موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

درامد ماینر

درامد ماینر

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 30 خرداد 1400 ساعت 22:21

درآمد ماینرهای ایرانی از عوامل مختلفی مثل قیمت دلار، قیمت برق و به شکل غیر مستقیم از قیمت دستگاه‌های استخراج تاثیر می‌پذیرد. درآمدی که به خاطر قیمت بالای دستگاه‌های استخراج و هاوینگ 2020 بیت‌ کوین شاید به نظر بعضی از ماینرها دیگر به‌صرفه نباشد. در ادامه درآمد ماینرهای ایرانی از استخراج بیت کوین و اتریوم را بررسی می‌کنیم و عوامل موثر بر استخراج بیت کوین و دیگر رمزارزها در ایران را خواهیم گفت.

ماینر چیست؟

در ابتدای پیدایش بیت کوین، استخراج کردن بیت کوین از فضای وب به کمک کامپیوترهای معمولی با قدرت پردازش بالا شدنی بود، اما امروزه تقریبا این کار غیر ممکن است. اکنون ماین کردن نیاز به دستگاه‌های تخصصی و پیشرفته دارد. تنها رمزارزهای محدودی هستند که همچنان با کامیپوترهای خانگی قابل استخراج هستند.

ماینرهای موجود در بازار بسیار متنوع‌اند و هر کدام مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فرد دارند. به افرادی که کار استخراج رمزارز را با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند انجام می‌دهد، در اصطلاح ماینر گفته می‌شود. ماینرها با استخراج تعدادی از رمزارزهای استخراج نشده می‌توانند درآمدزایی کنند. فرایند تائید تراکنش‌های رمزارزها و ثبت آن‌ها در بلاکچین به فرآیند غیرمتمرکز سازی شبکه کمک می‌کند.

image003-4.jpg

نسبت هزینه‌ها به درآمد ماینرهای ایرانی

فرآیند ماین کردن شامل مراحل پیچیده رمزنگاری است. اما تنها در صورتی استخراج سودآور است که قیمت بیت کوین‌ استخراج شده از مجموعه هزینه‌های آن بیشتر باشد.

ماینینگ ابزارها و هزینه‌های جانبی لازم دارد. علاوه بر هزینه تامین تجهیزات استخراج، باید هزینه‌های مربوط به تامین برق را نیز در نظر گرفت. عاملی دیگری که در سودآوری دستگاه‌های ماینر باید در نظر گرفته شود، زمان بازگشت سرمایه است. زمان بازگشت سرمایه مدت زمانی است که پول سرمایه گذاری شده شما باز می‌گردد، پس از آن هر گونه درآمد به دست آمده به عنوان سود تلقی می‌شود.

image004-3.jpg

8 عامل موثر در درآمد ماینرهای ایرانی

عوامل متعددی در تعیین سودآوری استخراج رمزارزها تاثیر گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نوع رمزارز

به‌عنوان یک ماینر، حق‌انتخاب‌های زیادی جهت انتخاب یک رمزارز برای استخراج دارید. البته باید دستگاه استخراج خود را متناسب با الگوریتم استخراج همان رمزارز انتخاب کنید.

2. هش ریت (قدرت هش دستگاه ماینر)

هش‌ ریت (HashRate) معیاری برای اندازه گیری قدرت دستگاه‌های ماینر است. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت هش ریت، میزان سرعت ماینر در کاوش رمزارز و دریافت پاداش در ازای اضافه کردن بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تائید شده به بلاکچین است. هش ریت بر حسب مگاهش، گیگاهش، تراهش و پتاهش اندازه گیری می‌شود.

3. پاداش رمزارز

زمانی که یک ماینر راه‌حلی را پیدا می‌کند یا به عبارت دیگر یک بلاک را حل می‌کند، تعدادی رمزارز تولید می شود و آنها را به عنوان پاداش کار دریافت می کند. این تعداد برای بیت‌ کوین در سال 2009 با 50 بیت کوین آغاز شد. پس از 4 سال، هاوینگ اول اتفاق افتاد و پاداش استخراج بیت کوین، نصف شد (25 بیت کوین). بعد از هاوینگ سوم بیت کوین در 2020، پاداش استخراج هر بلاک به 6.25 بیت کوین رسید.

4. سختی استخراج

این عدد بیانگر میزان چگونگی استخراج رمزارز در هر لحظه با توجه به میزان قدرت هش دستگاه ماینر و سایر دستگاه‌های فعال در شبکه است.

5. هزینه برق

هزینه میزان برق مصرفی به ازای هر کیلووات چقدر است؟ با توجه به مصرف بالای برق دستگاه‌های ماینر باید نرخ قیمت برق به منظور محاسبه سودآوری را در نظر داشته باشید. معمولا هزینه‌ برق به صورت ماهانه محاسبه می‌شود. به همین دلیل مهم است که میزان برق مصرفی ماینر برای کار کردن و سرد نگه داشتن سیستم را در نظر گرفت. هر ماینر به مقدار انرژی مصرفی متفاوتی نیاز دارد. شما باید اندازه دقیق مصرف دستگاه قبل از محاسبه سودآوری را بدانید.

به علاوه، قیمت برق در ایران در مناطق گرمسیری و سردسیری متفاوت است. برای شروع استخراج بیت کوین باید از قبل تعرفه قیمت منطقه را محاسبه و پیش‌بینی کنید. تابستان سال 1398 قانونی تصویب شد که برق مصرفی معادن استخراج بیت کوین مانند برق صادراتی و 965 تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه شود.

image006-4.jpg

6. هزینه عضویت در یک استخر استخراج

اگر در استخر استخراج به دنبال استخراج کردن بیت کوین هستید، باید درصد مشخصی از درآمد خود را به عنوان حق اشتراک سرویس به استخر واگذار کنید. معمولا هر استخر بین یک تا دو درصد از درآمد حاصله را دریافت می‌کند.

7. قیمت رمزارز

از آن‌جایی که وضعیت بازار رمزارزها در آینده مشخص نیست، پیش بینی سودآور بودن یا نبودن استخراج ماینرها آسان نیست. در صورتی که برای تبدیل کردن ارزهای دیجیتال ماین شده خود به سایر ارزهای رایج برنامه‌ای دارید، این عامل بر روی سودآوری تاثیر چشم‌گیری دارد. شما می‌توانید نسبتی از ارز که استخراج می‌کنید را برای پرداخت‌ هزینه‌های برق و غیره تبدیل و باقی را یا به صورت ارزهای رایج یا به شکل بیت کوین و غیره در کیف پول خود نگهداری کنید (یکی از پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آن فروش ارز دیجیتال انجام دهید، پلتفرم والکس است).

9. هزینه کیف پول برای نگهداری رمزارز

بسته به انتخاب شما، می‌توانید از کیف پول‌های رایگان یا پولی برای نگهداری ارزهای استخراج شده، استفاده کنید. ما در مقاله «کیف پول ارز دیجیتال چیست و انوع آن کدام است؟ » مفصل از کیف پول‌های ارز دیجیتال صحبت کرده‌ایم.

image007.png

با لحاظ کردن تمام فاکتورهای بالا و تخمین میزان بازگشت سرمایه، می‌توان میزان درآمد را تعیین کرد. برای این که درآمد ارز دیجیتال خود را به پول رایج تبدیل کنید، باید از طریق یک صرافی معتبر ارز دیجیتال اقدام کنید. به‌علاوه، می‌توانید ماینرهای خود را به کیف پول والکس متصل کنید تا محلی امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال داشته باشید و در صورت نیاز، ارزهای خودتان را به سرعت بفروشید.

بررسی درآمد ماینرهای ایرانی با استخراج بیت کوین

امروزه با استفاده از ماشین حساب‌های ماینینگ آنلاین، میزان درآمد و بازگشت سرمایه، می‌توان سودآوری دستگاه‌های محبوب ماینر در ایران را برآورد کرد. اگر قصد راه اندازی دستگاه استخراج دارید، از اداره برق منطقه، تعرفه برق خاص منطقه را بپرسید.

اگر مجوز استخراج بگیرید، نرخ برق برای شما به قیمت متوسط صادراتی و به ازای هر کیلووات ساعت، 965 تومان محاسبه خواهد شد که در این مقاله هم از این نرخ استفاده کرده‌ایم. قیمت بیت کوین در این محاسبات، 13257 دلار در نظر گرفته شده است. زمان نوشتن این مقاله، قیمت دلار 27980 تومان بود.

image008-4.jpg

7 دستگاه‌ محبوب استخراج بیت کوین

در ادامه، 7 دستگاه استخراج بیت کوین را با هم بررسی می کنیم:

1. دستگاه ماینر Bitmain Antminer S9j

این دستگاه با قدرت پردازشی 14.5 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 1350 وات، یکی از دستگاه‌های با قدرت متوسط با برق مصرفی پایین است. در حال حاضر این دستگاه با برق صادراتی، ماهانه 1 میلیون و 218 هزار تومان سودآوری دارد.

2. دستگاه ماینر Bitmain Antminer S17 pro

این دستگاه با قدرت پردازشی 53 تراهش و مصرف برق 2094 وات، یکی از دستگاه‌های قدرتمند است. در حال حاضر سودآوری این دستگاه با برق صادراتی، ماهانه حدوداً 4 میلیون و 760 هزار تومان است.

3- دستگاه Innosilicon T2 Turb

این دستگاه با قدرت هش 24 تراهش بر ثانیه و مصرف برق ۱۹۸۰ وات، در زمره دستگاه های قوی قرار دارد. سود حاصل از این ماینر در شرایط فعلی با برق صادراتی، ماهانه حدود 2 میلیون و 44 هزار تومان برآورد شده است.

innosilicon-t2t-36th-btc-miner-itbazar.com_.jpg

4- دستگاه Whatsminer M21S

این دستگاه با قدرت پردازش 56 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3360 وات، یکی از دستگاه‌های قوی اما پر مصرف است. سودآوری این دستگاه با برق صادراتی در حال حاضر، ماهانه 4 میلیون و 751 هزار تومان برآورد شده است.

5- دستگاه Whatsminer M20S

این دستگاه با قدرت پردازش 68 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3360 وات یکی از قوی‌ترین و پرمصرف‌ترین دستگاه‌هاست. سود حاصل از این دستگاه با برق صادراتی در حال حاضر، ماهانه 6 میلیون و 35 هزار تومان است.

6- دستگاه Bitmain Antminer S11

این دستگاه با قدرت پردازش 20.5 تراهش و مصرف برق 1530 وات، یکی از محبوب ترین دستگاه‌های ماینر در بین ایرانی‌ها است. این دستگاه توان بالا و مقدار برق مصرفی پایینی دارد. درآمد ماینرهای ایرانی با این دستگاه و برق صادراتی، ماهانه 1 میلیون و 763 هزار تومان است.

image009-4.jpg

7- دستگاه Ebang e10

توان پردازشی این دستگاه، 18 تراهش بر ثانیه و برق مصرفی آن، 1650 وات است. ای‌بنگ e10 توانسته است ماهانه با برق صنعتی، درآمد 547 هزار تومانی برای کاربران خود به همراه داشته باشد.

درآمد ماینرهای ایرانی با استخراج اتریوم

اتریوم دومین رمزارز محبوب دنیا و یکی از گزینه‌های جذاب برای استخراج است. برای استخراج اتریوم به ریگ استخراج، منبع تغذیه، یک RAM و CPU میان‌رده، مادربورد با اسلات‌های مناسب برای چند کارت گرافیک و اینترنت نیاز دارید. البته می‌توانید یک ریگ استخراج آماده بخرید و فقط با کمک اینترنت و یک لپ‌تاپ آن را راه‌اندازی کنید. قیمت اتریوم در زمان نگارش این مقاله، 391 دلار و قیمت دلار، 27980 تومان محاسبه شده است.

image010-1.jpg

3 دستگاه محبوب استخراج اتریوم

در ادامه، 3 دستگاه محبوب استخراج اتریوم در ایران را معرفی می‌کنیم.

1. دستگاه Bitmain Antminer E3 (190Mh)

دستگاه Antminer E3 یکی از محصولات محبوب شرکت بیت‌مین است که 190 مگاهش قدرت دارد. این دستگاه 760 وات بر ساعت انرژی مصرف می‌کند. درآمد خالص ماهانه دستگاه، 3 میلیون و 169 هزار تومان است.

2. دستگاه Innosilicon A10 ETHMaster (500Mh)

دستگاه A10 ETHMaster از برند اینوسیلیکون، یکی از قوی‌ترین محصولات این شرکت با 500 مگاهش قدرت پردازش است. این دستگاه 750 وات بر ساعت انرژی مصرف می‌کند. درآمد خالص ماهانه دستگاه، حدود 9 میلیون و 925 هزار تومان است.

a10_big_01.jpg

3. دستگاه PandaMiner B3 Pro

دستگاه PandaMiner B3 Pro، یک ریگ قوی برای استخراج اتریوم است. این ریگ 230 مگاهش قدرت پردازش دارد. 3 میلیون و 891 هزار تومان سود ماهانه خالص استخراج اتریوم با این دستگاه است. دستگاه B3 Pro به ازای هر ساعت، 1250 وات انرژی مصرف می کند.

قبل از تصمیم نهایی این نکته را در نظر بگیرید:

با توجه به تمامی موارد ذکر شده در این مقاله، سودآوری ماینینگ بیت کوین و اتریوم بستگی به شرایط هر فرد و امکانات موجود دارد. با در نظر گرفتن قیمت هر دستگاه، هزینه خرید لوازم جانبی خنک‌کننده، بازگشت سرمایه با برق صنعتی و صادراتی و نرخ عواملی که گفته شد، در ماشین حساب‌های ماینینگ می‌توان میزان سودآوری را سنجید.

برای مثال، می خواهیم سود خالص ماهانه برای استخراج بیت کوین را با استفاده از دستگاه Bitmain Antminer S11 بررسی کنیم (از ماشین حساب استخراج ارز دیجیتال استفاده کرده‌ایم):

%D8%B3%D9%88%D8%AF.png

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سود خالص ماهانه ما از استخراج بیت کوین با دستگاه Bitmain Antminer S11 ، حدود 2 میلیون تومان است.

آیا استخراج بیت کوین هنوز سودآور است؟

پاسخ به این سوال، وابسته به این است که شما تصمیم بگیرید که سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلند مدت در این بازار داشته باشید. اگر ایده آل شما این است که در مدت کم به سود برسید، شاید ترید کردن انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد؛ چرا که برای رسیدن استخراج به مرحله سودآوری باید مدت زمان مشخصی صبر کنید تا هزینه خرید ماینرها جبران شود.

image012-1.jpg

تجربه نشان داده است که سودآوری استخراج بیت کوین و دیگر رمزارزهای محبوب در طولانی مدت خوب است. استخراج تنش‌های روزانه بازار را تحمل نمی‌کند و در عوض انباشت سرمایه دارد. روند صعودی قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر و اقبال عمومی به رمزارزها، تا حد زیادی آینده این بازار را روشن کرده است. پس اگر می توانید صبر کنید، جواب ما به سوال: آیا استخراج بیت کوین هنوز سودآور است؟ این است: بله! استخراج بیت کوین هنوز سودآور است.

صحبت پایانی

علاوه بر بیت کوین، دیگر رمزارزها هم گزینه‌های خوبی برای استخراج هستند. این روزها استخراج اتریوم، گرین و مونرو هم مورد توجه ماینرها قرار گرفته است. سختی شبکه آلت کوین‌ها (رمزارزهایی غیر از بیت کوین)، کمتر است و در نتیجه استخراج آن‌ها هنوز به اندازه استخراج بیت کوین پر هزینه نیست. در هر صورت، برای استخراج هر رمزارز باید به شکل دوره‌ای قیمت‌ها و هزینه‌های خود را بررسی کنید. در هر مرحله‌ای که متوجه شدید استخراج دیگر سودده نیست یا بازدهی آن طولانی مدت است، بهتر است در روند استخراج خود تجدیدنظر کنید.

درآمد ماینرهای ایرانی، علاوه بر هزینه‌های استخراج، به قیمت دلار هم وابسته است. به همین دلیل، هر ماینر باید مرتب قیمت ارزهای دیگر را هم بررسی کند تا بتواند درآمد ماهانه خود را دقیق‌تر پیش‌بینی کند.

اگر در مورد استخراچ رمزارزها سوالی دارید، در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر