موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

آینده ارزهای دیجیتال در ایران

آینده ارزهای دیجیتال در ایران

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 آبان 1399 ساعت 09:57

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس آخرین اخبار, بیت کوین به عنوان یک صنعت شناخته شده و قرار بر این است که فعالان این حوزه از وزارت صمت مجوز بگیرند و برق مصرفی این صنعت نیز به پیشنهاد وزارت نیرو هفت سنت محاسبه شود.

آیا با گران شدن نرخ برق مصرفی فعالان در این صنعت باقی می‌مانند؟

میثم راد‌پور، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت برق در ایران گفت: ظرفیت تولید برق در کشور 70 هزار مگاوات و کمتر از 30 هزار مگاوات مصرف کل کشور است. فقط دو ماه از سال که هوا خیلی گرم است ظرفیت مصرفی به توان تولیدی نزدیک می‌شود. مگر چقدر از این مقدار صادر می‌شود که هزینه استخراج بیت کوین را این گونه محاسبه می‌کنند، محاسبه هزینه فرصت از این روش درست نیست؛ این روش محاسبه همانند فروشنده‌ای است که فقط دو جنس را به به قیمت بالا فروخته است و حالا می‌خواهد همه اجناس را با همان قیمت بالا بفروشد، اما نتیجه این است که اجناس با این قیمت به فروش نمی‌رسد چون گران است.

lazy_placeholder.svgرادپور می‌گوید: با نرخ مصوب برق برای استخراج بیت کوین، این صنعت بازدهی نخواهد داشت.

وی در این خصوص افزود: برق صنعتی در حالت پرباری حدود یک سنت و برق تجاری که برق بدون یارانه است بین 1.5 تا دو سنت است. دولت نیز هر کیلو وات را حدود 1.6 سنت می‌خرد که برق بدون یارانه محسوب می‌شود و هزینه‌ای را از جیب پرداخت نمی‌کند، اما برق صادراتی خیلی گران‌تر از این رقم‌هاست.

وی گفت: اگر قیمت‌هایی مصوب برای برق مصرفی استخراج بیت کوین اجرایی شود، چون قیمت برق صادراتی عدد کوچکی نیست کسی برای فعالیت در این صنعت سر و دست نمی‌شکند.

وی ادامه داد: با گران شدن برق کارآمدی بیشتر دستگاه‌های ماینر پایین می‌آید، مثلا بازدهی دستگاه M3 منفی می‌شود و بازدهی دو تا سه درصدی را ثبت می‌کند. البته بستگی به نوع دستگاه نیز دارد، یا باید فرد دستگاه خیلی خوبی بخرد که سرمایه پایه کارش بالا می‌رود یا اگر دستگاه سطح پایینی بخرد، باید هزینه برق بیشتری بدهد. به هر صورت با این مصوبه بازدهی کار پایین می‌آید.

رادپور عنوان کرد: در خیلی از کشورها مثل چین، برخی از ایالات‌های آمریکا، سوئیس و… هزینه برق ارزان‌تر از ایران است. در برخی از کشورها افرادی هستند که به عنوان «هاست» دستگاه‌های ماینر فعالیت می‌کنند، یعنی کار تعمیر، برق، سرمایش و نگهداری را انجام می‌دهند و از صاحب دستگاه‌ها اجاره می‌گیرند، هزینه این «هاست ماینر‌ها» حدود هفت سنت است. یعنی کسی که سود می‌گیرد هفت سنت است اما در ایران فقط نرخ برق را هفت سنت در نظر گرفته‌اند.

وی در خصوص ویژگی این ارز گفت: بیت کوین اولین ارز پذیرفته شده است که حدود 17 میلیون آن استخراج شده و کمتر از چهار میلیون آن باقی مانده است، این کمیابی به ارزش آن افزوده است. این ارز همچنین امنیت خیلی بالایی دارد، شاید بتوان بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا را حک کرد اما امکان حک این ارز وجود ندارد، یعنی کسی نمی‌تواند تغییری در آن ایجاد کند حتی این تغییر توسط پروتکل سازنده نیز امکان‌پذیر نیست.

وی در خصوص کاربرد این ارز برای کشور عنوان کرد: برای مبادلات غیرقانونی مثلا در شرایط تحریمی به عنوان یک آب باریکه می‌توان به آن نگاه کرد.

رادپور معتقد است: این صنعت به نیروگاه‌های که در بیکاری مطلق هستند کمک می‌کند. اگر کل ماینینگ دنیا در ایران جمع شود مصرف برق آن کمتر از 10 درصد ظرفیت اسمی تولید برق در کشور است. دولت احساس کرده که کسری بودجه خود را از این محل می‌تواند جبران کند، دولت باید برق بدون یارانه بدهد.

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا پنج‌شنبه 3 خرداد


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر