موضوعات وبسایت : ارز دیجیتال اخبار

بهترین سرمایه گذاری در سال 99

بهترین سرمایه گذاری در سال 99

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 12:10

بهترین سرمایه گذاری سال ۹۹ در چه بازاری است؟ برای کسب سود بیشتر در سال آینده بهترین سرمایه گذاری چیست؟ چه استفاده‌ای از فرصت باقی مانده تا شروع سال جدید می‌توان برای کسب سود بیشتر داشت؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این نوشته قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم.

در مطالب قبلی با موضوع “سرمایه گذار کیست؟” و “سرمایه گذاری چیست؟” آشنا شدیم. در این مطلب قصد داریم بهترین سرمایه‌گذاری سال ۹۹ را بررسی کنیم.

چرا داشتن پیشنهاد سرمایه گذاری جذاب است؟

سرمایه‌گذاری به خودی خود جذاب است چراکه بحث کسب سود و منفعت را همراه خود دارد. حال اگر در این میان بحث مشاوره و گرفتن پیشنهاد هم در میان باشد دیگر قصه جذاب‌تر هم می‌شود.

پیچیدگی بازارهای سرمایه (ارز، طلا، بورس، مسکن و…) و میزان ریسک بالایی که باید برای سرمایه گذاری محتمل شویم کار را کمی سخت کرده است. وجود مشاور یا مربی مالی باتجربه و دلسوز در این شرایط نعمت بزرگی است.

برای بررسی از بازار مسکن شروع می‌کنیم.

بهترین روش سرمایه گذاری در ایران

بهترین سرمایه گذاری سال ۹۹، مسکن؟

بازار مسکن از اواخر سال ۹۶ و همزمان با نوسان و افزایش قیمت دلار تحولات خاصی را تجربه کرده است. افزایش قیمت مسکن به طور تقریبی از اواسط سال ۹۷ شروع شد و تا اوایل سال ۹۸ ادامه داشت.

شروع سال ۹۸ برای بازار مسکن شرایط خاص و ویژه‌ای را رقم زد. کاهش محسوس و معنادار حجم معاملات مسکن در شهر تهران و سایر شهرهای کشور، نشانه‌های روشنی از رکود مقطعی یا شاید حتی طولانی مدت در بازار مسکن است.

افزایش تقریبی ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت مسکن باعث ثبات بازار در تابستان امسال شد و کم کم شاهد کاهش نسبی قیمت هم بودیم.

با شرایط فعلی و در نظر گرفتن ثبات نسبی در بازارهای دیگر، بعید به نظر می‌رسد بازار مسکن نوسان شدیدی را تجربه کند.

نقد‌شوندگی بزرگ‌ترین مشکل این روزهای بازار مسکن است. کاهش حجم معاملات مسکن و رسیدن به کمترین میزان معامله در ۶ سال گذشته نشان‌دهنده رکود و ثبات نسبی در بازار مسکن است.

هرچند در بازه زمانی بلندمدت ( ۲۰ سال) بازار مسکن یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری بوده و تنها رقیب جدی بازار بورس به شمار می‌آید، اما سرمایه اولیه زیاد، مانع ورود بسیاری از افراد به این بازار شده است.

تحلیل شما از وضعیت بازار مسکن در سال ۹۹ چیست؟

25.7.4.jpg

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۹

بهترین سرمایه گذاری سال ۹۹، این‌بار نوبت بورس است

شاید جذاب‌ترین بازار این روزها و حتی سال بعد، بازار بورس باشد. به عقیده کارشناسان بازار بورس در سال ۹۸ باید چیزی در حدود ۹۰ تا ۱۱۰ درصد بازدهی سرمایه را تجربه کند. تحلیل‌های کارشناسان اقتصادی معمولا به علت تحولات سیاسی یا دیگر مسائل تاثیرگذار، دچار تغییراتی نیز می‌شود.

بازار بورس در نیمه اول سال ۹۸ بخش زیادی از توقع کارشناسان را برآورده کرده است و پیش‌بینی می‌شود میزان بازدهی در پایان سال از مرز ۱۳۰ درصد هم عبور کند.

با توجه به ثبات نسبی فعلی در بازار طلا و ارز، به نظر می‌رسد  مناسب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ بازار بورس باشد.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که بازدهی سرمایه براساس رشد شاخص کل مطرح می‌شود. یعنی ممکن است شما در همین مدت زمان که شاخص کل در حال رشد است، در بورس متضرر شوید و یا برعکس سودی بیشتر از رشد شاخص کل به دست آورید.

ریسک پذیری و دانش دو عامل تعین‌کننده موفقیت در بازار بورس است. استفاده از مشاوره و داشتن یک مربی مالی با تجربه می‌تواند احتمال موفقیت شما را بیشتر کند.

تحلیل شما از آینده بازار بورس چیست؟

29.10.5-1024x512.jpg

بورس، بازار دوست داشتنی سرمایه گذاری در ایران

بهترین سرمایه گذاری سال ۹۹، شاید طلا

طلا که به نوعی همیشه دنباله‌رو بازار ارز بوده نیز این روزها نوسانات چندانی را تجربه نمی‌کند. رشد قیمت از اواخر سال ۹۶ تا اوایل امسال باعث ایجاد رکود و ثبات نسبی و قدری هم کاهش قیمت در بازار طلا شده است.

درحالت کلی سرمایه‌گذاری روی سکه یا طلا انتخاب بدی نیست چراکه طلا هیچگاه ارزش خود را از دست نخواهد داد ولی ما در این مطلب، به دنبال پیدا کردن بهترین و پرسودترین سرمایه‌گذاری برای سال بعد هستیم و با این دید به طلا و سکه نگاه می‌کنیم.

در بلندمدت شاید سرمایه‌گذاری در طلا منطقی باشد (نقدشوندگی خوب) ولی در بازه کوتاه‌مدت توقع رشد و نوسان مثبت چشم‌گیری وجود ندارد.

25.7.1.jpg

پیش بینی بازار طلا در سال ۹۹

سرمایه گذاری پرسود، مقایسه روش‌های سرمایه گذاری

پیش‌بینی بازار ارز در سال ۹۹

قیمت ارز شاید مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در اقتصاد کشور ما باشد. چالش اصلی بازار ارز در این است که تابع تحولات بیرونی بخصوص مسائل سیاسی و بین‌المللی است. پایین بودن اینرسی بازار ارز باعث می‌شود که نوسانات مثبت و منفی شدیدی را تجربه کند همانند آنچه در سال ۹۶ و ۹۷ شاهد آن بودیم.

درحال حاضر باتوجه به شرایط سیاسی کشور و سیاست‌های مالی و پولی دولت بعید به نظر می‌رسد در چشم‌انداز شش ماهه تا یکساله شاهد نوسان مثبت چشم‌گیری از بازار ارز باشیم.

این تحلیل‌ها همه برمبنای اطلاعات گذشته و در نظرگرفتن شرایط آینده است و قطعا احتمال هر تغییری خلاف این روند وجود دارد.

25.7.3.jpg

پیش‌بینی بازار ارز در سال ۹۹

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری ذاتا ترکیبی از ریسک و سود را در خود جای داده است. شما به عنوان سرمایه‌گذار با پذیرش میزان مشخصی از ریسک، امید کسب میزان قابل قبولی از سود را دارید. با توجه به مطالب گفته شده به نظر شما بهترین سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ چیست؟

شاید نمودار زیر که مقایسه‌ای بین بازدهی بازارهای سرمایه طی ۲۰ سال گذشته است بتواند دید بهتری به شما برای سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ بدهد.

30.10-1024x512.jpg

مقایسه بازدهی روش های سرمایه گذاری در ۲۰ سال گذشته

پیچیدگی بازارهای سرمایه، ریسک بالا و مشکلات نقدشوندگی همگی نیاز به داشتن مشاور و مربی مالی را بیشتر و بیشتر کرده است.

بامبو به عنوان مربی مالی در کنار شماست. سرمایه‌گذاری، برنامه‎ریزی، هدف‌گذاری و کسب سود و موفقیت مسیری است که با بامبو درپیش خواهید داشت.

انتخاب شما برای سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ چیست؟

بهترین سرمایه‌ گذاری سال ۹۹ از تحلیل تا واقعیت

معمولا بازه‌های شش ماهه بهترین بازه‌های زمانی برای بررسی و تحلیل بازارهای مالی هستند. تحلیل‌های گفته شده بالا همگی پیش از شروع سال ۹۹ انجام شده بود و اینک به نیمه سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم بهترین فرصت برای بررسی مجدد شرایط بازار و بروز کردن این تحلیل‌هاست.

زیر و بم تغییر قیمت مسکن در نیمه نخست سال ۹۹

پس از افزایش قیمت مسکن طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ و با توجه به رکود نسبی که بر بازار مسکن حاکم بود، کمتر کسی تصور می‌کرد که بازار مسکن در سال ۱۳۹۹ مجددا افزایش قیمت را تجربه کند. این افزایش قیمت به نحوی بوده است که براساس گزارش ماهانه بانک مرکزی در شروع سال ۱۳۹۹ میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است. درحال حاضر و براساس آخرین گزارش تحولات بازار مسکن بانک مرکزی ، ماینگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران به حدود ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

23.6.99.jpg

زیر و بم تغییر قیمت مسکن در نیمه نخست سال ۹۹

براساس این اطلاعات در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ قیمت مسکن در شهر تهران حدود ۵۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. براساس همین گزارش،حجم معاملات مسکن در تهران بخصوص در ماه‌های ابتدایی سال، کاهش شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ تجربه کرده است.

در ماه‌های گذشته و با توجه به افزایش قیمت ناگهانی قیمت مسکن، حجم معاملات مسکن در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی یافته است.

براساس تجربه بازه‌های نوسان قیمت مسکن طی دوره‌هایی ۳ تا ۵ ساله رخ می‌دهد. برهمین اساس انتظار افزایش قیمت مسکن در شهر تهران برای سال ۱۳۹۹ چندان متصور نبود ولی با توجه به شرایط موجود و حجم بالای نقدینگی و تورم، در شش ماهه نخست سال هم شاهد افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم.

سرمایه‌گذاری در مسکن نسبت به گذشته سرمایه اولیه بیشتری نیاز خواهد داشت و با توجه به حجم معاملات، نقدشوندگی سرمایه‌گذاری نیز چندان بالا نخواهد بود. با تمام این گفته‌ها مسکن هنوز هم یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای بسیاری از افراد به‌شمار می‌رود.

تغییرات قیمت طلا و سکه در نیمه نخست سال ۱۳۹۹

قیمت سکه از انتهای سال ۱۳۹۷ تا انتهای سال ۱۳۹۸ حدود ۳۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. براساس روند قیمت‌ سکه و طلا پیش‌بینی میزانی افزایش قیمت برای سکه و طلا قابل تصور بود ولی این افزایش بیش از میزان پیش‌بینی شده بوده است. در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ قیمت سکه امامی از حدود ۶ میلوین تومان به بیش از ۱۱ میلیون تومان، افزایش یافته است. بازار سکه در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹، رشدی تقریبا  ۹۰ درصدی را تجربه کرده است.

این میزان افزایش قیمت طلا چندان قابل پیش‌بینی نبود و می‌توان آن را متاثر از نوسانات قیمت ارز در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ دانست.

در این بازه زمانی صندوق‌ سرمایه گذاری طلا همچون عیار گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری بوده است.

23.6.99.2.jpg

تغییرات قیمت طلا و سکه در نیمه نخست سال ۱۳۹۹

تحولات بازار سرمایه در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹

در روزهایی که این مقاله درحال نگارش بود، شاخص کل بورس تهران عددی حوالی ۴۰۰ هزار بود و امروز که به نیمه سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم این عدد در حوالی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است. به طور مشخص از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا امروز شاخص کل بورس از حدود ۵۰۰ هزار واحد به حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسیده است که رشدی ۳ برابری را نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات تا پایان تیرماه، بازده شاخص کل از ابتدای امسال تاکنون (در ۸۰ روز معاملاتی) از ۲۷۵ درصد فراتر رفت که سریع‌ترین و فراگیرترین صعود تاریخ بورس تهران بوده است. این جهش به معنی بازده ۷/ ۱ درصدی مجموع ارزش شرکت‌های بورس در مقیاس روزانه است. هرچند که رشد در مرداد ماه و شهریور با کاهش همراه بود ولی در مقیاس شش ماهه سال ۱۳۹۹ شاید بازار سرمایه را کماکان بتوان پربازده‌ترین بازار مالی دانست.

23.6.99.3.jpg

تحولات بازار سرمایه در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹

پیش‌بینی بازارهای مالی تا پایان سال ۱۳۹۹

پیش‌بینی بازارهای مالی بخصوص در کشور ما کار بسیار دشواری است. بامبو به عنوان مربی همیشه سرمایه‌گذاری بلندمدت را به شما توصیه می‌کند. جابه‌جایی سرمایه بین بازارهای مالی می‌تواند  ضررهای مالی را برای شما به همراه داشته باشد.

با هدف‌گذاری و تمرکز بر اهداف مالی بجای توجه به میزان سود بازارهای مالی در کوتاه مدت و مقایسه مداوم آن‌ها با یک‌دیگر بدون شک نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

ویدئو مقایسه بازارهای مالی در ۱۰ سال گذشته

سوالات متداول

بهترین سرمایه‌ گذاری سال ۹۹ چیست؟

برای دریافت پاسخ این سوال، این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید

آینده بازار سرمایه چگونه خواهد شد؟

پیش‌بینی آینده بازار سرمایه کار ساده‌ای نیست. پارامترهای بسیاری بر روند این بازار تاثیرگذارند.

سرمایه‌گذاری مستقیم بهتر است یا غیرمستقیم؟

پیشنهاد من به عنوان مربی مالی، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و هدف‌گذاری است. بامبو در این مسیر همراه شما خواهد بود.

baner-paein-site-1100.gif

خرید کتاب مقدس معامله گری براساس کندل استیک با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا سه‌شنبه 11 اردیبهشت


🔶حجم کتاب: 7.1 مگابایت

🔶تعداد صفحات: 148 صفحه

🔶قابل مطالعه روی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر

⭐ارزش کتاب معامله گری بر اساس کندل استیک این کتاب در سایت رسمی آن به قیمت ۴۷ دلار به فروش می رسد. و به جرات می‌توان گفت هر تریدر حرفه‌‌ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده است. اگر میخواهید فقط یک کتاب در زمینه کندل استیکها در بازارهای مالی مطالعه کنید فقط همین کتاب را بخوانید.


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
29 هزار تومان 65 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 468 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب


در صورت بروز هرگونه مشکل در هر مرحله‌ای از خرید، میتوانید با پشتیبانی آنلاین و یا شماره 09018816095 (واتس‌آپ) در تماس باشید.

نظرات

رضاخانی

کیفیت بسیار عالی و محتوا به شدت مفید هست
برای دوستانی میخوان کار ترید کنن توصیه میکنم

مدیر سایت

ممنون از دیدگاه ارزشمندتون، خوشحالیم که تونسته براتون مفید باشه


Zahra

سلام چطوری میتونم کتاب رابگیرم

مدیر سایت

سلام، روی دکمه سبز رنگ "خرید و دانلود فوری" که کلیک کنید بلافاصله بعد از پرداخت، میتونید کتاب رو دانلود کنید و روی گوشی یا لپتاپ مطالعه کنید


حسین میرزانیا

ببخشید من بعد از خرید اینترنتم قطع شد و نتونستم دانلود کنم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت

سلام
جای نگرانی نیست
لطفا در واتس آپ یا SMS به پشتیبانی به شماره 09018816095 پیام بدید تا براتون لینک دانلود رو ارسال کنیم


هاشمی

سلام ضمن تشکر از دست اندرکاران باید بگم که مطالب کاملا گویا و قابل درک توضیح داده شده و نقطه قوت این سایت تیم پشتیبانی صبور و خوش برخوردش هست که خیلی مفید و کاربردی جوابگوی سوالات هستند.

مدیر سایت

سلام
خوشحالیم که این کتاب تونسته برای شما مفید باشه


حامد

امکانش هست مجدد تخفیف ویژه رو تمدید کنید تا بتونیم کتاب رو تهیه کنیم
ممنون

مدیر سایت

سلام
فردا شب مجدد تخفیف ویژه قرار داده میشه


Mehdi

ممنون از این کتاب خوب
مطالب بسیار مفید هستن هیچ گونه حاشیه و اضافه گویی ندارن

مدیر سایت

سلام مهدی عزیز
باعث افتخاره که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم





ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر