موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 12:32

یکی از راه‌های درک رفتارهای یک منبع سرمایه‌گذاری مانند نفت، طلا، ارزهای فیات یا بیت کوین، بررسی نمودار رشد آن‌ها است. تحلیل این نمودارها کار بررسی سرعت رشد یا زمان سقوط ارزش منابع سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کند. مثلاً تحلیل نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا سبب می‌شود بدانیم این ارز دیجیتالی تحت چه شرایطی از نظر ارزشی صعود داشته و در چه مواقعی با کاهش قیمت روبه رو بوده است.

البته برای درک بهتر رفتار بیت کوین و تحلیل علت و نقاط اوج و سقوط ارزش آن باید تا حد ممکن نمودارهای بیشتری را بررسی کرد. به همین دلیل در این مطلب نمودار رشد بیت کوین از ابتدای سال 2010 تا تابستان 2020 را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهیم داد.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا

خوب به نمودار بالا نگاه کنید. این نمودار خلاصه جامعی از رفتار بیت کوین در یازده سال اخیر است. اولین تحلیل در خصوص نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا این موضوع را نشان می‌دهد که هرچقدر عمر بیت کوین بیشتر شده است، به‌واسطه آن‌که مردم بیشتری در جهان این ارز دیجیتالی را شناخته‌اند و قیمت و ارزش آن نیز بالاتر رفته است.

البته این تنها دلیل رشد ارزش بیت کوین نیست. اما ساده‌ترین آن است. بدون تردید دلایل مستدل و قابل اثبات زیادی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها علت صعودی بودن نمودار رشد بیت کوین را توضیح داد.

البته در همین نمودار موضوع دیگری که دیده می‌شود، سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین در برخی از مقاطع تاریخ است. به‌طور مثال گرچه در پایان سال 2010 میلادی قیمت بیت کوین به نسبت 10 ماه گذشته خود رشد خوبی داشته، اما ناگهان با سقوط ارزش مواجه شده است.

اتفاقی که در اواخر سال 2011 میلادی یک‌بار دیگر با همین کیفیت تکرار شده است. ضمن آن‌که در سال‌های پس از آن نیز با کمی اوج فرود و در آستانه سال جدید این رفتار بیت کوین دوباره دیده می‌شود.

از این موضوع شاید بتوان این‌طور نتیجه گرفت که به دلایل مختلفی بیت کوین در ماه‌های منتهی به سال جدید میلادی، با رکود و افت قیمت مواجه می‌شود. اما اغلب در نیمه سال جدید روند صعودی رشد خود را آغاز می‌کند. بنابراین اگر شما بیت کوین دارید و تمایل دارید آن را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید، نباید این کار را در دو ماه پایانی سال میلادی انجام دهید.

این زمان بهترین موقع برای افزایش دارایی و خرید بیت کوین است. بعد از فروکش کردن تب و تاب آغاز سال جدید و تثبیت بازار کریپتوکارنسی، رشد قیمت بیت کوین به تدریج آغاز می‌شود. بنابراین ماه‌های 3 تا 9 سال میلادی مناسب‌ترین زمان برای فروش بیت کوین است.

تحلیل نمودار رشد بیت کوین از سال 2010 تا سال 2020 میلادی

نمودار رشد بیت کوین در سال 2010

اغلب وب‌سایت‌هایی که کار تحلیل قیمت بیت کوین را انجام می‌دهند، از نمودار قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2010 برای این کار استفاده می‌کنند. سال 2010 به دلایل بسیاری نقطه عطف بیت کوین است. گرچه بیت کوین در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو به جهان معرفی شد. اما این ارز دیجیتالی تا قبل از روز 17 می سال 2010 که اولین صرافی آنلاین بیت کوین کار خود را آغاز کند، 0 دلار قیمت داشت. در این روز بود که راه اندازی سایت BitcoinMarket.com سبب شد قیمت بیت کوین از 0 دلار به 0.03 دلار برسد. عددی که در زمان خود یک جهش ارزشی محسوب می‌شد.

البته تا قبل از تاریخ فوق که بیت کوین ارزش دلاری پیدا کند، افراد زیادی در جهان با مفهوم ارز دیجیتالی و بیت کوین آشنا شدند. اگر شما هم تمایل به دانستن این موضوع دارید می توانید مقاله “ارز دیجیتال چیست؟ و چه کاربردی دارد؟” را مطالعه نمایید. بسیاری هم تلاش کردند ماین کردن را بیاموزند و آن را انجام دادند. عده زیادی هم در ازای مبالغ بسیار ناچیز، بیت کوین خریدند. اما شاید به جز بازیگران اصلی بیت کوین، هیچ‌کدام از این افراد خوش شانس و خوش فکر نمیدانستند که کمتر از 10 سال بعد چیزی که امروز روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند تا این اندازه ارزشمند و نایاب شود.

ماه می سال 2010 برای بیت کوین برهه زمانی بسیار مهمی بود. زیرا درست 5 روز پس از معرفی اولین صرافی آنلاین بیت کوین، در روز 22 ماه می سال 2010 فردی به نام لازو هانیچ از رستوران جک سانویل دو پیتزا به ارزش 10.000 بیت کوین خرید. این نخستین باری بود که فردی به عنوان صاحب بیت کوین توانسته بود در ازای خرید یک کالا، به جای پول معمولی، ارز دیجیتالی پرداخت کند.

این خبر به صاحبان بیت کوین این نوید را می‌داد که آنچه تاکنون برای کسب آن تلاش کرده‌اند، به زودی توسط مردم بیشتری در جهان پذیرفته خواهد شد. یعنی خیلی زود بیت کوین ارزی خرج پذیر خواهد شد و به اندازه شناختی که از خود در بین مردم دنیا ایجاد می‌کند، متقاضی خواهد داشت.

حرکت آقای لازو هانیچ سبب شد که قیمت بیت کوین از 0.03 دلار به 0.04 دلار برسد. جالب است بدانید که پیتزاهایی که آن روز آقای هانیچ با 10.000 بیت کوین خود خرید، اکنون به گران قیمت‌ترین پیتزاهای جهان معروف هستند. اما این‌ دو رویداد مهم پایان حرکت جهشی بیت کوین نبودند. تا پایان سال 2010 چندین و چند وب سایت دیگر به عنوان صرافی‌های معتبر بیت کوین کار خرید و فروش این ارز دیجیتالی را آغاز کردند. همه این رویدادها سبب شد که در نهایت قیمت بیت کوین از 0.03 دلار در پایان سال 2010 به حدود 0.39 دلار برسد.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2011

سال 2011 نیز برای بیت کوین سال بسیار مهمی بود. در این سایت قیمت بیت کوین بالاخره به یک دلار رسید. در این سال نخستین صرافی که کار تبدیل بیت کوین به ارزهای فیات را انجام می‌داد راه‌اندازی شد. مقالات متعددی در وب‌سایت‌های معتبر در خصوص بیت کوین نشر داده شد. همچنین در یک برنامه تلویزیونی پر مخاطب به طور مفصل در مورد بیت کوین حرف زده شد. همه این رویدادها سبب شد بیت کوین به مردم بیشتری در جهان معرفی شود. همچنین ارزش بیت کوین روز به روز بیشتر رشد کند.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2012

اولین هاوینگ بیت کوین در سال 2012 رخ داد. این موضوع می‌توانست ارزش بیت کوین را خیلی بالاتر ببرد. در صورتی که برخی از معتبرترین صرافی‌های بیت کوین در دنیا اعلام نمی‌کردند که بنا به دلایل مختلف دیگر با این ارز دیجیتالی کار نخواهند کرد. به‌طور کلی سال 2012 برای بیت کوین سال چندان هیجان‌انگیز و پر افت و خیزی نبود.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2013

سال 2013 برای بیت کوین سال عجیبی بود. وقتی دولت چین اعلام کرد که مردم این کشور برای خرید و فروش بیت کوین آزاد هستند، قیمت بیت کوین با رشد عجیبی مواجه شد. زیرا تقاضا برای خرید بیت کوین به یک باره بالا رفت. هرچند مدتی بعد دولت این کشور اعلام کرد که بانک‌های چینی حق انجام تراکنش‌های بیت کوینی را ندارند، اما ورود چینی‌ها به بازار بیت کوین کافی بود که قیمت این ارز دیجیتالی به یک‌باره با رشد عجیبی روبه‌رو شود.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2014

حملات معروف DDoS به چندین صرافی معتبر سبب شد که بیت کوین در ابتدای سال 2014 با افت شدید قیمت مواجه شود. اما پیدا شدن ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق بیت کوین(که البته صحت آن هنوز هم تائید نشده است)، اعلام دو شرکت Dell و مایکروسافت مبنی بر این‌که کاربران می‌توانند از این به بعد محصولات این دو شرکت را با بیت کوین خریداری کنند کمی به رشد بیت کوین کمک کرد. گرچه این روند رشد تا پایان سال ادامه پیدا نکرد.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2015

اگر در حوزه ارزهای دیجیتالی فعال باشید، بدون تردید نام کوین بیس را به عنوان یک پلتفرم معاملاتی بسیار قوی می‌شناسید. در سال 2015 کوین بیس که پیش از آن نیز به دارندگان بیت کوین خدمات می‌داد، پلتفرم معاملاتی خود را راه اندازی کرد. این سالی بود که لوگوی بیت کوین نیز به عنوان یک حرف B که دو خط از میان آن عبور می‌کند، در یونیکد ثبت رسمی شد.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2016

سال 2016 از دو نظر برای بیتکوین سال بسیار مهمی بود. اولاً بر خلاف تصور عموم مردم جهان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد. در ثانی هاوینگ بعدی بیت کوین رخ داد و ارزش ماین کردن به 12.5 بیت کوین برای هر بلوک کاهش پیدا کرد.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2017

بنا به دلایل مختلف بسیاری در این سال بیت کوین مرز 10000 دلار را شکست.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2018

سال 2018 شاید سال چندان جالبی برای بیت کوین نبود. کاهش قیمت بیت کوین از همان ابتدای سال آغاز شد و این روند تا پایان سال 2018 نیز ادامه داشت.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2019

بعد از ماه‌ها افت قیمت و ثبات نسبی طولانی در قیمت بیت کوین، بالاخره در جولای 2019 قیمت بیت کوین بالا رفت و پس از یک کاهش نسبی، تا پایان سال روند پر افت و خیزی را دنبال کرد.

نمودار رشد بیت کوین در سال 2020

حالا در آستانه نزدیک شدن به پایان سال میلادی 2020 ( زمان تدوین این مقاله در آبان 1399) بیت کوین پس از شوک قیمتی عجیبی که در اثر شیوع ویروس کرونا در جهان تجربه کرده است، هنوز هم با روند رو به رشدی از نظر قیمت رو به رو است. هنوز انتخابات آمریکا برگزار نشده است. همچنین پاندمی کرونا ادامه دارد. به همین دلیل نمی‌توان گفت آیا این روند رو به رشد قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی ادامه پیدا خواهد کرد یا نه؟

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 26 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر