتی، مهم ترین وزارتخانه ایران به شمار می رود که کار تربیت انسان ها تا سن ۱۸ سالگی بر عهده آن نهاده شده است.

برای کسانی که عشق دبیری و معلم شدن را دارند، شرایط عمومی و اختصاصی وضع کرده است که اطلاع از آن برای علاقمندان اهمیت دارد. اگر قصد دارید در سال جدید یا سال های بعد به کسوت شریف و مهم معلمی وارد شوید، توصیه میکنیم ضمن مطالعه این گفتار سرویس دانستنی های روزیاتو، جدید ترین اطلاعات را از سایت وزارت آموزش و پرورش اخذ کنید.

برای معلم شدن از طریق آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی، به سایت سازمان سنجش  (sanjesh.org) مراجعه کرده و در زمان مقرر ثبت نام کنید.

با ما همراه باشید و نظرات خود را درباره تجربه معلم شدن و استخدام در آموزش و پرورش با ما به اشتراک بگذارید.

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4.jpg

سایت وزارت اموزش و پرورش: http://www.medu.ir

شرایط عمومی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

  •  داشتن تابعیت ایرانی
  • التزام به قانون اساسی
  • داشتن حداکثر ۳۰ سال سن
  •  انجام خدمت دوره ضرورت
  •  داشتن سلامت جسمی و روانی
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  •  نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • عدم وجود هر گونه ممنوعیت استخدام در دولت
  • عدم مشمول نیروهای بازخریدی دستگاه های اجرایی
  • برای مدرک تحصیلی ارشد و دکترا حداکثر سن ۴۵ سال است.
  •  اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده قانون اساسی

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-1.jpg

سایت دانشگاه فرهنگیان شرایط جدید معلم شدن را در اختیار علاقمندان قرار می دهد:‌http://te.cfu.ac.ir

شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

شرایط اختصاصی برای معلم شدن، در زیر آمده است که مهم ترین آن، گذراندن موفق دوره یکساله مهارت آموزی است.

  •  دوره یکساله مهارت آموزی

این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود اجرا میشود.

  • محل خدمت

یک منطقه آموز شی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و ا شتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.

  •  امتیازات و سهمیه های قانونی

سهمیه های استخدامی استانهای ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کرمان به نیروهای بومی هر یک از استان های مورد نظر اختصاص دارد. در این استان ها در صورت کسب حد نصاب داوطلبان، افراد بومی شهرستان با ضریب ۴/۱ و داوطلبان سایر شهرهای استان با ضریب ۲/۱ در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، محاسبه خواهد شد.

شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی

  •  شرط اصلی: استناد مجوز شماره ۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموز شی در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان هستند.
  • رشته های هنرآموز و استاد کار: رشته های شغلی دبیر، آموزگار( و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )رشته های شغلی هنرآموز و استادکار است.
  • دوره مهارت آموزی: کلیه پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.
  •  هزینه دوره مهارت آموزی: بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.
  • شرایط دوره مهارت آموزی: شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه های مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) اعلام خواهد شد.
  • انتشار اسامی قبول شدگان دوره مهارت آموزی: رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مذکور، الزامی است. پذیرفته شدگان نهایی ر شته های شغلی هنر آموز و استادکار جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت یک ساله مهارت آموزی می باید از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی پیگیری نموده و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی آموزگار – دبیر نیز از طریق پایگاه دانشگاه فرهنگیان یپگیری نمایند.
  • سنوات خدمتی: مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شدد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است. گواهی مذکور دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نمی باشد.
  • محل مهارت آموزی: محل مهارت آموزی دوره یکساله، بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایح قطعی تعیین خواهد شد.  تغییر محل تحصیل با موافقت مبداء و مقصد و صرفاً در صورت وجود ر شته شغلی با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • ۲ مدرک مهارت آموزان: مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL بوده در غیر صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی مدارک مذکور را ارائه نمایند.
  • اسکان: دانشگاه های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.
  • سهمیه عشایر: سهمیه های مربوط به آموزش و پرورش عشایری بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره یکساله دوره مهارت آموزی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.

 شرایط پزشکی علاقمندان به استخدام در وزارت آموزش و پروش

برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش میبایست شرایط پزشکی و جسمانی خاصی داشته باشید که برای مدت ها مورد بحث و جدل رسانه ها و مجلس بود. اطلاعات جدید را از وزارت خانه بگیرید.

  • بیماریهای چشم

نداشتن دید کمتر از ۱۰/۱۰ در یک چشم، پس از اصالح با عینک و نداشتن دید کمتر از ۱۰ + ۱۰/۱۶ در دو چشم، پس از اصلاح با عینک و فقدان هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم و فقدان دوربینی غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم و فقدان ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه. برای ر شته های آموزش ابتدایی و رشته های هنر و رشته هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری است، استخدام ممنوع است و در بقیه رشته ها منعی ندارد.

  •  نابینایی در یک چشم

بیماریهای که براساس تشخیص پزشک مانع انجام وظیفه حرفه ای باشد منع استخدامی دارد. هم چنین کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از ۴۰ دسی بل باشد. داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله ۶ متری به خوبی بشنود.

تذکرات مهم برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش

  • محل استخدام: محل خدمت مستخدمین پیمانی این آزمون در پیمان نامه قید می گردد چنانچه اداره کل آموزش و پرورش استان مورد تقا ضا داوطلب در زمان صدور حکم استخدام نیازی به رشته/جنس پذیرفته شده در محل خدمت انتخابی در این دفترچه را ندا شته با شد، اداره کل مربوط محل جدید خدمت فرد را بر اساس نیاز، از بین مناطق آموزشی مورد نیاز مشخص خواهد نمود و داوطلب ملزم است در محل تعیین شده اشتغال به خدمت داشته باشد.
  • مدرک تحصیلی: متقا ضیان شرکت در مشاغل استادکاری، میباید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن فوق دیپلم ناپیوسته، مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.
  • حسن شهرت: برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخالق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.
  • دوره یکساله:  گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط.
  • تغییر منطقه محل خدمت:  تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده ، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایط(تاهل)، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و .. ممنوع بوده و بعد از اشتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.
  • قبول شدگان نهایی:  پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی مکلفند، قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت به شرط موفقیت در دوره و تمدید استخدام بسپارند و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.

برای معلم شدن ۲ راه دارید. یا از طریق کنکور سراسری رشته های دانشگاه تربیت معلم یا دانشگاه شهید رجایی را انتخاب کنید و پس از ۴ سال، استخدام آموزش و پرورش شوید یا از طریق آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور که سالانه یک بار در نیمه دوم سال برگزار می شود، شرکت کنید و کد رشته شغل های وزارت آموزش و پرورش در ۳۱ استان کشور را انتخاب کنید. مدرک تحصیلی شما باید با کد رشته شغلی مورد نظر، هم خوانی داشته باشد.

مطالب مرتبط

TV-The-First-Look-728-x-90.gif

دیجیاتو

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 11 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر