موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

میزان درامد از اینستاگرام

میزان درامد از اینستاگرام

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 24 دی 1399 ساعت 12:26

برای بسیاری از کاربران اینستاگرام، کسب درآمد از اینستاگرام جذابیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از آنها تلاش می‌کنند با دادن سمت و سوی مشخصی به صفحه‌شان به اینفلوئنسر تبدیل شوند و از تبلیغات درآمد داشته باشند. اما درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر است؟ آیا ارزش زحمت تولید محتوای روزانه را دارد؟ آیا زمان زیادی که صرف پست کردن و استوری گذاشتن و رسیدگی به کامنت‌ها و دایرکت‌ها می‌شود با درآمدی که از صفحه به دست می‌آید سنخیت دارد؟ پاسخ این سوال در مورد همه صفحه‌ها یکسان نیست. بعضی از اینفلوئنسرها بهتر از دیگران توانسته‌اند از موقعیت صفحه خود استفاده کنند و همین طور بهتر توانسته‌اند رشد مداومی را تجربه کنند و درآمدشان را افزایش بدهند. در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام و میزان آن به دست بیاورید.

میزان درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اگر دوست دارید بدانید میزان درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر است، باید به ملاک‌های مختلفی توجه کنید و همه آنها را کنار هم بگذارید. مثلا اینکه اینفلوئنسر مورد نظر در هفته چند بار تبلیغ می‌کند؟ آیا این تبلیغات بیشتر در استوری‌ها انجام می‌شوند یا در پست‌ها و از چه روش‌های تولید محتوا (عکس، ویدیو و…) استفاده می‌کند؟ و قیمت هر تبلیغ در صفحه او چقدر است؟ همه این موارد تعیین می‌کند یک اینفلوئنسر چه درآمدی دارد. چرا که هر کدام از آنها صفحه خود را بر مبنای سیاست خاصی پیش می‌برد. برخی تلاش می‌کنند در هفته تعداد مشخصی تبلیغ داشته باشند و از آن بیشتر منتشر نکنند، اما بعضی دیگر بدون توجه به میزان تبلیغات، تمام پیشنهادهای معرفی را می‌پذیرند و درآمد نامحدود ایجاد می‌کنند. بنابراین درآمد همه اینفلوئنسرهای اینستاگرام حتی با تعداد فالوور مساوی، یکسان نیست.

روش‌های کسب درآمد اینفلوئنسرها در اینستاگرام

اینفلوئنسرها در اینستاگرام می‌توانند از روش‌های مختلف از جمله تولید ویدیو، عکس، استوری سلفی، استوری بنر و سایر روش‌ها خلاقانه تبلیغ کنند. بعضی از آنها از طریق پادکست و ساختن مجموعه‌هایی برای IGTV هم شروع به کسب درآمد کرده‌اند. بنابراین با استفاده از انواع اشکال محتوا می‌توان تبلیغات کرد. اما در میان این روش‌ها، اغلب ویدیوها هزینه بیشتری دارند. چرا که از نظر تولید محتوا پیچیده‌ترند و نیازمند سناریوی مفصل‌تری هستند. تبلیغات به صورت عکس و کپشن در هر صفحه به نسبت میزان فالوور و اینگیجمنت کمی ارزان‌تر است و بعد از آن محتوای منتشر شده در استوری بر حسب تعداد آن باز هم ارزان‌تر از پست محاسبه می‌شود.

بیشتر بدانید: جدیدترین تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

گران‌ترین پست‌های اینفلوئنسرهای ایرانی چقدر هزینه دارد؟

اغلب صفحه‌هایی که محتوای ویدیویی منتشر می‌کنند صفحه‌های کمدین‌ها هستند که متناسب با تعداد فالوورهایشان بالاترین قیمت را برای تبلیغات دارند. انتشار تبلیغ در صفحات کمدین‌ها بین 10 تا 100 میلیون تومان هزینه دارد. دسته‌ای دیگر از صفحات گران قیمت برای تبلیغ، صفحات مادر و کودک هستند که اینگیجمنت بالایی دارند و قیمت انتشار محتوای اسپانسر شده در بعضی از آنها با فالوورهای میلیونی یا بالای 500هزار نفر به حدود 50 میلیون تومان می‌رسد. صفحات مربوط به زیبایی هم از جمله صفحات پردرآمد برای اینفلوئنسرهای ماکرو هستند که قیمت‌های بالایی تا حدود 60 میلیون تومان برای یک پست دارند. صفحات تیسترهای غذا هم از صفحات پردرآمد هستند که قیمت پست‌ها در آنها کمتر است اما تعدد تبلیغات بالاست و کافه‌ها و رستوران‌های زیادی روزانه برای تبلیغات از آنها درخواست انتشار پست می‌کنند.

اما وجود این قیمت‌های بالا دلیل بر عدم کارایی اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندهای کوچکتر با هزینه کمتر نیست. اینفلوئنسرهای بسیاری هستند که با هزینه‌های بسیار پایین‌تر برندها را معرفی می‌کنند و به رشد آنها کمک می‌کنند. همچنین نانو اینفلوئنسرها و بعضی میکرواینفلوئنسرها بدون دریافت هزینه و تنها با دریافت کالا و خدمات به معرفی بعضی برندها می‌پردازند. در صورتی که بخواهید با اینفلوئنسرها همکاری کنید، با انواع شرایط و بودجه مد نظر خودتان می‌توانید در نشانت کمپین ثبت کنید و مناسب‌ترین اینفلوئنسرها را متناسب با برندتان پیدا کنید.

درآمدزایی به نسبت تعداد فالوور و میزان مشارکت

چه چیزی باعث تفاوت در میزان درآمد اینفلوئنسرها می‌شود؟ در قیمت‌گذاری پست‌ها و استوری‌های اینفلوئنسرها ملاک‌های دقیقی وجود ندارد. به خصوص در ایران که نظام جامعی برای همکاری با اینفلوئنسرها طراحی نشده، قیمت‌گذاری تا حدی سلیقه‌ای و مطابق درخواست اینفلوئنسرها انجام می‌شود. اما در کل در اغلب موارد با افزایش میزان فالوور، هزینه پست‌ها گران‌تر می‌شود. اما اگر بخواهیم ملاکی برای این کار در نظر بگیریم باید توجه کنیم که حالا تنها تعداد فالوور نیست که تعیین کننده میزان تاثیرگذاری افراد است، بلکه نرخ مشارکت اهمیت بیشتری دارد. میزان ایمپرشن و ریچ متوسط یک صفحه می‌تواند معیار مناسبی برای قیمت‌گذاری پست‌ها باشد. در ماههای اخیر بسیاری از اینفلوئنسرها هم به این تمایز پی برده‌اند و تبلیغات خود را بر اساس میزان مشارکت قیمت‌گذاری می‌کنند. بسیاری از صفحه‌ها با وجود داشتن تعداد فالوور مشابه، از لحاظ قیمت تفاوت قابل توجهی دارند.

بیشتر بدانید: معیارهای تعینن قیمت اینفلوئنسرها

بسیاری از برندها با توجه به میزان هزینه‌ای که برایشان به‌صرفه است خود ملاک‌هایی را تعیین می‌کنند. با استفاده از نسبت هزینه تبلیغ بر تعداد فالوور تا پیش از این می‌شد میزان هزینه‌ای که به ازای هر عضو صفحه یک اینفلوئنسر صرف می‌شود را محاسبه کرد. اما حالا محاسبه هزینه هر بار دیده شدن آن ملاک دقیق‌تری برای این کار به حساب می‌آید. چرا که بسیاری از فالوورهای صفحه‌ها غیرفعال هستند و تاثیری در میزان دیده شدن تبلیغ ندارند. می‌توانیم متوجه شویم هر ایمپرشن در صفحه اینفلوئنسر چقدر برای ما هزینه داشته است. محاسبه این نرخ ساده است. با توجه به اینسایت صفحه اینفلوئنسر قبل از انجام تبلیغ یا بعد از آن می‌توانیم متوجه شویم یک تبلیغ حدودا به چند ایمپرشن می‌رسد. یعنی در مجموع چند بار دیده می‌شود. بعد  نسبت این عدد را با هزینه صرف شده برای یک پست می‌سنجیم تا ببینیم برای هر عدد ایمپرشن چقدر هزینه می‌کنیم.

یک مثال: فرض کنید متوسط ایمپرشن پست‌های یک اینفلوئنسر 50هزار است. اگر قیمت یک پست تبلیغاتی در صفحه این اینفلوئنسر 500هزار تومان باشد، هزینه صرف شده برای هر ایمپرشن 10 تومان است. حالا اگر این اینفلوئنسر 80هزار فالوور داشته باشد یا 100هزار، تاثیری روی میزان مشاهده پست و تاثیرگذاری تبلیغ ندارد. بنابراین ملاک قیمت‌گذاری تعداد فالوور نیست. برای اطلاع بیشتر درباره نحوه ارزیابی بازدهی تبلیغات اینفلوئنسرها می‌توانید این مطلب را بخوانید.

اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام چقدر درآمد دارند؟

با توجه به همه این نکات، می‌توان گفت اینفلوئنسرهای ایرانی ممکن است ماهانه از صفر تا 600 میلیون تومان و بیشتر درآمد داشته باشند.  فرض کنید صفحه‌ای که قیمت پست را 60 میلیون تومان مشخص کرده است هر روز تبلیغ منتشر کند. آیا یک میلیارد و 800 میلیون درآمد خواهد داشت؟ جواب واقع‌بینانه این است که این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد چرا که برندهای زیادی این توان مالی را ندارند و اینفلوئنسرهایی با این میزان قیمت برای هر پست، به صورت گزیده و با تعداد بسیار کمتری تبلیغ منتشر می‌کنند. بنابراین نمی‌توانیم صرفا با دانستن قیمت پست، میزان درآمد هر اینفلوئنسر را پیش‌بینی کنیم. جنبه‌هایی از این درآمد بستگی به وضعیت اقتصادی و توان برندها برای صرف هزینه تبلیغاتی و همچنین سیاست هر اینفلوئنسر برای محدود کردن یا نامحدود گذاشتن محتوای تبلیغاتی دارد.

چگونه یک اینفلوئنسر می تواند درآمدزایی بالایی از اینستاگرام داشته باشد؟

اولین فاکتور در افزایش درآمد اینفلوئنسرها، توان آنها برای افزایش مشارکت مخاطبانشان است. افزایش مشارکت از یک سو به بالا رفتن قیمت تبلیغ کمک می‌کند و از طرف دیگر به دیده شدن پست‌ها و رشد ارگانیک فالوورهای صفحه منجر می‌شود. به این ترتیب مهم‌ترین معیار افزایش درآمد اینگیجمنت بالاست. بعضی اینفلوئنسرها برای افزایش درآمد خود، شروع به هزینه کردن برای تبلیغات صفحه‌شان می‌کنند. بسیاری از آنها در مسابقه‌های بزرگ شرکت می‌کنند و ظرف مدت کوتاهی فالوورهای خود را افزایش می‌دهند. البته تضمینی نیست که این افزایش، با افزایش اینگیجمنت هم همراه باشد و به نفع تبلیغات بیشتر تمام شود. برخی از اینفلوئنسرها از روش‌های غیرارگانیک برای بالا بردن مشارکت صفحه استفاده می‌کنند. مثلا هر هفته یا حتی برای هر پست، مسابقه برگزار می‌کنند تا مخاطبان ترغیب شوند برای دریافت جایزه بیشتر کامنت بگذارند و پست‌ها را لایک کنند. این اقدامات به طور مصنوعی مشارکت صفحه را بالا می‌برد و در صورت ادامه‌دار بودن می‌تواند روی نتیجه نهایی آمار صفحه تاثیرگذار باشد. اما بخشی از هزینه تبلیغات را به ارسال جایزه تخصیص می‌دهد. همچنین بعضی از اینفلوئنسرها تلاش می‌کنند با انجام فعالیت‌های مشترک و پست کردن محتوای مشترک، فالوورها را بین صفحات خود توزیع کنند و به نوعی تبادیل فالوور داشته باشند. تمام این سیاست‌ها می‌تواند به صفحه‌ها کمک کند سریع‌تر رشد کنند و به درآمد بالاتر برسند. 

با رشد تعداد اینفلوئنسرها دیگر پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین اینفلوئنسر برای یک برند، کار ساده‌ای نیست. از طرف دیگر خود اینفلوئنسرها هم ممکن است احساس کنند در میان دیگران دیده نمی‌شوند و برای تبلیغات با آنها تماس گرفته نمی‌شود. در این شرایط اینفلوئنسرها می‌توانند با همکاری با پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ خودشان به برندها دسترسی پیدا کنند. در ایران اگر شما یک اینفلوئنسر فعال هستند و تمایل به انجام تبلیغات دارید، می‌توانید در نشانت پروفایل‌تان را ثبت کنید و در کمپین‌های تبلیغاتی برندهای معتبر شرکت کنید و درآمد کسب کنید.

چه زمانی اینفلوئنسرها نمی‌توانند از اینستاگرام کسب درآمد کنند؟

کسب درآمد از اینستاگرام نیازمند زمینه‌سازی است. بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که اینفلوئنسر باشند اما مسیر را به درستی طی نمی‌کنند. مثلا قبل از اینکه ساختار و استایلی برای خودشان تعریف کنند، خودشان را به مخاطبها بشناسانند و به آنها نشان بدهند که به چه دلیل باید او را دنبال کنند، شروع به تبلیغات و افزایش فالوور صفحه‌شان می‌کنند و این فالوورها با انواع محتواهایی که برای آزمون و خطا منتشر می‌شوند روبه‌رو می‌شوند و غیرفعال می‌مانند. برقرار کردن ارتباط با مخاطب نیاز به فرصت دارد اما بعضی از این افراد به خود این فرصت را نمی‌دهند. رشد سریع همیشه نشانه خوبی نیست. گاهی هم خبر از ترجیح کمیت بر کیفیت می‌دهد. چنین افرادی قادر نیستند اینگیجمنت مطلوبی داشته باشند و از تبلیغات درآمد خوبی به دست بیاورند. همه چیز در تبلیغات مشروط به داشتن بازدهی خوب است. وگرنه فرصت‌های تبلیغاتی از دست می‌روند.

بعضی دیگر از اینفلوئنسرها هم تحت تاثیر شرایط خود نمی‌توانند درآمد کسب کنند. مثلا بعضی از آنها به دلیل مهاجرت و تغییر شرایط زندگی از مخاطبان خود دور می‌شوند و برندهای محلی تمایل دارند با اینفلوئنسرهایی همکاری کنند که در همان موقعیت جغرافیایی قرار دارند و تاثیرگذاری آنها بالاتر است. فرض کنید یک اینفلوئنسر بسیار موفق با فالوورهای بالا و اینگیجمنت مطلوب در کشور دیگری زندگی می‌کند. اما برندی که خواستار همکاری با اوست یک فروشگاه زنجیره‌ای در ایران است. این اینفلوئنسر نمی‌تواند در مکان مورد نظر حاضر شوند و تبلیغ از راه دور نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. چرا که مخاطبانش می‌دانند او نمی‌تواند خدمات این فروشگاه را امتحان کرده باشد و از کیفیت آن مطمئن باشد. بنابراین نمی‌توانند به معرفی او اعتماد کنند. این شرایط تبلیغات را برای بعضی از اینفلوئنسرهای ایرانی دشوار و محدود کرده است. اما آنها همچنان می‌توانند با برندهای بین‌المللی همکاری کنند یا صفحات خود را به صورت دو زبانه پیش ببرند تا مخاطبان غیرایرانی را هم جذب کنند و با برندهای خارجی همکاری کنند.

بیشتر بدانید: راهکارهای افزایش فالوور در اینستاگرام

آیا تمام اینفلوئنسرها درآمد بالایی از اینستاگرام دارند؟

با تمام توصیفاتی که شد، می‌شود فهمید که درآمد همه اینفلوئنسرها از اینستاگرام بالا نیست. بسیاری از آنها حتی علاقه‌ای به این درآمد ندارند و شغل اصلی‌شان را چیز دیگری می‌دانند و به اینفلوئنسری و درآمدش به چشم یک تفریح یا مکمل درآمد اصلی نگاه می‌کنند. هر اینفلوئنسر ممکن است برای خود محدودیت‌هایی قائل شود تا در هفته یا در ماه تعداد مشخصی تبلیغ منتشر کند و تمام صفحه‌اش را در اختیار برندها نگذارد. همچنین در شرایط اقتصادی دشوار برندها توان کمتری برای هزینه کردن در صفحه اینفلوئنسرها دارند. به خصوص برندهای کوچک که در هزینه‌های خود بیشتر صرفه‌جویی می‌کنند و ترجیح می‌دهند به جای پرداخت هزینه سنگین به یک اینفلوئنسر، با چندین میکرو اینفلوئنسر و نانو اینفلوئنسر همکاری کنند که درآمد کمتری دارند. بنابراین داشتن درآمد بالا به این سادگی‌ها نیست و به عوامل مختلف بستگی دارد. در این مقاله بیزنس اینسایدر به کاهش یا قطع درآمد بعضی اینفلوئنسرها تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا پرداخته است.

چه زمان درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند؟

اینفلوئنسرها در فواصل خاصی نرخ تبلیغات خود را افزایش می‌دهند. اما چه زمانی هزینه تبلیغ در صفحه آنها افزایش پیدا می‌کند؟ با توجه به اینکه نظارت خاصی روی فعالیت و قیمت‌گذاری پست‌های تبلیغاتی وجود ندارد، هر اینفلوئنسر خودش برای افزایش قیمت تصمیم‌گیری می‌کند. اما اگر بخواهیم اصول مشخصی برای این کار در نظر بگیریم، باید به افزایش مشارکت در صفحه توجه کنیم. در صورتی که اینگیجمنت صفحه در مدت چند ماه یا یک سال رشد قابل توجهی داشت، افزایش قیمت هم می‌تواند معقول و منطقی باشد. چرا که یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های اینفلوئنسرها برای افزایش مشارکت و استفاده از ترفندهای مختلف برای رشد تعداد کامنت و لایک دیده شدن بیشتر است. دیده شدن بیشتر به معنی افزایش درآمد است چرا که پست‌های تبلیغاتی هم ریچ و ایمپرشن بالاتری می‌گیرند و به برندها سود بیشتری می‌رسانند. 

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر درآمد دارند؟

اینفلوئنسرهای ایرانی می توانند ماهانه تا 600 میلیون تومان و بیشتر درآمد داشته باشند.

درآمد اینفلوئنسرها از پست های اینستاگرام بیشتر است یا استوری اینستاگرام؟

قبلا درآمد اینفلوئنسرها از پست 2 تا 3 برابر بود اما با توجه به داغ شدن تب استفاده از استوری ها و قابلیت گذاشتن لینک در استوری درآمد از تبلیغات استوری بیشتر شده است.

آیا تمام اینفلوئنسرها به یک میزان درآمد دارند؟

خیر، درآمد اینفلوئنسرها با توجه به میزان فالور، نرخ تعامل، نوع فعالیت و … متفاوت است.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا شنبه 31 شهریور


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر