موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

پیگیری تراکنش بیت کوین

پیگیری تراکنش بیت کوین

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 21 دی 1399 ساعت 18:55

اغلب بیت کوین را یک شبکه پرداخت گمنام می دانند. اما در واقع، بیت کوین احتمالاً شفاف ترین شبکه پرداخت در جهان است. در همین حال، بیت کوین، اگر بدرستی استفاده شود، می تواند سطوح قابل قبولی از حریم خصوصی ایجاد کند. همواره بخاطر داشته باشید که جهت حفظ حریم خصوصی، مسئولیت انجام اقدامات درست با خود شماست.

traceability.svg?1608131429

درک قابلیت ردیابی بیت کوین

بیت کوین با سطح بی نظیری از شفافیت کار می کند که بیشتر مردم تا کنون از آن استفاده نکرده اند. تمام تراکنشهای بیت کوین عمومی و قابل پیگیری بوده و در شبکه بیت کوین بطور دائمی، ثبت می شوند. آدرسهای بیت کوینی، تنها اطلاعاتی است که برای تعریف محل تخصیص بیت کوینها و اینکه بیت کوینها به کجا فرستاده می شوند، بکار می رود. این آدرسها بطور خصوصی و توسط کیف پولهای هر کاربر، ساخته می شوند. اما به محضی که از این آدرسها استفاده شود، رکوردی که تمام تراکنشهای حاوی این آدرسها را نگه میدارد، این آدرسها را مخدوش می کند. هر کسی می تواند تراز و تمام تراکنشهای هر آدرسی را ببیند. از آنجایی که کاربران به منظور دریافت سرویس و کالا معمولاً باید هویت خود را آشکار کنند، آدرسهای بیت کوینی نمی توانند کاملاً گمنام بمانند. به همین دلایل است که آدرسهای بیت کوینی باید یکبار مصرف باشند و کاربران باید مراقب باشند آدرسهایشان را فاش نکنند.

addresses.svg?1608131429

برای دریافت پرداخت‌ها، از آدرس‌های جدید استفاده کنید

به منظور حفظ حریم خصوصی خود، هرگاه که قرارست پرداخت جدیدی را دریافت نمایید، باید از یک آدرس بیت کوینی جدید استفاده کنید. علاوه بر آن، می توانید از چندین کیف پول برای اهداف مختلف استفاده کنید. به این ترتیب خواهید توانست هر یک از تراکنشهای خود را به گونه ای مجزا کنید که ارتباط دادن آنها به یکدیگر ممکن نباشد. کسانی که برای شما پول می فرستند، نمی توانند آدرسهای بیت کوینی شما را ببینند و یا بدانند که شما با آنها چه می کنید. این احتمالاً مهمترین توصیه ای است که شما باید در ذهن داشته باشید.

public-spaces.svg?1608131429

مراقب فضاهای عمومی باشید

انتشار یک آدرس بیت کوینی در فضای عمومی مانند یک وب سایت یا یک شبکه عمومی، از نقطه نظر حریم خصوصی ایده خوبی نیست مگر آنکه قصد شما دریافت یک اعانه یا پرداختهای عمومی با شفافیت کامل باشد. اگر خود انتخاب کرده اید که اینگونه باشد، همواره بخاطر داشته باشید که اگر هر مبلغی را با این آدرس به یکی از آدرسهای دیگر خود منتقل کنید، آن آدرسها توسط رکورد آدرس عمومی شما، بطور عمومی مخدوش خواهند شد. افزون بر این، شاید بهتر باشد مراقب بوده و اطلاعات تراکنشها و خریدهایی که ممکن است کسی بتواند از آن طریق آدرسهای بیت کوینی شما را شناسایی کند، منتشر نکنید.

ip-address.svg?1608131429

آدرس IP شما می‌تواند ثبت شود

چون شبکه بیت کوین یک شبکه همتا به همتاست، می تواند به رله های تراکنشها گوش کرده و آی پی آدرسهای آنها را ثبت کند. کلاینتهای فول نُد تمام تراکنشهای کاربران را درست مانند تراکنشهای خودشان، رله می کنند. این به آن معناست که یافتن منبع هر تراکنش خاصی می تواند دشوار باشد و هر نُد بیت کوین به اشتباه منبع تراکنش درنظر گرفته شود؛ در حالیکه اینطور نیست. ممکن است بخواهید آی پی آدرس کامپیوتر خود را با ابزاری مانند Tor پنهان کنید بطوریکه آن آدرس قابل ثبت نباشد.

mixing-services.svg?1608131429

محدودیتهای سرویسهای مخلوط کننده

بعضی سرویسهای آنلاین به نام سرویسهای مخلوط کننده، پیشنهاد می کنند که قابلیت ردیابی را بین کاربران از طریق دریافت و سپس برگرداندن همان مقدار با استفاده از آدرسهای بیت کوینی مستقل ، مخلوط کنند. بخاطر داشتن این مطلب مهم است که اجازه استفاده از چنین سرویسهایی متغیر بوده و در هر دستگاه قضایی تابع قوانین متفاوتی است. چنین سرویسهایی همچنین شما را ملزم می کنند که به افرادی که این سرویسها را اجرا می کنند، اعتماد داشته باشید تا پولتان گم یا دزدیده نشده و از درخواستهایتان نسخه برداری نکنند. اگر چه سرویسهای مخلوط کننده میتوانند قابلیت ردیابی مقادیر کوچک را از بین ببرند، ولی انجام همین کار برای تراکنشهای بزرگتر بطور فزاینده ای مشکل تر خواهد شد.

future-improvements.svg?1608131429

بهبودهای آتی

می توان امیدوار بود که در آینده، بهبود حریم خصوصی، پیشرفت زیادی داشته باشد. مثلاً هم اکنون تلاشهایی روی API برای پیام دهی پرداخت، در حال انجام است که بکمک آن می توان از مخدوش کردن آدرسهای چندگانه باهم در خلال یک پرداخت، پرهیز کرد. تغییر آدرسهای هسته بیت کوین ممکن است در طول زمان در کیف پولهای دیگر پیاده سازی شود. واسط گرافیکی کاربری ممکن است بهبود یابد تا امکان درخواست یک پرداخت، بگونه ای کاربر پسند فراهم شود و از استفاده کردن دوباره از آدرسها جلوگیری شود. کارها و تحقیقات مختلفی نیز در دست انجام است تا دیگر امکانات بالقوه حریم خصوصی گسترده، مثلاً توانایی پیوستن تصادفی تراکنشهای کاربران به یکدیگر، توسعه یابد.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا جمعه 15 تیر


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر