موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

شرایط استخدام مربی بهداشت مدارس

شرایط استخدام مربی بهداشت مدارس

نویسنده : سحر | زمان انتشار : 01 بهمن 1400 ساعت 23:47

حمیدی گفت: برای جبران کمبود مراقبین بهداشت در مدارس درخواستمان این است که رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شود. با معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز در این رابطه جلساتی داشته‌ایم.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش و دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا این وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تمهیدات بهداشتی برای آغاز سال تحصیلی جدید و امکاناتی که قرار است در اختیار مدارس داده شود و اینکه آیا در این راستا از کمک استانداران، شهرداران و خیرین استفاده می‌شود؟ گفت: در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که در بسیاری از استان‌ها وضعیت قرمز و هشدار را شاهد هستیم. با توجه به شرایط فعلی، سه سناریو را برای وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز نوشته‌ایم که بعید است ۱۵ شهریور در وضعیت سفید قرار داشته باشیم اما به هر حال سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور آغاز می‌شود. اگر استان‌ها در وضعیت سفید باشند، روال بازگشایی مدارس را مانند سال تحصیلی قبل خواهیم داشت اما از ظرفیت فضای مجازی برای روند ترکیب فعالیت‌های آموزشی و پرورشی استفاده می‌کنیم چون معتقد هستیم در زیست‌بوم جدیدی که این روزها آموزش و پرورش تجربه کرده، ظرفیت جدیدی ایجاد شده که می‌توان برای عدالت آموزشی آن را استمرار داد.

وی ادامه داد: در وضعیت زرد که وضعیت بینابینی است، پیش‌بینی ما این است که با رعایت پروتکل‌ها و تعیین شهرهایی که در این وضعیت هستند، بتوانیم مدارس را به صورت متناوب، با جمعیت کمتر و استفاده از ظرفیت‌ها، روزهای پنجشنبه باز کنیم البته همچنان حداکثر استفاده را از فضای مجازی و شبکه شاد که در تابستان کامل‌تر شده‌اند، خواهیم کرد. در وضعیت قرمز نیز مانند بخشی از سال تحصیلی قبل که مدارس تعطیل بود و آموزش‌ها به شکل مجازی ارائه می‌شد، فعالیت مدارس برقرار خواهد بود.

حمیدی افزود: خوشبختانه آموزش تلویزیونی را در همه این سناریوها خواهیم داشت و شبکه شاد نیز ظرفیت کامل‌تری را در اختیار ما قرار داده است. من اگر بخواهم امروز با ۶۰۰۰ مراقب بهداشت به صورت لایو از طریق این شبکه صحبت کنم، امکانات آن فراهم است یا اینکه هفته‌ای یکبار با بیش از ۷۰۰ نفر از روسای مناطق ارتباط می‌گیریم و پیام‌رسانی‌ها نیز به موقع انجام می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در خصوص اینکه چه رقم پیشنهادی برای بهداشت مدارس در سال تحصیلی آینده پیش‌بینی شده که صرف رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای زمان بازگشایی مدارس می‌شود؟ گفت: ما درخواست ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سرانه بهداشتی مدارس در نیمه دوم سال ۹۹ کرده‌ایم که ۱۵۰ میلیارد آن در شهریور و ۱۵۰ میلیارد دیگر در آذر ماه به دستمان برسد و بتوانیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم. در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه بهداشتی در اختیار ما گذاشته شد که صرف زمان برگزاری آزمون و یک ماهی که مدارس برای رفع اشکال باز بودند، هزینه شد و تجربه خوبی را مدارس در این زمینه به دست آوردند.

‌ما درخواست ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سرانه بهداشتی مدارس در نیمه دوم سال ۹۹ کرده‌ایم که ۱۵۰ میلیارد آن در شهریور و ۱۵۰ میلیارد دیگر در آذر ماه به دستمان برسد و بتوانیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم

وی با بیان اینکه در این مدت در بحث آموزش معلمان و بدنه آموزش و پرورش در امور بهداشتی نیز کارهای خوبی انجام شده است، گفت: ما تابع تشخیص و نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم که بنا به نظر آنها یکی از سه سناریو را اجرا کنیم. دیدگاهمان این است که در سال تحصیلی گذشته والدین نقش پررنگی در تعلیم و تربیت داشتند و نمی‌خواهیم این نقش را از دست بدهیم به همین دلیل آموزش والدین نیز یکی از برنامه‌های ما است.

دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد در سناریویی که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند، با ماسک و فاصله اجتماعی سر کلاس حاضر شوند، چه تمهیدی برای تهیه ماسک دانش‌آموزانی که از نظر مالی امکان این را ندارند، اندیشیده شده است؟ اظهار داشت: در این راستا مذاکره‌ای با وزیر کشور داشتیم و قرار شد پیگیری‌هایی انجام شود که در حوزه خیرین و سرانه آموزش و پرورش نیز قرار شد تمهیداتی اندیشیده شود تا خلاءهای ممکن پوشانده شود. ما بحث تهیه شوینده‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را تعقیب می‌کنیم و در سایر زمینه‌ها قرار شده از ظرفیت تمام کشور استفاده شود.

حمیدی در پاسخ به این پرسش که یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش که سال گذشته هنگام شیوع آنفلوآنزا و به دنبال آن شیوع کرونا مشهود بود، کمبود مراقبین سلامت در مدارس است، آیا تصمیمی برای افزایش تعداد مراقبین سلامت در مدارس و استخدام کارشناسان بهداشت دارید؟ بیان کرد: امسال از ماده ۲۸ توانستیم ۱۰۰۰ سهمیه مربی بهداشت برای استخدام بگیریم اما این تعداد برای کمبودهای ما کافی نیست. یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده، پیش‌بینی برنامه‌ای است که رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شود. در این راستا با وزارت بهداشت نیز هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم و بخصوص با معاونت آموزشی این وزارتخانه جلساتی داشته‌ایم چون رشته‌های بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر است اما آموزش و پرورش قراردادی با این دانشگاه‌ها ندارد که افراد را استخدام کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما ظرفیت معلمان و مربیان خود را یا از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تکمیل می‌کنیم یا از طریق ماده ۲۸. امسال نسبت به سال‌های گذشته از ماده ۲۸ بیشتر از همیشه ظرفیت گرفتیم اما تا مادامی که رشته بهداشت مدارس را در دانشگاه فرهنگیان نداشته باشیم که پس از فارغ‌التحصیلی بلافاصله جذب آموزش و پرورش شوند، ضرر می‌کنیم چرا که امکان بالا بردن ظرفیت استخدامی از ماده ۲۸ محدود است. اعطای مجوز رشته بهداشت نیز در اختیار وزارت بهداشت است البته دانشگاه فرهنگیان نیز این قول را داده که آمادگی لازم را برای استخدام مدرسین حتی به صورت موقت در خارج از دانشگاه فرهنگیان داشته باشد و در عین حال ما بیکار ننشسته‌ایم و دو واحد عمومی درس بهداشت برای همه معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند، گنجانده شده است. همچنین بیش از دو میلیون دانش‌آموز را به عنوان سفیر سلامت آموزش داده‌ایم چرا که معتقدیم آموزش‌پذیری هم‌سن‌ها از یکدیگر بیشتر است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

اخبار لحظه به لحظه آموزش و پرورش

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 26 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر