موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

چگونه بیت کوین را به ریال تبدیل کنیم

چگونه بیت کوین را به ریال تبدیل کنیم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 22 آبان 1399 ساعت 01:10

با شکل‌گیری بیت‌کوین، یک راه فوق‌العاده عالی برای انتقال پول بدست آورده‌ایم که به صورت غیرمتمرکز اداره شده و یک سری قونین فوق‌العاده شفاف روی آن حاکم است.

در واقع بیت‌کوین یک جایگزین برای بانکداری متمرکز است که ارزهای فیات را کنترل می‌کند.

در مورد بیت‌کوین می‌توان از جنبه‌های مختلف صحبت کردم.

در بورسینس قبلا در مورد معاملات، کیف پول، استخراج و مباحث مقدماتی بیت‌کوین آموزش‌های زیادی تهیه کرده‌ایم.

در ادامه قصد داریم در مورد ارزش ارزها، ارزش بیت‌کوین و نحوه تبدیل کردن آن به پول صحبت کنیم.

در ابتدای امر بهتر است که کمی به عقب برگردیم. گفتیم که بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات شناخته شده‌اند؛ اما چه چیزی باعث می‌شود که یک ارز از هر نوعی، ارزش مالی خاصی پیدا کند؟

چرا ارزها ارزش مالی دارند؟

ارزها وقتی قابل استفاده هستند که ارزش مشخصی داشته باشند. یا به معنای دیگر اگر یک ارز بتواند ارزش نسبی خود را در طول زمان حفظ کند آن وقت است که ارزش مالی پیدا می‌کند. به طور کلی یک ارز باید برای خرید کالا و یا سرویس‌های مختلف قابل استفاده باشد.

در طول تاریخ و در بین جوامع مختلف فلزات با ارزش به عنوان روش‌های پرداخت مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ زیرا ارزش‌ آن‌ها نسبتا ثابت می‌ماند.

در ادامه مردم تصمیم گرفتند به جای حمل دانه‌های کاکائو و تکه‌های طلا، ارز را به عنوان جایگزینی برای این روش تبادل پول اختراع کنند.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا ارزهای ضرب شده در آن زمان قابل استفاده بودند که مهم‌ترین آن‌ها این بود که از همان فلزات گرانبها ساخته می‌شدند و به همین دلیل ارزش آن‌ها دارای پشتوانه‌ای قوی بود. این ارزها که به شکل سکه بودند در طول زمان به سختی خراب می‌شدند و ارزش آن‌ها نیز سقوط نمی‌کرد.

در دوران مدرن، اسکناس‌ها جای خود را به سکه‌های ضرب شده دادند.

این نوع ارزها مانند سکه‌های ساخته شده از فلزات با ارزش، خود به خود ارزش ذاتی نداشتند. در ادامه نیز افراد پول الکترونیک و روش‌های متفاوت پرداخت را ساختند. ارزهای کاغذی نمایشگر مقدار ارزش مشخصی هستند که به ازای آن‌ها امکان دریافت کالا وجود دارد.

بهرحال با توجه به اینکه دنیا استاندارد طلا و پشتیبانی آن از ارزها را کنار گذاشت، این روزها ارزهای فیات به وجود آمده‌اند. یک ارز فیات توسط هر کشور و دولت خاصی تولید می‌شود و ارزش آن به ذخایر طلا و یا دیگر کالاها وابسته نداشته (پشتوانه ندارد) و بیشتر با توجه به اعتماد و اعتباری که آن کشور و دولت در بین بقیه دارد تعیین ارزش می‌شود.

هم اکنون بیشتر ارزهای دنیا ارز فیات بوده و خیلی از دولت‌ها و مردم عادی جهان این موضوع را فهمیده‌اند که ارز فیات بهترین نوع بوده که ارزش آن در طول زمان ثابت مانده و به میزان کمتری مستعد زوال است.

کمیاب، تقسیم‌پذیر، کاربردی و قابل انتقال بودن

علاوه بر مواردی که تاکنون در مورد یک ارز گفته شد، یک ارز موفق برای داشتن ارزش باید یک سری صلاحیت‌ها در زمینه‌های کمیابی، تقسیم‌پذیری، کاربردی و قابل انتقال بودن داشته باشد.

در ادامه تمام این عبارت‌ها را به طور مختصر تعریف خواهیم کرد.

نقدینگی و کمیابی

کلید ارزش داشتن یک ارز مشخص، میزان عرضه آن است. اگر عرضه یک ارز بسیار زیاد باشد؛ باعث می‌شود که قیمت کالاها بالا رفته و در نتیجه اقتصاد کشور نابود شود، از آن طرف عرضه کم پول و نقدینگی پایین آن در جامعه نیز باعث بروز مشکلاتی می‌گردد.

تقسیم‌پذیری

ارزهای موفق به واحد‌های کوچکتر قابل تقسیم هستند.

برای اینکه یک ارز بین عموم مورد قبول واقع شود نیاز دارد که برای قابل مبادله بودن در برابر کالاها به بخش‌های کوچکتری تقسیم شود.

در واقع با توجه به کالاها و موادی که در جامعه مورد نیاز است و قیمت تمام شده آن‌ها، ارز مورد نظر باید به طور دقیق و حساب شده تقسیم شود.

برای مثال در ایران تومان واحد پولی است که مورد قبول همگان است؛ اما ریال بخش کوچکتر تومان است؛ هرچند از آن استفاده چندانی نمی‌شود؛ زیرا کالاها با ریال قابل خریداری نیستند.

یا مثلا هر 100 سنت 1 دلار است که هنوز در بسیاری از معاملات خرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردی بودن

یک ارز باید برای تاثیرگذاری و موثر بودن کاربرد داشته باشد.

افراد استفاده کننده از هر ارزی باید این امکان را داشته باشند که به راحتی در ازای خدمات و کالاها از آن استفاده کنند. اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل تولید پول نیز در ابتدای کار همین بود تا مردم به ازای دریافت کالا به طور مستقیم کالای دیگری را ندهند و مبادله کالا به کالا از بین برود.

علاوه بر این موضوع، کاربردی بودن این معنا را می‌دهد که ارز مورد نظر را بتوان به راحتی از مکانی به مکان دیگر انتقال داد؛ زیرا کالاها و فلزات با ارزش این قابلیت را ندارند.

قابل انتقال بودن

هر ارزی را باید بتوان بین اشخاص مختلف انتقال داد.

اگر نتوان پولی را برای فردی دیگر انتقال داد؛ آن پول ارزش خاصی ندارد. در مباحث مربوط به ارز فیات، ارزی مناسب است که نه تنها در بستر اقتصاد یک کشور بین افراد مختلف قابل انتقال باشد؛ بلکه بین کشورهای مختلف نیز قابلیت انتقال و خرج کردن آن فراهم شود.

حال که با این موارد آشنا شدید می‌توانیم به بحث اصلی خود که همان بررسی چرایی ارزش داشتن بیت‌کوین است بپردازیم. برای این کار بیت‌کوین را با ارزهای فیات با توجه به 4 ویژگی اصلی یک ارز خوب مقایسه می‌کنیم.

بیت‌کوین در مقایسه با ارزهای فیات

کمیابی و نقدینگی

وقتی بیت‌کوین در سال 2009 ظهور کرد، توسعه‌دهنده و یا توسعه دهندگان آن پروتکلی را طراحی کردند که طبق این پروتکل میزان بیت‌کوین موجود در دنیا تنها 21 میلیون عدد است.

در حال حاضر بیت‌کوین‌های استخراج شده و موجود در شبکه به بیش از 18 میلیون بیت‌کوین رسیده است. تعداد بیت‌کوین‌هایی که استخراج می‌شود و سرعت استخراج آن‌ها حدودا هر چهارسال یک بار نصف می‌شود.

پیش‌بینی شده است که تا سال 2022، تعداد 19 میلیون بیت‌کوین در دنیا وجود خواهد داشت. این حدس و گمان‌ها در صورتی است که پروتکل از پیش تعیین شده تغییری نکند که با توجه به سختی این کار و غیرمتمرکز بودن شبکه بیت‌کوین احتمال چنین اتفاقی بسیار پایین است.

روشی که بیت‌کوین برای کنترل نقدینگی در پیش گرفته است با بسیاری از ارزهای فیات متفاوت است. ارزهای فیات یا بدون پشتوانه، با توجه با تصمیم دولت‌ها و بانک‌های مرکزی می‌توانند به میزان فراوان چاپ شوند.

چنین چیزی در مورد بیت‌کوین صادق نیست؛ زیرا غیرمتمرکز است و کسی نمی‌تواند در موردش تصمیم بگیرد. اکنون قابلیت استخراج بیت‌کوین باعث شده سرمایه‌گذاران در این زمینه فعال شوند؛ اما وقتی تعداد توکن‌های موجود در شبکه به 21 میلیون عدد برسد معلوم نیست چه اتفاقی افتاده و پیش‌بینی آن نیز سخت است.

مطلب مرتبط: پس از استخراج آخرین بیت‌کوین چه اتفاقی می‌افتد؟

برای روشن‌تر شدن موضوع و مقایسه نزدیک می‌توان تصور کرد که دولت آمریکا تصمیم بگیرد که دیگر دلاری را تولید نکند! خوشبختانه استخراج بیت‌کوین تا حدود سال 2140 پا برجا بوده و آخرین توکن این ارز دیجیتال در آن سال وارد شبکه خواهد شد!

تقسیم پذیری

21 میلیون بیت‌کوین در مقایسه با ارزهای فیات مطرح دنیا مقدار بسیار کمی است؛ اما خوشبختانه هر بیت‌کوین به واحدهای کوچکی تقسیم‌پذیر است که ساتوشی نام دارد. کوچک‌ترین مقدار بیت‌کوین برابر با 0.00000001 بیت‌کوین (1 ساتوشی) است.

کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین به افتخار بنیانگذار ناشناس بیت‌کوین “ساتوشی” نامیده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که چندین کوادریلیون ساتوشی وارد اقتصاد جهانی شود و مشکلی بابت تقسیم‌پذیری بیت‌کوین وجود نداشته باشد.

کاربردی بودن

یکی از بزرگترین دلایل موفقیت بیت‌کوین استفاده آن از تکنولوژی بلاکچین است. بلاکچین یک دفتر کل توزیع است که به صورت غیرمتمرکز مدیریت شده و این شبکه به شکلی امن و غیرقابل تغییر به شکلی تقریبا خودمختار اداره می‌شود!

این موضوع به این معنی است که افراد و کاربران نیاز به اعتماد به فرد دیگری برای اینکه سیستم به درستی کار کند ندارند. این موضوع به دلیل وجود سیستم و مکانیسم قدرتمند تایید و ثبت هر تراکنش است که استخراج بیت‌کوین نیز به همین معناست.

بهتر از همه این‌ها این است که بلاکچین انعطاف لازم را دارد که در خارج از فضای ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

قابل انتقال بودن

به لطف وجود صرافی‌های مختلف در سراسر دنیا، کیف پول‌های کارآمد و دیگر ابزارهای مرتبط، بیت‌کوین در سراسر دنیا بین افراد مختلف قابل انتقال است.

چالش‌های بیت‌کوین

به طور کلی بیت‌کوین با توجه به گفته‌های بخش‌های قبل در مقایسه با ارزهای فیات بسیار موفق بوده و می‌تواند به ما کمک کند؛ اما چالش‌های و مشکلاتی که بیت‌کوین باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند چه چیزهایی هستند؟

یکی از بزرگترین مشکلات بیت‌کوین، در قبال شناسایی به عنوان ارزش است.

کاربردی بودن بیت‌کوین کاملا به قابل استفاده بودن آن برای خرج روزانه مرتبط است. اگر یک ارز بخواهد ارزش مالی داشته باشد، باید در بین مردم مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک راه برای خرج کردن شناخته شود.

به عنوان مثال شما باید بتوانید به سوپرمارکت رفته و پول بستنی خود را با کیف پول بیت‌کوین خود پرداخت کنید. اگر چنین اتفاقی برای یک ارز نیفتد ارزش خود را از دست داده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

بیشتر ارزش فعلی بیت‌کوین به دلیل علاقه و ایجاد هیجانی است که در بین مردم به وجود آمده است. به طور کلی ارزش آن از توجه فوق‌العاده زیاد رسانه‌ها ایجاد شده و در آینده ممکن است به دلیل وجود مشکل غیرقابل استفاده بودن برای خرید و فروش کالا ارزش آن سقوط کند؛ اما آینده به هیچ وجه معلوم نیست.

کاربردی و قابل انتقال بودن بیت‌کوین از مشکلاتی است که بیت‌کوین با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کند، شما نمی‌توانید به راحتی تمام کالاهای مورد نیاز خود را با بیت‌کوین خریداری کنید.

در سال‌های اخیر دنیای ارزهای دیجیتال دزدی‌ها، هک‌ها و کلاهبرداری‌های زیادی را به خود دیده است.

این موارد در فضای ارزهای فیات نیز وجود دارد؛ اما به دلیل وجود نظارت‌ و سازمان‌های مختلف پیگیری و به دام انداختن دزدها کاری بسیار آسان‌تر و ممکن‌تری است؛ اما به دلیل سیستم غیرمتمرکز بیت‌کوین، چنین امکانی در ارزهای مجازی وجود ندارد.

دولت‌های مختلف نگاه‌های متفاوتی به بیت‌کوین دارند و مشخص نیست که بیت‌کوین روزی در تمام دنیا مورد قبول واقع خواهد شد یا خیر که این موضوع برای ادامه حیات این ارز دیجیتال با ارزش بسیار مهم است.

چرا بیت‌کوین ارزش داشته و به پول تبدیل می‌شود؟

در یک جمله می‌توان پاسخ این سوال را داد: زیرا مردم حاضرند بابت آن پول بپردازند.

بیت‌کوین ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود مردم آنرا کاربردی بدانند. برخی از افراد بیت‌کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن می‌دانند، آنرا می‌خرند و نگهداری می‌کنند. برخی دیگر برای نقل و انتقال پول بین مرزها از آن استفاده می‌کنند و برخی کاربردهای دیگر.

مطلب مرتبط: کاربردهای بیت‌کوین در ایران چیست؟

وقتی چیزی کاربرد پیدا می‌کند و عده‌ای خواهان آن می‌شوند، تقاضا برای آن افزایش می‌یابد و می‌تواند ارزشمند شود.

یک شی قیمتی که از قرن‌ها پیش باقی‌مانده به دلیل اینکه کمیاب است ارزشمند است.

اسکناسی که در جیب شماست فقط به این خاطر ارزش دارد که دولت و جمعیت یک کشور آنرا دارای ارزشی مشخص می‌دانند. اگر خودتان یک تیکه کاغذ مشابه همین اسکناس را در منزل با پرینتر چاپ کنید، کاملا بی‌ارزش است، زیرا دولت و مردم برای آن ارزشی قائل نیستند.

بنابراین ارزش یک چیز نسبی است و هرچیزی می‌تواند ارزشمند شود یا ارزش خود را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: چرا ارز‌های دیجیتال ارزش دارند؟

چگونه بیت‌کوین را به پول نقد تبدیل کنیم؟

اگر بیت‌کوین را یک ارز یا یک کالا در نظر بگیریم، مثل هر چیز ارزشمند دیگری قابل تبدیل به ارزهای دیگر است.

وقتی این دیدگاه را داشته باشید، پس درک خواهید کرد که تبدیل بیت‌کوین به تومان یا ریال خودمان نیز امکان‌پذیر است.

افراد اصطلاحات مختلفی برای تبدیل بیت‌کوین به پول به کار می‌برند، از جمله:

  • فروش بیت‌کوین به تومان
  • تبدیل بیت‌کوین به پول نقد
  • تبدیل بیت‌کوین به پول واقعی
  • تبدیل بیت‌کوین به پول ایران یا دلار
  • و…

منظور از کلیه این اصطلاحات این است که بیت‌کوین را بدهید و پول بگیرید، پولی که در حساب بانکی‌تان واریز شود و بتوانید آنرا خرج کنید.

تبدیل بیت‌کوین را باید از طریق صرافی‌های آنلاین انجام داد. صرافی‌هایی که در سطح شهر هستند هنوز مجوز لازم برای معاملات بیت‌کوین را ندارند.

بنابراین شما نمی‌توانید حتی در شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز، مشهد، تبریز یا اصفهان یک صرافی پیدا کنید که کارش خرید و فروش ارز باشد و همزمان بتواند بیت‌کوین نیز خرید و فروش کند.

به دلیل آنلاین بودن خرید و فروش بیت‌کوین، باید مراقب باشید فقط با سایت‌ها و صرافی‌های معتبر کار کنید. در زمینه خرید و فروش بیت‌کوین برخی از ریسک‌ها به این ترتیب است:

  • شخص از شما بیت‌کوین دریافت کند ولی پولی بابت آن نپردازد
  • پرداخت کننده پول، وجه را از کارت بانکی سرقت شده به حساب شما واریز کند
  • خریدار بیت‌کوین ادعا کند بیت‌کوینی از شما دریافت نکرده یا اینکه مقدار کمتری از توافق واریز کند
  • در ارسال بیت‌کوین دچار اشتباه شوید و بیت‌کوین به آدرس اشتباه ارسال شود
  • تراکنش بیت‌کوین به دلیل شلوغی شبکه به مدت زیادی بلاتکلیف بماند (اگر کارمزد تراکنش مناسبی تعیین کنید این مشکل به ندرت رخ می‌دهد)

با در نظر گرفتن این ریسک‌ها، دقت بیشتری در فروش بیت‌کوین و دریافت ریال یا بالعکس خواهید داشت.

مراحل نقد کردن بیت‌کوین در همه این موارد هیچ تفاوتی ندارند:

  • فروش بیت‌کوین استخراج شده
  • فروش مقادیر کم یا زیاد بیت‌کوین که از سایت‌های کسب درآمد بدست آورده‌اید
  • فروش مقادیر مختلف بیت‌کوین که کسی به عنوان هدیه به شما ارسال کرده

فرقی ندارد بیت‌کوین در کدام کیف پول است، چه از کیف پول‌های آنلاین مانند سایت بلاک‌چین (blockchain.com) و چه از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند coinomi، atomic wallet کیف پول guarda.co استفاده کنید، نحوه نقد کردن بیت‌کوین به یک شکل است.

فرایند نقد کردن بیت‌کوین و دریافت پول

برای خرید و فروش بیت‌کوین، در صرافی‌ها و سایت‌های خرید و فروش مراحل متفاوتی طی می‌شود. قبل از اینکه در مورد مراحل شرح دهیم، مطمئن شوید که مقدار بیت‌کوین شما قابل فروش است.

مقادیر کمتر از 0.001 بیت‌کوین معمولا خریدار ندارد و باید بیت‌کوین شما بیشتر از این باشد. با این حال حداقل مبلغ خرید به طرف معامله شما بستگی دارد.

باید به شرایط و قیمت طرف معامله توجه کنید.

به طور کلی معمولا این مراحل را باید طی کنید:

1. یافتن صرافی یا سایت مناسب – با جستجو در گوگل یا بررسی سایت‌‌ها یا صرافی‌هایی که از قبل می‌شناسید، قیمت و شرایط معامله را ببینید و مورد مناسب را انتخاب کنید.
2. اطمینان از امکان معامله – به سایت یا صرافی موردنظر پیام دهید که آیا خریدار بیت‌کوین است یا نه. گاهی اوقات صرافی‌های آنلاین فقط فروشنده هستند و موقتا خرید انجام نمی‌دهند.
3. عضویت در سایت و احراز هویت – پس از اطمینان از امکان‌پذیر بودن معامله، در سایت موردنظر عضو شوید. تمام صرافی‌ها نیاز به احراز هویت دارند، با این حال برخی از آنها فقط زمانی که قصد خرید بیت‌کوین از آنها را دارید از شما می‌خواهند احراز هویت انجام دهید و در زمانی که بیت‌کوین می‌فروشید از شما احراز هویت نمی‌خواهند.
4. احراز هویت را تکمیل کنید – احراز هویت معمولا شامل عکس کارت ملی، کارت بانکی، تایید موبایل و ایمیل و گاهی سلفی با کارت‌های موردنظر است.
5. درخواست فروش را ارسال کنید – این درخواست به شکل متفاوتی ارسال می‌شود و بستگی به سایت موردنظر دارد.
6. بیت‌کوین را به آدرس خریدار بفرستید – در این مرحله آدرس بیت‌کوین از صرافی گرفته‌اید و به کیف پول‌تان وارد شوید و مقدار بیت‌کوینی که قصد فروش دارید را به آدرس خریدار بفرستید.

  • کارمزد تراکنش همیشه با ارسال کننده (در این مورد شما) است.
  • دقیقا باید مقداری که قصد فروش دارید و اعلام کردید را بفرستید، نه کمتر نه بیشتر. اگر متوجه شدید موجودی‌تان کم است باید درخواستی که به صرافی فرستادید را تغییر دهید یا اینکه به صرافی بگویید مبلغ ارسالی کمتر خواهد بود.

7. منتظر تایید تراکنش بمانید – معمولا تایید کامل تراکنش از 10 دقیقه تا 30 دقیقه متغیر است.
8. پول را در حساب بانکی دریافت کنید – پس از اینکه صرافی بیت‌کوین را دریافت کرد، مبلغ را به حساب شما واریز می‌کند. واریز مبلغ ممکن است طول بکشد و این موضوع بستگی به سیاست کاری صرافی دارد و قبل از معامله باید این مورد را نیز بررسی کرده باشید.

این مراحل قطعی یا ثابت نیست و ممکن است در شرایط مختلف و در معامله با اشخاص و صرافی‌های مختلف متفاوت باشد.

بنابراین خودتان باید دقت به خرج دهید، شرایط معامله را بخوانید یا بپرسید و قبل از هماهنگی، بیت‌کوین را به آدرس کیف پول سایت یا صرافی خاصی ارسال نکنید.

تفاوت صرافی، پلتفرم واسط P2P و پلتفرم معاملاتی

در خرید و فروش ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت‌کوین، به طور کلی سایت‌هایی که در آنها خرید و فروش انجام می‌شود را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

1. صرافی‌های آنلاین مستقل

اینها سایت‌هایی هستند که خودشان از شما بیت‌کوین می‌خرند و خودشان فروشنده‌اند. گاهی برای تامین نقدینگی یا موجودی، از سایر صرافی‌ها نیز کمک می‌گیرند. خرید و فروش‌ها معمولا به کندی انجام می‌شود و اغلب با اشخاص عادی طرف هستید. سود این دسته از صرافی‌ها، اغلب از تفاوت بین قیمت خرید و قیمت فروش است. با جستجوی کلمه “خرید و فروش بیت کوین” ده‌ها مورد را می‌توانید بیابید.

2. پلتفرم‌های واسط یا اصطلاحا P2P

این پلتفرم‌ها معاملات را تسهیل می‌کنند. به این معنی که با واسطه‌شدن بین خریدار و فروشنده، امنیت طرفین در معاملات را تامین می‌کنند و مقداری کارمزد از هر معامله برمی‌دارند. مشهورترین نمونه خارجی این پلتفرم‌ها سایت Localbitcoins است.

نمونه ایرانی: سایت بیدارز

این پلتفرم‌ها خودشان خریدار و فروشنده نیستند، بلکه کاربرانی در آنها ثبت نام کرده و به خرید و فروش می‌پردازند. بطور مثال سایت بیدارز، پول پرداخت شده توسط فروشنده را تا زمانی که فروشنده بیت‌کوین را به خریدار نفرستاده نزد خود نگه می‌دارد.

3. پلتفرم‌های معاملاتی یا تریدینگ

این پلتفرم‌ها مخصوص خرید و فروش سریع و فوری ارزها هستند. از این پلتفرم‌ها گاهی به عنوان اکسچنج یا صرافی نیز خوانده می‌شوند زیرا کارکردی مشابه با کارکرد صرافی‌های آنلاین دارند.

ولی بطور کلی مخصوص تریدرها و کسانی هستند مایلند از نوسانات قیمت ارزها سود بگیرند. از بزرگترین نمونه پلتفرم‌های معاملاتی خارجی می‌توان به سایت بایننس اشاره کرد.

نمونه ایرانی پلتفرم معاملاتی: نوبیتکس

حجم معاملات در 1 پلتفرم‌ معاملاتی خارجی گاهی روزانه صدها میلیون دلار است و نقدشوندگی بسیار بالاتری در آنها وجود دارد. اما مشکل اینجاست که در این پلتفرم‌ها امکان ورود و خروج پول ایران وجود ندارد.

حتی برخی از این پلتفرم‌ها امکان وارد و خارج کردن پول با کارت اعتباری بین‌المللی مستر و ویزاکارت را هم ندارند و صرفا واریز و برداشت با ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

کاربرد این پلتفرم‌ها برای ایرانیان، صرفا ترید کردن و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است و برای نقد کردن بیت‌کوین نیست.

کدام روش برای نقد کردن بیت‌کوین و دریافت ریال است؟

برای فروش بیت‌کوین و دریافت ریال، در اغلب اوقات بهتر است از پلتفرم‌های واسط یا اصطلاحا P2P استفاده کنید. به دلیل اینکه صرافی‌ها خودشان در این پلتفرم‌ها فعال هستند و چون کاربران زیادی به خرید و فروش می‌پردازند، اغلب می‌توان بیت‌کوین یا ارزهای دیگر را با قیمت بهتری نقد کرد.

علاوه بر این، در پلتفرمی مانند بیدارز شما فقط یکبار احراز هویت را در پلتفرم انجام می‌دهید. برای معامله با کاربران دیگر نیازی به احراز هویت نخواهید داشت. به عبارتی اسناد و مدارک شناسایی شما امن‌تر خواهد بود.

پس پیشنهاد ما برای نقد کردن بیت‌کوین و حتی خرید بیت‌کوین استفاده از پلتفرم بیدارز است.

نقد کردن بیت‌کوین و دریافت دلار

اگر می‌خواهید بیت‌کوین را به دلار مجازی تبدیل کنید، گزینه‌های خیلی بیشتری پیش‌روی شماست.

تبدیل بیت‌کوین به دلار کاغذی

 تبدیل بیت‌کوین به دلار کاغذی در ایران چندان ساده نیست. باید بتوانید شخصی را پیدا کنید که بیت‌کوین بگیرد و در ازای آن به شما اسکناس دلار بدهد.

هیچ صرافی در ایران مجوز تبدیل بیت‌کوین به دلار کاغذی را ندارد.

فقط می‌توانید با اشخاص عادی وارد معامله شوید.

اگر شما راهی برای تبدیل بیت‌کوین به دلار اسکناس پیدا کردید لطفا در بخش نظرات بنویسید تا سایرین استفاده کنند.

تبدیل بیت‌کوین به دلار مجازی

تبدیل بیت‌کوین به دلار مجازی، بستگی به این دارد که حساب دلاری شما چیست. اگر حساب‌هایی مانند وب‌مانی و پرفکت مانی در اختیار دارید یا مایلید بیت‌کوین را به دلار تتر تبدیل کنید، برخی از صرافی‌های آنلاین ایرانی این کار را انجام می‌دهند.

مطلب مرتبط: دلار تتر (Tether) چیست؟

پرس‌وجو کردن از صرافی‌های آنلاین یا با مشاهده اطلاعات در سایت‌ آنها می‌توانید ببینید که با چه نرخی بیت‌کوین را تبدیل به دلار می‌کنند و اینکه آیا اساسا اینکار را انجام می‌دهند یا خیر.

با ارسال بیت‌کوین به این صرافی‌ها، آنها معادل دلاری آنرا به حساب وب‌مانی یا پرفکت مانی شما ارسال می‌کنند.

راهنماهای مرتبط:

آموزش پرفکت‌مانی

آموزش وب‌مانی

اما اگر قصد دارید با فروش بیت‌کوین، معادل دلاری آنرا در ویزا یا مسترکارت دریافت کنید باید از سایت‌های خارجی مانند cex.io ، سایت coinbase یا سایت binance استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای خرید و فروش بیت‌کوین با مستر و ویزاکارت، باید حساب‌تان را در سایت خارجی که قصد معامله با آن دارید وریفای کنید. بنابراین اگر ساکن ایران هستید اینکار برای شما مقدور نخواهد بود.

سخن آخر

بیت‌کوین را اغلب مواقع می‌توان در زمانی معقول به پول نقد تبدیل کرد. اما اگر موجودی شما بسیار زیاد باشد شاید در تبدیل آن تاخیر بیفتد زیرا مجبور باشید آنرا به سایت‌ها و صرافی‌های مختلف بفروشید.

اگر قصد خرج کردن ریال را ندارید و می‌خواهید مجدد در آینده بیت‌کوین بخرید، بهتر است بیت‌کوین را به ارزهایی مانند دلار تتر (USDT) یا TUSD یا USDC تبدیل کنید.

اینها ارزهای دیجیتال با ارزش پایدار هستند که ارزشی معادل دلار آمریکا دارند. اما نقل و انتقال‌شان فقط بصورت مجازی انجام می‌شود. این ارزها را می‌توانید در کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نگهداری کنید و نگهداری این ارزها حتی نیازی به احراز هویت نیز ندارند.

بطور مثال دلار تتر، یکی از توکن‌های شبکه اتریوم است. بنابراین دلار تتر (نسخه ERC20) آنرا روی هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی کند می‌توانید نگهداری کنید.

اگر قصد نقد کردن بیت‌کوین را دارید، باید آن در صرافی‌های آنلاین بفروشید و صرافی‌های سطح شهر نمی‌توانند به خرید و فروش بیت‌کوین بپردازند. توصیه می‌کنیم از طریق سایت‌هایی مانند بیدارز که واسطه بین خریداران و فروشندگان هستند، بیت‌کوین را در مقابل ریال بخرید یا فروشید.

اگر سوال یا تجربه‌ای در این زمینه دارید در بخش نظرات بنویسید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر