موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

خط تولید مواد غذایی با سرمایه کم

خط تولید مواد غذایی با سرمایه کم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 27 دی 1400 ساعت 14:05

سرمایه گذاری را می توان ابزاری برای ایجاد ثروت تلقی نمود. ممکن است با نام سرمایه گذاری در ذهن خواننده کارخانجات عظیم فولادسازی یا مخازن پتروشیمی تلقی شود، اما آمارهای اقتصادی نشان می دهند که هر شخص می تواند با سرمایه کم به تولید و کسب درآمد بیاندیشد.  در این میان بنگاه های زودبازده با سرمایه گذاری های کم، همیشه مورد توجه سرمایه گذاران بوده اند. در زیر به صورت جامع تمامی ابعاد تولید مواد غذایی با سرمایه کم ارزیابی خواهد شد.

شرکت سیمرکو با بهینه‌سازی در عملکرددستگاه پلمپ قوطی فلزی، امکان راه‌اندازی خطوط بسته‌بندی کوچک را جهت بسته‌بندی محصولاتی نظیر رب خانگی، ترشیجات، روغن کرمانشاهی و سایر اقلامی که در قوطی پر می‌شوند، فراهم آورده است.

فرصت های سرمایه گذاری کوچک

سرمایه گذاری از طریق شیوه های مدرن دریچه ای برای ورود به بازار کسب و کار است. صنایع غذایی با طی دوران سنتی خود به سمت مدرنیزه شدن، فضای مساعدی را فراهم نموده است تا سرمایه گذاران با تسلای خاطر بیشتری پا در این حوزه نهاده و سرمایه خود را در جریان قرار دهند.

ظرفیت های مطلوب در زمینه های مختلف صنایع غذایی و وجود مشتریان بالقوه فراوان کسب و کارهای حوزه مواد غذایی را به یکی از محبوب ترین فرصت های سرمایه گذاری کوچک مبدل نموده است.

%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D9%85.jpg

چرا سرمایه گذاری با سرمایه کم داشته باشیم؟

با مطالعه و بررسی جامعه آماری کار آفرینان، پی برده می شود که بسیاری از آن ها با سرمایه های اولیه بسیار اندک وارد بازار رقابت شده اند. این افراد توانسته اند با بهره گیری از ظرفیت های موجود، بازارهای هدف را شناسایی نموده و بعد از مدتی کسب و کارهای نوپای خود را راه اندازی کنند. سرمایه گذاری به طور کلی مزایایی مختلفی دارد که چند مورد در ادامه بیان خواهد شد.

  • افزایش ارزش مالی
  • دستیابی به ثروت در مقایس کوچک
  • محدود نبودن به افراد و زمینه های خاص
  • ریسک پایین تر نسبت به سرمایه گذاری در بازارهای ارز و طلا
  • مقابله با نرخ بالای تورم و پیشگیری از کاهش ارزش سرمایه ثابت
  • حفظ ارزش پول
  • سود بالاتر نسبت به نرخ بهره بانکی

با بررسی فاکتورهای مندرج در بالا کاملا واضح است که سرمایه گذاری در تولید، کمترین ریسک را نسبت به گزینه های دیگر دارا می باشد. راکد نگاه داشتن سرمایه در بانک ها و ورود به خرید و وفروش ارز بدیهی ترین گزینه های به ظاهر سودآور است. گروهی با این تفکر که با قرار دادن سرمایه خود در حساب از کاهش ارزش سرمایه خود جلوگیری می کنند فاکتورهایی مانند تورم روز افزون و کاهش ارزش پول را نادیده گرفته و بعضا خساراتی را متحمل شده اند. گروهی دیگر نیز با ورود به بازار پر ریسک ارز و سکه، در صورت نداشتن مطالعه کافی متحمل خسارات هنگفت و جبران ناپذیری در این حوزه خواهند شد. در ادامه با جمع آوری اطلاعات جامع، مطمئن ترین و کم ریسک پذیرترین راه های سرمایه گذاری  که بر اساس آمارهای اقتصادی ارائه شده اند، معرفی خواهند شد.

سرمایه گذاری با سرمایه کم در صنایع غذایی

علی رغم زمینه های سرمایه گذاری کلان در حوزه مواد غذایی همچنان ورود به حوزه مواد غذایی با سرمایه اندک امکان پذیر است. در بسیاری از موارد، سرمایه گذار می تواند با سرمایه کم و بدون داشتن پیش زمینه تولید وارد این حوزه از فعالیت های اقتصادی شود. برای موفقیت در صنعت مواد غذایی با مشاوره گرفتن از افراد متخصص در این دور از ذهن نخواهد بود. به عنوان مثال، راه اندازی یک خط تولید منحصر به فرد برای یک کارگاه کوچک مواد غذایی هزینه ای کمتر از ۵۰۰ میلیون نیاز خواهد داشت و به دلیل ریسک پایینی که حوزه مواد غذایی دارد، فرصتی ارزشمند برای کسانی است که سرمایه های اندک و زیر یک میلیارد در اختیار دارند.

مزیت سرمایه گذاری در مواد غذایی وجود بازارهای همیشگی در این حوزه است. به عنوان مثال، رب گوجه فرنگی یکی از محصولاتی است که جایگاه ویژه ای در سبد خانوارهای ایرانی دارد. بنابراین راه اندازی یک کارگاه کوچک تولید رب می تواند حتی در کوتاه مدت سود قابل توجهی را برای سرمایه گذار ایجاد کند.

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در حوزه مواد غذایی وجود بازارهای مستعد صادراتی است. به عنوان مثال، کشورهای افغانستان و عراق  دارای پتانسیل بالایی برای صادرات محصولاتی نظیر مربا و ترشی می باشند.

در ادامه مقایسه ای بین راه اندازی خط تولید رب و دو گزینه سرمایه گذاری دیگر انجام می شود.

سپرده گذاری در بانک

ممکن است سپرده گذاری در بانک در ابتدا ریسک پایینی داشته باشد اما نه تنها سود بالایی در اختیار فرد قرار نمی دهد بلکه به دلیل نواسانات ارزی و تغییرات در ارزش پول در مقایسه با کالاهای موجود، این شیوه از سرمایه گذاری در بلند مدت نتیجه ای جز ضرر برای سرمایه گذار به همراه نخواهد داشت. برای مثال، با فرض عقد قرارداد بلند مدت با سود ۱۵ درصد در پایان سال با یک سرمایه ۵۰۰ میلیونی نهایتا ۷۵ میلیون تومان بر ارزش سرمایه اولیه افزوده خواهد شود. از سوی دیگر با احتساب نرخ تورم که با پیش بینی های صورت گرفته درسال ۹۷-۹۸، ۴۷ درصد در نظر گرفته می شود عملا اقدامی بیهوده است.

از سوی دیگر، همانطور که در مقاله کارگاه تولیدی رب گوجه فرنگی مشاهده شد سود حاصل از تولید در یک دوره زمانی ۹۰ روزه، برابر ۷۲۰ میلیون تومان می باشدکه تقریبا معادل ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری اولیه است. این مقایسه نشان می دهد که سرمایه گذاری در تولید مود غذایی تا چه اندازه نسبت به سپرده گذاری در بانک از نظر اقتصادی توجیه پذیر‌تر است.

%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9.jpg

سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه

بررسی های میدانی از بازار ارز و سکه گویای آن است که این حوزه برای سرمایه گذاران تازه کار، تنها ضرر را به ارمغان خواهد داشت. نوسانات ارزی  و خرید و فروش های ناگهانی که گاهی از اوقات تحت تاثیر احساسات و جوهای سنگین روانی همراه است نه تنها سود قابل توجهی نخواهد داشت بلکه معمولا باعث ازمیان رفتن سرمایه نیز خواهد شد.  سرمایه گذاری هایی که تحت تاثیر تنش های روانی در نوسان هستند نمی توانند سرمایه گذاری امنی برای افرادی باشد که درصدد کسب و کارهای امن و با حاشیه سود بالا هستند.

از سوی دیگر، تولید مواد غذایی به ویژه محصولاتی نظیر کنسرویجات که ماندگاری بالایی دارند یکی از امن ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری است. سرمایه اولیه کم، تقاضای کافی در بازار، نرخ بالای بازگشت سرمایه عمده ترین مزایای سرمایه گذاری در حوزه مواد غذایی است. به عنوان مثال، با سرمایه کمتر از ۱ میلیارد تومان می توان کارخانه کوچک تولید رب گوجه با ظرفیت ۱۰ الی ۱۵ تن ورودی گوجه در روز را راه اندازی نمود. نرخ بازگشت سرمایه برای چنین کارخانه ای کمتر از ۱ سال و در بهترین حالت کمتر از ۶ ماه می باشد.

فرصت های سرمایه گذاری با سرمایه کم در مواد غذایی

مطابق موارد بررسی شده در بالا، مشخص گردید که سرمایه گذاری در مواد غذایی یکی از مطمئن ترین شیوه های سرمایه گذاری است. از این رو، در مورد سرمایه گذاری های مطمئن و زود بازده، گزینه های صنایع غذایی مطلوب ترین نوع سرمایه گذاری ها خواهند بود. در ادامه مهمترین و کم ریسک ترین سرمایه گذاری های مواد غذایی با هزینه کم ارزیابی خواهد شد.

سرمایه گذاری تولید ترشیجات

خط تولید انواع ترشیجات با سرمایه ای بسیار اندک قابل راه اندازی است. بعد از مشخص نمودن منابع مواد اولیه ترشی که عموما از سیفیجات تامین می شود، سرمایه گذار می تواند با سرمایه ای در حدود ۲۵۰ میلیون تومان خط تولید ترشی را راه اندازی کند. چنین خطی قادر است با ظرفیت ۲ تن در روز محصولات زیر را تولید کند.

  • ترشی لیته
  • ترشی بندری
  • ترشی بادمجان
  • ترشی مخلوط
  • خیارشور صنعتی
  • کنسرو زیتون

%D8%AE%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%88%D8%B1.jpgخط تولید خیارشور

سرمایه گذاری تولید مرباجات

مربا یکی از محصولات پر طرفدار در سبد خانوار است که ۱۲ ماه سال مورد استفاده خانواده ها قرار می گیرد. تولید انواع مربا بسته به فصل و بر اساس این اصل که ایران کشوری چهار فصل بوده و سرمایه گذار به راحتی می تواند مواد اولیه خود را از بازار داخلی تهیه کند، گزینه ای مطلوب برای سرمایه گذاری است. هزینه راه اندازی خط تولید مربا با ظرفیت کم حدودا ۳۰۰ میلیون تومان بوده که در مقابل بسیاری از گزینه های سرمایه گذاری دیگر مبلغی ناچیز بشمار می آید.

یک خط تولید کوچک مربا با ظرفیت تولید ۲ تن در روز می تواند محصولات زیر را تولید نماید.

  • مربای آلبالو
  • مربای هویج
  • مربای به
  • مربای بالنگ
  • مربای توت فرنگی
  • مربای گل محمدی
  • مربای سیب

سرمایه گذاری کنسرویجات

کنسرویجات، با زیر مجموعه های لوبیا ، عدس ، خاویار بادمجان و … یک بازار بالقوه فوق العاده در صنایع غذایی به شمار می آیند. زمان نگهداشت طولانی مدت محصولات ، تنوع محصولات کنسروی و تقاضای بالای محصولات کنسروی بویژه در شرایط جنگ و زلزله سبب شده تا کنسرویجات گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در تولید مواد غذایی با سرمایه کم بحساب آیند. خط تولید کنسرو لوبیا با اعمال تغییراتی ناچیز در ماشین‌آلات، قادر به تولید سایر محصولات کنسروی دیگر نیز خواهد بود. از جمله مهمترین محصولاتی که می توان با این خط، تولید نمود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنسرو لوبیا و قارچ
  • کنسرو ذرت
  • کنسرو عدس
  • کنسرو نخود فرنگی
  • کنسرو نخود آبگوشتی
  • کنسرو باقلا
  • کنسرو لوبیا چیتی

سخن پایانی

سرمایه گذاری کوچک ارائه شده در بالا برای سرمایه گذارانی مطلوب خواهد بود که دسترسی مستقیم و بدون واسطه به مواد اولیه ای نظیر میوه و سیفیجات دارند. باغداران و کشاورزان که خود تولید کننده محصولاتی مانند گوجه فرنگی ، هویج ، سیب، سیب زمینی ، بادمجان و دیگر محصولات هستند به راحتی با سرمایه های بعضا اندک می توانند کسب و کار نوپایی را راه اندازی کرده و سهم خود را در بازار پیدا کنند.

گروه صنعتی سیمرکو از سال ۷۹ فعالیت های خود را در حوزه راه اندازی خطوط تولید انواع مواد غذایی، کارنامه ای موفق در این زمینه دارد. کارشناسان سیمرکو با در اختیار گذاشتن تجارب چند ساله در حوزه های مختلف از شروع یک ایده تا تولید محصول نهایی همراه سرمایه گذار خواهند بود. سیمرکو با نشان دادن افق روشن از آینده سرمایه گذاری ایجاد شده و همچنین با توجه به تجربیات موفق در راه اندازی خط تولید های موفق می تواند مختصات موفقیت را برای سرمایه گذاران ترسیم نماید.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا چهارشنبه 2 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر