موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

آمار کسب و کار اینترنتی در ایران

آمار کسب و کار اینترنتی در ایران

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 07 آذر 1400 ساعت 12:04

چرا کسب و کار اینترنتی ما مهم است؟

امروزه با استقبال شدید مردم دنیا از اینترنت مواجه هستیم و همین موضوع سبب میشود تا به آمار استفاده از اینترنت و اهمیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود بپردازیم.

در حال حاضر کسب و کار های زیادی به کسب درآمد از اینترنت پرداخته اند و حتی آنهایی که که دارای کسب و کار سنتی نیز هستند، در کنار آن، کسب و کار اینترنتی خود را نیز به شکل کسب درآمد از اینستاگرام ، فروشگاه اینترنتی و یا … فعال کرده اند.

با توجه به استقبال چشمگیر از اینترنت، کمتر پیش می آید که شخصی از اهمیت آن اطلاع نداشته باشد، این دنیای وسیع بخصوص در کشور ما ایران، بسیار مورد توجه و علاقه قرار گرفته است.
فرقی نمیکند که ما در چه سنی قرار داریم، محبوبیت اینترنت به حدی رسیده است که افراد در سنین مختلف از کودکی تا پیری، در این دنیای عظیم،غرق استفاده از آن شده اند.

امروزه اغلب مردم دنیا و ایران، سعی کرده اند تا به هر طریقی که شده، یک گوشی هوشمند برای خود تهیه کنند تا بتوانند از ابزار جادویی اینترنت استفاده کنند.
در ادامه بد نیست تا به آمار استفاده از اینترنت بپردازیم تا بیشتر با اهمیت آن آشنا شویم، پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا از آمار جذاب استفاده کنندگان اینترنت مطلع شوید.

تاریخچه اینترنت مربوط می شود به چند دهه قبل:
• ارسال ایمیل به دهه 1960
• اشتراک گذاری فایل ها به دهه 1970
• TCP/IP در سال 1982 استاندارد گذاری شد

اما ایجاد وب جهانی در سال 1982 اتفاق افتاد که ارتباطات انسان ها را دگرگون ساخت، شاید در ابتدا متولیان این دنیای بزرگ ، فکر نمیکردند که در سال 2020 اینترنت به چنین جایگاهی برسد.


مقاله مرتبط: کسب و کار اینترنتی خود را چگونه و با چه هزینه ای شروع کنیم؟ 


اینترنت به جز فضای کسب و کار، که به عنوان یک بازار عظیم میتوانیم به آن اشاره کنیم، استفاده های ابزاری بسیار زیاد دیگری را برای انسان ها به ارمغان آورده است، روش های ارتباطی افراد از دورترین نقاط جهان با یکدیگر، بررسی و مشاهده خانه و محل کار خود از طریق دوربین هایی که به اینترنت وصل هستند، انجام کارهای بانکی و هزاران کار دیگر که با راحت تر کردن امور، افراد را به استفاده از آن ترغیب میکند.

کسب و کارهای اینترنتی کار خود را از کشور آمریکا شروع کردند و در واقع استارت فروشگاه های اینترنتی بدین شکلی که امروزه میبینیم در امریکا خورد و آمازون یکی از شرکت های پیش رو در این زمینه بود، این شرکت در سال 1994 تاسیس شد و در سال 1995 با هدف فروشگاه آنلاین کتاب کار خود را آغاز کرد اما با استقبال چشمگیر مردم به بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا در تمام حوزه ها تبدیل شد، بعدها کشور چین نیز نقش زیادی در رشد فضای کسب و کار اینترنتی داشت و از معروفترین کسب و کار آنلاین این کشور میتوان به وب سایت علی بابا اشاره کرد.

در نهایت با توجه به استقبال مردم دنیا از فضای اینترنت، امروزه تمام کشورهای دنیا در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعال هستند.

آمار استفاده از اینترنت در جهان :

اینترنت یکی از تکنولوژی های مهم و در حال رشد بشر می باشد. رشد سریع این تکنولوژی به گونه ای بوده است که تعداد کاربران اینترنت در سطح جهان از 413 میلیون نفر در سال 2000 به بیش از یک میلیارد کاربر در سال 2005 رسید و از مرز 3.4 میلیارد نفر در سال 2016 نیز گذشته است.

در ۵ سال اخیر در هر روز ۶۴۰ هزار نفر از تمام دنیا، برای اولین بار آنلاین می شوند.

رشد تعداد کاربران استفاده از اینترنت به طور تصاعدی در حال افزایش است، به طوری که تا سال 2019 بیش از نیمی از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی داشتند و پیش بینی می شود که تا سال 2021 بیش از 4 میلیارد نفر کاربر فعال در اینترنت داشته باشیم.

جالب است بدانید که در یک نظرسنجی از مردم امریکا، یک سوم از آنها گفته اند که اگر قرار باشد بین رابطه جنسی و اینترنت، یکی را انتخاب کنند، گزینه دوم یعنی اینترنت گزینه مورد نظرشان است.

آمار استفاده از اینترنت در ایران:

اما آمار استفاده از اینترنت در ایران چگونه است؟

همانطور که میدانیم آمار اسفاده از اینترنت در ایران به شکل زیادی رو به رشد است و تعداد استفاده کنندگان اینترنت در ایران به یک موج عظیمی تبدیل شده است و هر ساله افراد بیشتری به این فضا علاقه مند میشوند و تعداد اعتماد کنندگان به آن بیشتر میشود، تا جایی که افراد خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام میدهند، این در حالی هست که تا همین چند سال پیش اغلب افراد در ایران معتقد بودند که هرگز یک کسب و کار اینترنتی نمیتواند جایگزین بازار سنتی شود.
طبق آمار از میان تقریبا 82 میلیون نفر جمعیت ایران، چیزی حدود 73 میلیون نفر یعنی 89 درصد کل جمعیت ایران در حال استفاده از اینترنت هستند.
77 درصد جمعیت ایران از اینترنت موبایلی استفاده میکنند و حدودا 57 درصد مردم ایران یعنی 47 میلیون نفر از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند.
سالانه 3 میلیون نفر به استفاده کنندگان اینترنت در ایران اضافه میگردد و این یک عدد خیره کننده می باشد.
در نهایت بد نیست از آمار استفاده از اینترنت در ایران این مورد را نیز اشاره کنم که 46 درصد از ایرانی ها به خرید اینترنتی اعتقاد دارند و این کار را انجام میدهند.


مقاله مرتبط: روش های کسب درآمد از اینستاگرام


میزان استفاده مردم دنیا از اینترنت:

طبق آمار 79 درصد دارندگان تلفن های هوشمند، حداکثر ظرف پانزده دقیقه، پس از برخواستن از خواب به سراغ موبایل خود می روند، این رفتار برای این است که برایشان جذاب است بدانند که در فضای اینترنت بخصوص شبکه های اجتماعی چه اتفاقی افتاده است و از اخبار روزمره دنیا با خبر شوند.
اغلب افراد پس از بیدار شدن میخواهند بدانند دراینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی چه خبر است و همه این ها به علت جذابیت فضای اینترنت است.

افراد به طور متوسط تلفن همراه خود را 34 بار در طی روز چک میکنند، چک کردن اینترنت تبدیل به ضمیر ناخود آگاه انسان ها شده است و گاهی اوقات حتی بدون هیچ هدفی و بدون اینکه به آن فکر کنید به سراغ گوشی هوشمند خود میروید.

توسعه بازارهای دیجیتال در آسیا، اقیانوسیه، امریکای لاتین، خاورمیانه و افریقا میزان رشد کاربران اینترنت را به صورت تصاعدی افزیش داده است.
شاید یکی از مهم ترین علل نرخ رشد سریع کاربران اینترنتی ورود تلفن های همراه هوشمند به بازار بود که این تلفن ها روز به روز در حال ارتقا هستند و امکانات کامل تری را به کاربران خود ارائه می دهند. به این ترتیب کاربر در هر جایی می تواند به اینترنت همراه و امکانات تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشد.
با این رشد سریع تعداد کاربران، پیش بینی می شود به خاطر اشباع شدن مصرف اینترنت در برخی قسمت ها، سرعت نرخ رشد کندتر از از قبل شود. با این حال بررسی ها نشان می دهند که دنیا به سمتی پیش می رود که هیچ انسانی نتواند بدون اینترنت کمترین فعالیت های روزمره خود را انجام دهد.

همه این اعداد و ارقام و آمار استفاده از اینترنت در جهان و ایران، نشان از این دارد که مردم دنیا با یک موج عظیمی به استقبال از اینترنت رفته اند و این دلیلی است تا تمام کسب و کارها برای عقب نماندن از رقبای خود، هر چه سریعتر به فعالیت خود در اینترنت نیز بپردازند.
با این روند، پیشنهاد میکنم که اگر هنوز کسب و کار اینترنتی خود را نساخته اید، هرچه زودتر جهت شروع آن اقدام نمایید.

مرتبط

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا یکشنبه 23 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر