موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

نحوه احراز هویت بیت کوین

نحوه احراز هویت بیت کوین

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 11:24

آنچه در این مطلب خواهید خواند

چرا برای خرید بیت کوین احراز هویت نیاز است

یکی از ویژگی‌های تراکنش‌های بیت کوین غیرقابل برگشت بودن آنها است. اگر شما بیت کوین را به کسی بفروشید که آن فرد از طریق یک حساب دزدی به شما پول را بدهد، هم بیت کوین را از دست خواهید داد و هم حساب بانکی شما مسدود خواهد شد.

به همین دلیل فروشندگان برای اینکه مطمن شوند خریدار پول را از حساب خود واریز می‌کند و از طریق کارت دزدی نیست، خریداران را احراز هویت می‌کنند. اما یک فروشنده برای احراز هویت مناسب چه کارهایی باید انجام دهد تا معامله مطمئنی داشته باشد؟

مدیریت ریسک

موثرترین رویکرد همیشه مدیریت ریسک با توجه به اعتبار خریدار است. برای خریداران معتبر و یا حجم معامله پایین، می‌توان سخت‌گیری کمتری داشت و اگر مشتری هنوز اعتبار کافی را ندارد و یا حجم معامله بالا است حتما دقت بیشتری داشته باشید.

اگر فردی اولین بار است از شما خرید می‌کند بهتر است با معاملات کوچیک شروع کنید و بین معاملات چند روزی فاصله زمانی قرار دهید. چرا که اگر فرد خریدار از حساب دزدی به شما پرداخت کرده باشد، صاحب اصلی حساب جلوی تراکنش‌های بعدی را خواهد گرفت و شما هم ریسک بالایی متحمل نشده‌اید.

روش‌های مطمئن شدن از هویت اصلی پرداخت‌کننده

یکی از روش‌هایی احراز هویت این است که فرد خریدار دو شماره کارت که به نام خود او باشد ارائه دهد. چرا که معمولا افرادی که اطلاعات کارت دیگران را سرقت می‌کنند و اقدام به خرید بیت کوین با آنها می‌کنند، تنها به اطلاعات یک کارت از یک فرد دسترسی دارند.

روش دیگر این است که از خریدار درخواست کنید تا یک شماره کارت از پدر یا یکی از وابستگانی که با او نام خانوادگی مشترک دارد ارسال کند. این روش هم کمک می‌کند تا شما مطمن شوید ادعای فرد برای صاحب کارت بودن درست است.

روش معمول دیگر گرفتن تصویر کارت ملی و کارت بانکی از خریدار است. معمولا خریدار باید این تصاویر را به صورت سلفی ارسال کند تا فروشنده مطمئن شود که هویتی که خریدار ادعا کرده، درست است.

چطور مطمئن شویم مدارک ارسالی جعلی نیست

سارقان معمولا تصاویر جعلی برای شما می‌فرستند که برای استعلام از جعلی نبودن کارت ملی می‌توانید از سرویس‌هایی مانند وبسایت my.tehran.ir در قسمت خرید طرح ترافیک و اپلیکیشن آپ قسمت خرید بیمه حوادث انفرادی، کد ملی را استعلام بگیرید.

راه های دیگر برای اطمینان از جعلی نبودن مدارک خریدار، و مطمن شدن از اینکه خریدار به نسخه فیزیکی انها دسترسی دارد، این است که از خریدار بخواهید یک نوشته (مثلا تاریخ روز و نام شما) را در کنار مدارک قرار دهد و ارسال کند. ارسال ویدیو با مدارک نیز راهکار مناسبی است.

استفاده از روش‌های امن‌تر برای انتقال پول

رایج‌ترین روشی که سارقان برای پرداخت پول از حساب‌های دزدی در معامله استفاده می‌کنند، کارت به کارت از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی است. به همین دلیل درخواست از خریدار برای انتقال پول از روش‌های زیر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در امن‌تر کردن معامله داشته باشد:
۱- انتقال پول از طریق اینترنت بانک و حساب به حساب و نه کارت به کارت
۲- انتقال از طریق شعبه و واریز به حساب و ارسال رسید چاپی
۳- انتقال از طریق دستگاه خودپرداز و ارسال رسید چاپی

حتما برای خریدهای بعدی خریدار، صورتحساب خود را چک کنید و مطمن شوید که از حساب‌های خودش به شما پرداخت را انجام می‌دهد.

دانستن موقعیت مکانی خریدار می‌تواند ریسک معامله را کمتر کند، گرفتن شماره تلفن همراه و ثابت، گرفتن لایو لوکیشن در پیام رسان‌ها و همینطور دانستن ip خریدار می‌تواند به این هدف کمک کند.

تجربه بدست آورید

دقت کنید که اگر خریدار تنها یکی از موارد اشاره شده را انجام داد به معنی جعلی نبودن احراز هویت او نیست و از طرفی در یک معامله شاید نیازی نباشد همه موارد را از خریدار درخواست کنید تا تجربه بدی برای مشتری شما ایجاد شود.

با توجه به اعتبار خریدار، حجم و ریسک معامله می‌توانید از نکات گفته شده استفاده کنید پیشنهاد ما به شما استفتده از بهترین صرافی برای خرید بیت کوین می باشد زیرا ریسک کلاه برداری را کاهش میدهد . خرید و سرمایه گذاری بلند روی بیت کوین در کنار جذابیت‌ها، ریسک های مختص به خود را نیز دارد و برای کاهش ریسک‌ها نیاز است تجربه بدست آورید و در معامله با افراد مختلف شناخت و آگاهی کسب کنید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 26 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر