موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

دوره ی آموزش ساخت کسب و کار آنلاین

دوره ی آموزش ساخت کسب و کار آنلاین

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 00:16

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی برویم بهتر است به این نکته هم اشاره کنم همانطور که گفتم ما قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم را داریم. پس اصلا نباید به فکر راه اندازی اپلیکیشن موبایلی خاص و یا فروشگاه اینترنتی پر از کالا مثل دیجی کالا باشیم.

قدم اول : شناسایی توانایی ها

2-8.png

شناسایی توانایی ها اولین کاری است که باید انجامش دهید. باید ببینید چه توانایی هایی دارید. به این خاطر می گویم توانایی های خود را شناسایی کنید که در ادامه راه حتما باید از آن ها در کسب و کارتان استفاده کنید. اگر شما فن بیان خوبی داشته باشید این یک توانایی خوب است. اگر شما می توانید خوب بنویسید این یک توانایی خوب است. اگر شما فتوشاپ بلد هستید حتما در کسب و کارتان به شما کمک می کند.

پس اولین کاری که می کنید باید توانایی و تخصص های خود را شناسایی کنید. با توجه به همین توانایی ها می توانید در ادامه حوزه کاری خود را نیز انتخاب کنید. ولی اگر توانایی هایتان هم کم بود اشکالی ندارد باز هم تا حدودی در کسب و کارتان به دردتان می خورد!

شاید پیش خود بگویید ما که تخصص خاصی نداریم باید چه کنیم؟ آیا واقعا باید تخصص خاصی داشته باشیم؟ جواب این سوال بله است. اگر واقعا خودتان قصد راه اندازی کسب و کارتان را دارید باید با حداقل تخصص های یک وبمستر(مدیر سایت) آشنایی داشته باشید.

ممکن است بخواهید برای پست های سایت خود عکسی قرار دهید خب بهتر است به نرم افزار فتوشاپ آشنایی داشته باشید. یا اینکه ممکن است بخواهید سایت خود را خودتان راه اندازی کنید. باید به یکی از سیستم های سایت سازی که در حال حاظر پر طرفدار است آشنایی کامل داشته باشید.

پس اگر توانایی خاصی ندارید حداقل توانایی هایی که یک مدیر سایت و کسب و کار اینترنتی باید داشته باشد را فرا گیرید. اصلا کار سختی نیست! فقط کافیه کمی در روز وقت خود را روی یادگیری بگذارید. به راحتی می توانید نیاز های خود را رفع کنید.

قدم دوم : انتخاب حوزه کاری

3-6.png

منظور از انتخاب حوزه کاری این نیست که حتما باید ایده نابی داشته باشید! اصلا قصد ما این نیست که کسب و کار خود را با ایده ای استارت بزنیم که قبلا توسط شخص دیگری عملی نشده است. بلکه ایده اصلا چیز مهمی نیست! مهم این است که کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید چه قدر طرفدار دارد یا اینکه چقدر می تواند نیاز مردم را رفع کند.

انتخاب حوزه کاری شما می تواند با توجه با تخصص و توانایی های شما انجام گیرد. مثلا شما به یکی از زبان های برنامه نویسی موبایلی مسلط هستید ولی تا الان هیچ کسب و کار آنلاینی نداشته اید می توانید از این تخصص خود استفاده کنید و سایتی آموزشی در این زمینه راه اندازی کنید.

خب خیلی از افراد هم تخصص خاصی ندارند و به دنبال حوزه کاری پر طرفدار می گردند. تو این وضعیت چند حالت پیش می آید. یا اینکه حوزه کاری پر طرفداری را باید پیدا کنند و سعی کنند در آن متخصص شوند. و یا اینکه اگر توانایی متخصص شدن در آن حوزه کاری را ندارند باید به سمت فروش محصولات پر طرفدار به صورت واسطه ای بروند.

پس برای اینکه حوزه کاری مناسبی برای راه اندازی کسب و کارمان انتخاب کنیم باید تحقیق و بررسی کنیم. بهترین ابزار برای این کار استفاده از گوگل و ابزارهایی که ارائه داده است.

فرض کنید خانمی در حوزه آشپزی قصد فعالیت دارد ولی به گلدوزی هم علاقه و تخصص دارد. توسط ابزار google trends می تواند بفهمد در کدام حوزه طرفدار بیشتری وجود دارد و کدامیک بیشتر توسط مردم در گوگل جست و جو می شوند.

گوگل ترند به شما روند دیده شدن یک کلید واژه را نشان می دهد. مثلا در طول یک بازه زمانی یک ساله یا چند ساله چقدر صعود یا نزول داشته است.

همچنین می توانید کلیدواژه مورد نظر خود را در گوگل جست و جو کنید. گوگل اطلاعات خوبی را در مورد کلیدواژه انتخابی تان به شما می دهد. گوگل به شما نشان می دهد کلید واژه مورد نظر چقدر در موردش صحبت شده است.

البته همانطور که گفتم اگر تخصص خاصی ندارید و قصد دارید محصولاتی را به صورت واسطه ای به فروش برسانید هم می توانید از طریق روش هایی که به آنها اشاره کردم محصولاتی که پر فروش هستند را پیدا کنید. هم می توانید از طریق گوگل اقدام کنید و هم برای مقایسه چندین محصول مختلف از گوگل ترند استفاده کنید.

قدم سوم : بررسی سایت های رقبا

4-3.png

بررسی رقبا یکی از مهمترین کارهایی است که حتما قبل از شروع کسب و کار اینترنتی تان باید انجام دهید. برای این کار سایت هایی که در صفحه اول گوگل که مربوط به حوزه کاری خود هستند را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید.

شاید پیش خود بگویید چه طور باید این سایت ها را بررسی کنیم؟ کارهای مهمی که شما باید انجام دهید بررسی ترافیک سایت، بررسی قدمت سایت، بررسی محتوا، بررسی خدمات و محصولات شان است.

برای بررسی ترافیک سایت مورد نظر می توانید از افزونه الکسا تولبار استفاده کنید. با استفاده از الکسا تولبار می توانید به صورت تخمینی ترافیک روزانه سایت مورد نظر را بررسی کنید. مثلا سایتی که الکسای ۵۰۰۰ ایران را دارد روزانه ۱۰۰۰ بازدید دارد.

مورد بعدی این است که باید بررسی کنید سایت مورد نظر از کی کارش را شروع کرده است تا متوجه شوید در مدت زمان فعالیتش چقدر پیشرفت کرده است. می توانید با استفاده از سایت whois.com تاریخ ثبت دامین سایت مورد نظر را ببینید. از این راه می توانید متوجه این شوید که سایت مورد بررسی از کی ثبت شده است و کارش را شروع کرده است.

محتوای سایت رقبای خود را بررسی کنید. محتوا مهمترین چیزی است که از بررسی آن می توان به حرفه ای بودن سایت مورد نظر پی برد. اگر محتوای آن ها ضعیف باشد شما از وضعیت محتوای ضعیف آن ها با خبر می شوید و می توانید با تمرکز بیشتر روی محتوا بر آن ها غلبه کنید. اگر محتوای آن ها قوی باشد شما باید سعی کنید محتوایی قوی تر از آن ها و در فرمت های مختلف ارائه کنید تا بتوانید با آن ها رقابت کنید.

همچنین محصولات و خدمات هم همینطور است! صفحه محصولات آن ها به شما می گوید چقدر در کارشان حرفه ای یا ضعیف هستند. تبلیغ نویسی صفحه محصولات آن ها را بررسی کنید. از همین بررسی های موردی از خیلی چیزها با خبر می شوید.

قدم چهارم : راه اندازی و طراحی سایت

5-5.png

برای راه اندازی سایت نیازی نیست هزینه زیادی کنید. قرار شد با کمترین هزینه کسب و کارتان را راه اندازی کنید. پس به خاطر همین خودتان باید دست به کار شوید. خودتان به راحتی می توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب هاست و نام دامین است. نام دامین را باید با توجه به حوزه کاریتان انتخاب کنید. انتخاب نام دامین بر عهده شماست و برای انتخاب هاست و در واقع شرکتی که میزبانی سایت شما را انجام دهد باید به نکات مهمی توجه کنید.

اول اینکه اصلا به سمت هاست های ارزان قیمت نروید. دوم اینکه پشتیبانی مهمترین چیزی است که شما باید مد نظرتان باشد. کیفیت هاست هم که جای خود را دارد. سرعت هاست خیلی مهم است. سعی کنید از پر سرعت بودن هاست خود مطمئن باشید. و آخرین یا شاید مهمترین مورد آپ تایم بودن سایت است. خیلی مهم است که سایت شما همیشه در دسترس مخاطبانتان باشد.

خب تا اینجا متوجه شدید که هاست خوب چه ویژگی هایی دارد. برای اینکه هاست خوبی را برای میزبانی سایت خود انتخاب کنید پیشنهاد می کنم حتما مقاله ۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی در سال ۹۹ را بخوانید و بعد از آن خودتان برای خرید هاست تصمیم بگیرید.

برای طراحی سایت هم بهتر است از وردپرس استفاده کنید

برای طراحی سایت هم بهتر است از وردپرس استفاده کنید. در مورد وردپرس بخواهم در این مقاله صحبت کنم کمی طولانی می شود. ولی همین را بدانید که وردپرس یکی از بهترین سیستم های سایت ساز محبوب و رایگان در دنیا است. به خاطر اینکه هم ساده است و هم کار کردن با آن آسان است.

همچنین با وردپرس می توانید هر آن چیزی در که ذهنتان است را روی وب سایت خود پیاده سازی کنید. با وردپرس و افزونه هایی که ارائه کرده است می توانید همه چیز را کنار هم داشته باشید. مثلا میتوانید سایتی دارای وبلاگ و فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

وردپرس با وجود منابع زیادی که در وب فارسی دارد کار را برای هر کسی آسان کرده است. وردپرس در ایران خیلی طرفدار دارد و به همین خاطر سایت های زیادی در زمینه آموزش وردپرس وجود دارند که شما می توانید به صورت رایگان از آن ها برای یادگیری وردپرس کمک بگیرید.

از سایت سازها نیز می توانید کمک بگیرید

البته برای طراحی و راه اندازی وب سایت از سایت سازها نیز می توانید کمک بگیرید. استفاده از سایت سازها برای افرادی که هیچ دانش و تجربه ای در طراحی سایت ندارند بسیار پیشنهاد می شود. در واقع سایت سازهای ایرانی مثل سایت ساز وبزی یا پرتال به شما کمک می کنند تا فقط با چند کلیک ساده وب سایت تان را به سلیقه خود راه اندازی کنید. همه چیز در سایت سازها از قبل آماده است و شما فقط باید آن ها را انتخاب کنید. با استفاده از سایت سازهای ایرانی می توانید به هزاران قالب متنوع در حوزه کاری خود دسترسی داشته باشید و هر زمان که دلتان خواست آن ها را ویرایش کنید. شخصی سازی در سایت سازها به صورت نامحدود است.

در مورد راه اندازی کسب و کار آنلاین در ایران نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • فضای کسب و کارهای اینترنتی در ایران هنوز خیلی نوپاست و جا برای پیشرفت وجود داد.
  • هنوز خیلی از حوزه ها به صورت آنلاین راه اندازی نشده اند و میتوان روی آن ها کار کرد.
  • بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی در ایران نقاط ضعف بسیاری دارند.
  • میتوان با پیدا کردن و برطرف کردن این نقاظ ضعف، کسب و کارِ حرفه ای تر و بهتری را راه اندازی کرد.
  • بسیاری از ایده ها هنوز در ایران اجرا نشده اند. میتوان با بومی سازی ایده های خارجی برای ایده یابی در ایران استفاده کرد.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 25 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر